DTC vs DSC

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

DTC vs DSC

Bericht door tom_il » 27 jan 2013, 12:08

Misschien interessant
Dynamische tractiecontrole (DTC)
DTC komt overeen met DSC met een licht gewijzigde regelstrategie. DTC kan worden ingeschakeld door DSC (DSC-toets) uit te schakelen. DTC bootst door remingrepen de werking van een conventioneel sperdifferentieel na.
Voordeel: met DTC krijgt men een hoger tractievermogen.
Ingrepen voor de stabilisering van de wagen (bijvoorbeeld vermindering van het motorvermogen) vinden iets later plaats dan bij de DSC. Daardoor verbetert de tractie bij een deels gereduceerde koersstabiliteit. In het bijzonder bij accelereren en in de bergen rijden op losse ondergrond of diepe sneeuw (wrijvingswaarden met grote benodigde slip) is een compromis tussen rijstabiliteit en tractie noodzakelijk: DSC biedt een hoge rijstabiliteit bij voldoende tractie. DTC biedt een verbeterde tractie bij deels gereduceerde stabiliteit en wordt daarom alleen voor uitzonderingen (bijvoorbeeld rijden in diepe sneeuw) aanbevolen.
525d E61 2007 pre-LCI

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: DTC vs DSC

Bericht door Lowkey » 28 jan 2013, 02:53

Daarom stond ie de afgelopen 2 weken ook op DTC :driving:
Met DTC aan kun je wat driften maar heb je nog wel tractiecontrole maar geen stabiliteitscontrole!
Even alles uit is natuurlijk ook fijn om even los te gaan 8)
F10 N57N

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”