Niveauregeling
Geplaatst: 23 jan 2013, 13:37
Vorige week maandag kreeg ik de melding om men bc dat men niveuregeling uitgevallen.
Blijkbaar was de zekering (32v/40a) gesprongen. Na deze vervangen te hebben werkte de rijhoogte.
twee dagen nadien (woensdag dus) kreeg ik opnieuw deze melding. Ik dacht dat het met de koude zou te maken gehad hebben aangezien compressor lucht is en lucht vocht is en deze dan zal bevriezen en de compressor zijn lucht niet uitgestoten krijgt. Heb reeds de zekering al 3 of 4 keer vervangen. Iemand heeft me aangeraden om wabcothyl in de compressor te doen en dat dat het bevriezen wel zal tegenhouden.
Op een eerdere topic op het forum heb ik gelezen dat het aan de aanzuigslang zou kunnen liggen ook dat deze gescheurd kan zijn.
Wat zouden jullie in dit geval doen.
Begin stilaan te denken om ineens ook de compressor te vervangen en de aanzuigslang maar kan ik dan ook niet beter ineens het verdeelventiel mee vervangen? Zou eerder geneigd zijn om het complete stuk met de compressor bevestigingsplaat en verdeelventiel te bestellen op www.air-suspension-shop.com.
Wat is jullie mening hierover? Zouden jullie eerder enkel de compressor en de aanzuigslang vervangen of toch ook het verdeelventiel ineens meevervangen?
Of kan het ook zijn dat mijn probleem ergens anders zit?
Alvast dank voor komende reacties.
Mvg Kjell
Blijkbaar was de zekering (32v/40a) gesprongen. Na deze vervangen te hebben werkte de rijhoogte.
twee dagen nadien (woensdag dus) kreeg ik opnieuw deze melding. Ik dacht dat het met de koude zou te maken gehad hebben aangezien compressor lucht is en lucht vocht is en deze dan zal bevriezen en de compressor zijn lucht niet uitgestoten krijgt. Heb reeds de zekering al 3 of 4 keer vervangen. Iemand heeft me aangeraden om wabcothyl in de compressor te doen en dat dat het bevriezen wel zal tegenhouden.
Op een eerdere topic op het forum heb ik gelezen dat het aan de aanzuigslang zou kunnen liggen ook dat deze gescheurd kan zijn.
Wat zouden jullie in dit geval doen.
Begin stilaan te denken om ineens ook de compressor te vervangen en de aanzuigslang maar kan ik dan ook niet beter ineens het verdeelventiel mee vervangen? Zou eerder geneigd zijn om het complete stuk met de compressor bevestigingsplaat en verdeelventiel te bestellen op www.air-suspension-shop.com.
Wat is jullie mening hierover? Zouden jullie eerder enkel de compressor en de aanzuigslang vervangen of toch ook het verdeelventiel ineens meevervangen?
Of kan het ook zijn dat mijn probleem ergens anders zit?
Alvast dank voor komende reacties.
Mvg Kjell