Welke radio heb jij in je e36?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
menno75

Welke radio heb jij in je e36?

Bericht door menno75 » 25 jan 2013, 12:05

Wordt tijd maar is de radio te vervangen, er zit nu een blaupunkt (ja bestaat nog) in, wel met bluetooth, usb maar de display kleur is niet echt bijpassend, iets van wit met zwarte letters.
Mooiste is wel de cd43 om het orgineel te houden, maarja daar zit (op de radio zelf) geen bleutooth, ipod aansl., usb etc op. Iemand had nog een JVC KD-R801 liggen, daarvan is het display kleur in te stellen zoals de lichtjes op dashboard van de e36.
Wat hebben jullie erin zitten en wat vindt je mooi behalve dan de cd43?
Kan niet alles orgineel houden he, toen de e36 uit kwam in '91 ofzo had ik nog langhaar. :gek:

Dcreator

Re: Welke radio heb jij in je e36?

Bericht door Dcreator » 25 jan 2013, 13:48

Ik heb een pioneer, bijna volledig zwart, bluetooth muziek stream en carkit, usb verwerkt in het dashboardkastje, mp3jack plug erin, alles iphone ondersteunt, display kleur heb ik bijna exact als de oem kleur, is geheel zelf aan te passen! Check mn showroom maar ff, zal even zoeken welk type het ook alweer exact is! Ik vind hem ideaal!

Edit:
Afbeelding

Maikybmw318is

Bericht door Maikybmw318is » 25 jan 2013, 14:08

jvc kw avx740 dubbel din fijn dingske :duim:
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 25 jan 2013, 14:35

Ik heb een Kenwood KDC-BT92SD. Is compleet zwart, met CD, SD kaart slot, USB (in handschoenen kastje), bluetooth, handsfree-belmodule, iphone+android ondersteund, display kleur instelbaar (o.a. in een tint die heel dicht bij bmw oranje in de buurt komt).

menno75

Bericht door menno75 » 30 jan 2013, 17:23

De JVC geplaatst, zit er in real nog beter uit als op foto (in donker ook leuker).
Oranje in display komt heel goed overeen met het oranje van de bmw dashboard.
Radio heeft handsfree bellen, ipod aansl. usb voor en achter, bluetooth streamen, afstandbed. dus meer dan zat voor mij, geluid is ook prima en bij wat meer volume ook best zuiver tot bepaalde hoogte.
(ik ben 37 dus versterkers waarbij de nummerplaten gaan meetrillen op de bass, die tijd is geweest ;-))

Afbeelding

ps. nog steeds op zoek naar appje voor android waarbij je stem google maps via autoradio kan laten horen.

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 31 jan 2013, 21:10

menno75 schreef:[...]
ps. nog steeds op zoek naar appje voor android waarbij je stem google maps via autoradio kan laten horen.
Dat hoort automatisch te gaan als je een bluetooth-verbinding hebt. Ik heb google-maps altijd via de radio gehad, zonder extra apps.

En ik ga het toch lekker zeggen, ik heb een CD-43:
Afbeelding
Mét Bluetooth, USB, iPod/iPhone en line-in. Maar daarvoor ligt er wel een Dice Mediabridge (MBR-1500) onder de middenconsole. Een prijzig kastje, maar werkt wel perfect.
En uiteindelijk is er maar 1 radio die een CD-43 kan overtreffen, en dat is een Becker Indianapolis.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

johnsdale

Bericht door johnsdale » 31 jan 2013, 21:44

Sow wat een knopjes!! Mis alleen nog een verlicht pookje :-p

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 01 feb 2013, 00:38

Snap alleen niet helemaal hoe die dice mediabridge werkt, zend dat kastje een radio signaal uit dat je kan opvangen met je oem radio?? En op die manier via je usb, ipod, telefoon etc muziek hebt?

menno75

Bericht door menno75 » 01 feb 2013, 13:35

He deepbass909,

ik ga het straks ff proberen met deze radio, misschien dat het ook te maken heeft met een oudere bluetooth verbinding, versie? Tel. geeft nu in profiel van bluetooth ook media aan en dat deed ie bij oude (blaupunkt) radio niet.
En met google hadden ze het over appjes daarvoor, dus vandaar dat ik zo aan die vraag kan.

Maargoed cd 43 ook leuk, ouwe radio, maar tuurlijk wel vlak en kleur zoals dashboard hoort te zijn.
Ik kan nog zeggen mijn zit iets zilver in en dat matcht met tellerringen. houdertje voor smartphone heb ik nu ook zoals jij op je foto.
Bij mijn vriendin flopt navigatie uit het dashboard (1-serie). Wie gaat dat hier is in een e36 maken hahah :gek:

ps. wat mis jij nou nog op je dashboard, alleen stoelverwarmingenen hk-knopje? om alles helemaal kompleet te hebben?

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 01 feb 2013, 16:05

BimmerBob schreef:Snap alleen niet helemaal hoe die dice mediabridge werkt, zend dat kastje een radio signaal uit dat je kan opvangen met je oem radio?? En op die manier via je usb, ipod, telefoon etc muziek hebt?
De Dice zit aangesloten op de CD-wisselaaraansluiting en doet een wisselaar na. Direct na inschakelen (de eerste 15 of 30 seconden uit m'n hoofd) kan je met de track-knopjes van bron wisselen (USB, Bluetooth, Line-in, Sat-radio(heeft een extra ontvanger nodig)), daarna werken de track-knopjes als normale skip-knoppen.

Ik had er een filmpje van, maar youtube deed moeilijk over de muziek die je kon horen (zou inbreuk zijn op auteursrechten :gek: ).

Dit is wel een mooi filmpje over de werking:

Geen CD43, maar de werking is identiek.

Het mooie is bovendien, als je, zoals ik, 2 telefoons hebt (een iPhone en Galaxy S), sluit je de iPhone via de kabel aan, en de andere via bluetooth. Wordt je nou op 1 van de 2 gebeld, springt de Mediabridge automatisch naar die bron toen (moet de radio wel op de Mediabridge ingesteld staan, speel je een CD of radio, werkt het niet).
menno75 schreef:He deepbass909,

ik ga het straks ff proberen met deze radio, misschien dat het ook te maken heeft met een oudere bluetooth verbinding, versie? Tel. geeft nu in profiel van bluetooth ook media aan en dat deed ie bij oude (blaupunkt) radio niet.
En met google hadden ze het over appjes daarvoor, dus vandaar dat ik zo aan die vraag kan.

Maargoed cd 43 ook leuk, ouwe radio, maar tuurlijk wel vlak en kleur zoals dashboard hoort te zijn.
Ik kan nog zeggen mijn zit iets zilver in en dat matcht met tellerringen. houdertje voor smartphone heb ik nu ook zoals jij op je foto.
Bij mijn vriendin flopt navigatie uit het dashboard (1-serie). Wie gaat dat hier is in een e36 maken hahah :gek:

ps. wat mis jij nou nog op je dashboard, alleen stoelverwarmingenen hk-knopje? om alles helemaal kompleet te hebben?
Met oudere radio's kan bluetooth inderdaad wel problemen geven. Ik had vroeger een Pioneer radio waarmee ik handmatig bluetoothverbinding moest maken...

Wat ik mis? Nog heel wat hoor. Op dit foto zit alleen het ASC-knopje boven de pook. Nu heb ik ook het H/K-knopje erin zitten (moet alleen nog wel aangesloten worden en is het laatste puntje van de ombouw naar een volledige H/K set 8) ). Verder heb ik geen stoelverwarming, geen alarm, geen elektrisch dak (het is een cabrio namelijk) en geen microfoon voor een autotelefoon (in totaal zouden er 7 schakelaars of andere dingen kunnen zitten, 5 boven de pook en 2 extra in het zonnebrilvakje).

Toen ik de wagen kocht, zat er trouwens geen CD43 in, en een 11-knops OBC. Dus stoelverwarming en alarm zouden er nog zomaar bij kunnen komen ;) Dan is het rijtje boven de pook ook vol.
En een verlichtte pookknop zit ik ook wel half naar te kijken. De huidige is niet heel geweldig meer, en met zoveel lichtjes op en voor de middenconsole, valt de pook 's avonds een beetje weg. Maar ik wil er eigenlijk geen ///M logo op, maar die bestaat dan weer niet.
Work in progress

smartye36

Bericht door smartye36 » 02 feb 2013, 02:44

als het goed is zou je het logo ook kunnen wisselen heb het ooit ergens gelezen maar weet niet meer waar
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 07 feb 2013, 01:58

deepbass909 schreef:
BimmerBob schreef:Snap alleen niet helemaal hoe die dice mediabridge werkt, zend dat kastje een radio signaal uit dat je kan opvangen met je oem radio?? En op die manier via je usb, ipod, telefoon etc muziek hebt?
De Dice zit aangesloten op de CD-wisselaaraansluiting en doet een wisselaar na. Direct na inschakelen (de eerste 15 of 30 seconden uit m'n hoofd) kan je met de track-knopjes van bron wisselen (USB, Bluetooth, Line-in, Sat-radio(heeft een extra ontvanger nodig)), daarna werken de track-knopjes als normale skip-knoppen.

Ik had er een filmpje van, maar youtube deed moeilijk over de muziek die je kon horen (zou inbreuk zijn op auteursrechten :gek: ).

Dit is wel een mooi filmpje over de werking:

Geen CD43, maar de werking is identiek.
Cool! Heb de CD43 nu al liggen :) Wil naderhand ook die Dice module kopen. Qua design vind ik dit gewoon de beste radio voor een E36. Had namelijk de frames voor de dubbel din te maken al liggen maar ik ga toch voor het originele volle dashboard. Heb nu dus alles liggen voor CD43, van handmatige naar volautom. airco en van 8 knops obc naar 18. 8)

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 07 feb 2013, 16:16

smartye36 schreef:als het goed is zou je het logo ook kunnen wisselen heb het ooit ergens gelezen maar weet niet meer waar
Klopt, dat plaatje is gewoon een soort stikker. Ik moet er nog een keer induiken, maar ik heb op het moment eerst andere, belangrijkere zaken aan de auto (een paar technische problemen die echt eerst gefixed moeten worden)
BimmerBob schreef: Cool! Heb de CD43 nu al liggen :) Wil naderhand ook die Dice module kopen. Qua design vind ik dit gewoon de beste radio voor een E36. Had namelijk de frames voor de dubbel din te maken al liggen maar ik ga toch voor het originele volle dashboard. Heb nu dus alles liggen voor CD43, van handmatige naar volautom. airco en van 8 knops obc naar 18. 8)
Respect dat je dat allemaal gaat doen. Ik heb alleen een ombouw gedaan van de 11-knops naar 18-knops OBC, en vond dat al lastig genoeg.

Dit was tijdens het inbouwen:
Afbeelding

En dan wil jij het nog verder los gaan trekken, om ook de airco op te bouwen... Respect.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een pietje precies ben, en de bedrading zoveel mogelijk via de originele aansluitpunten heb lopen. Daarom hangt links die bundel ook los.
Work in progress

nassje

Bericht door nassje » 07 feb 2013, 21:33

Ipv een nieuwe topic te maken stel ik me vraag hier in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb dus ook een cd43 (ecc en 18knops obc) en heb vandaag de bijbehorende cd wisselaarkabel besteld en zou graag willen weten welke wisselaar ik kan gebruiken en welke beugel en waar te plaatsen?
Ik heb trouwens een sedan.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Dcreator

Bericht door Dcreator » 07 feb 2013, 22:34

kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik geloof dat die in de kofferbak aan een van de zijkanten zitten, en met een beetje geluk heb je zelfs al voorbereiding, maar das niet bij elke uitvoering zo! denk als je ff het stof weghaalt je het zo kan zien!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”