Pagina 1 van 1

e46 m3 smg 2002 koppeling slipt? 118300km gelopen

Geplaatst: 29 dec 2012, 01:49
door Jermaine1980
Hoi mijn naam is Jermaine.
Ik ben nieuw op dit forum
Dit prachtig auto heb ik in Februari gekocht ik ben hartstikke blij met de auto

Ik merk sinds een week misschien doet hij dit al langer of ik let pas meer op de toeren teller tijdens schakelen.
Als ik in een versnelling rij maakt niet uit welke een ik geef vol gas of extragas een ik schakelover naar een hoger versnelling dan schakelt hij wel meteen in de volgende versnelling maar de motor toerental in de versnelling schiet ff 250tpm om hoog voor ongeveer 1sec en zakt dan en loopt weer op met de voertuig snelheid.Dit doet hij ook in de A-stand tijdens schakelen
Kan dit duiden op een versleten koppeling? of misschien is dit gewoon normaal
En zijn er manieren bij een smg bak om dit te controleren?
Als ik in zijn 5e of 6e rij bij 60km/h en dan plank gas geef dan loopt de motor toeren geleidelijk op met de voortuig snelheid je ou dan zeggen dat de koppeling dan goed is of werkt dit maner van controleren alleen bij een hand bak.
smg reset met de flippers heb ik algeprobert
Alle tips zijn welkom

mvg jermaine

Re: e46 m3 smg 2002 koppeling slipt? 118300km gelopen

Geplaatst: 29 dec 2012, 01:59
door eleulu
het koppeling is versleten blijkbaar, bij de m3 ist rap weg :D vervangen is altijd goed.
bmw service, reken maar op 1300-1500 euro :) ik werk in een service

Re: e46 m3 smg 2002 koppeling slipt? 118300km gelopen

Geplaatst: 30 dec 2012, 14:23
door Niels
De koppeling lijkt alleen iets te slippen bij het overschakelen. Het lijkt me dat het niet goed afgeregeld wordt met het ontkoppelen door het hydraulisch systeem. Misschien een lekke cilinder of een stuk software. Ik meen dat je zelf een reset kon uitvoeren voor het aangrijpingspunt van de koppeling.

Re: e46 m3 smg 2002 koppeling slipt? 118300km gelopen

Geplaatst: 30 dec 2012, 19:50
door vang
SMG koppeling kan ingeleerd worden. Aangrijppunt van de koppeling bij 'n SMG is softwarematig instelbaar.

Of de plaat/drukgroep echt versleten is, kan je alleen maar constateren als je boel los hebt liggen. En als de boel dan toch los ligt, kan je net zo goed alles direct vervangen.

btw: 120K is netjes als dit zijn 1e koppelingset is