Pagina 1 van 1
Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 28 dec 2012, 18:27
door Telos
Hallo,
Onlangs heb ik een E36 328i Coupé aangeschaft.
Ben zeer tevreden over de wagen, maar er zijn wat kleinigheidjes waar ik me aan erger.
Af en toe als 'ie warm is en ik hem goed doortrek gaat de Automaat in de noodloop, hier krijg ik ook een melding van.
Ik ga zoiezo de bakolie laten verversen e.d.
Maar wat is de meest voor de handliggende oorzaak voor dit 'probleem' ?
Wagen schakelt verder boterzacht etc..
Probleem 2 is mijn stuur. Dat staat scheef. Heb het in verschillende wagens gehad en kan natuurlijk altijd in de loop der jaren..
Hij is goed uitgelijnd, trekt niet enz, maar zou hem toch graag recht willen hebben!
Iemand een handige tip hier voor?
Alvast bedankt!
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 28 dec 2012, 21:12
door jitzzzze
Misschien is je stuur er niet in de juiste positie opgezet. De naaf is getand, en misschien zit ie er eentje naast.
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 04 jan 2013, 16:39
door computerzot
bedoel je dat de auto niet rechtdoor rijd? of je stuur gwn wat scheef staat?
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 04 jan 2013, 16:49
door jitzzzze
Dat heb ik ook. Hij rijd gewoon rechtdoor, trekt niet, remt in een recht lijn maar toch staat het stuur wat scheef.
Ik kan me er niet meer druk om maken, want ik weet dat alles technisch gewoon goed in elkaar zit.
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 08 jan 2013, 15:04
door menno75
Kan een verrot draagarmrubber zijn, mijn auto trok niet en reed ook gewoon rechtdoor (met scheef stuur).
Van de 4 rubbers was er eentje helemaal door (RA), 2 bijna en eentje was goed, heb ze alle vier laten vervangen en stuur stond weer recht. Je kan je kop (als ie niet al te groot is haha) ff bij je achterwielen eronder steken en zie je het snel genoeg.
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 09 jan 2013, 11:51
door deepbass909
Een rot rubber zou zichtbaar moeten worden bij uitlijnen. De uitlijning van dat wiel klopt dan helemaal niet meer. (verkeerde toe-spoor meestal)
@Telos
Je zegt dat hij goed is uitgelijnd, heeft hij op een uitlijnbank gestaan dan met het scheve stuur? Dat hij niet trekt e.d. wil namelijk nog niet zeggen dat de uitlijning goed, alleen dat links en rechts een gelijke stand t.o.v. de weg hebben

Maar het kan ook heel makkelijk dat het stuur eraf is geweest en net een tandje verkeerd is terug geplaatst. Dat is mij ook weleens overkomen. De vertanding op de stuurstang is zo fijn dat het ook erg lastig te zien kan zijn. Ik markeer tegenwoordig ook even de as en stuur (gewoon een streepje met een stift van de as naar het stuur als de centrale bout los is) als hij los moet, scheelt heel wat gepruts achteraf namelijk.
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 09 jan 2013, 22:44
door Telos
Ik denk inderdaad dat ze hem er een tandje naast hebben gezet. Helaas is een van de torx aan de achterzijde van het stuur rond gedraaid.. Wanneer ik tijd over heb en de wagen technisch helemaal naar wens is komt het stuur aan de beurt.
Thanks voor de info!
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 10 jan 2013, 20:32
door deepbass909
Die torx is een rotte, want dat is niet je stuur, maar airbag. Een maatje groter erin gaat helaas niet.
Maar hoe heb jij (of de vorige eigenaar) dat voor elkaar gekregen? Die dingen hoeven maar handvast en veel kracht erop zetten is vrijwel onmogelijk als het stuur op de as zit...
Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 10 jan 2013, 20:42
door jitzzzze
deepbass909 schreef: Die dingen hoeven maar handvast en veel kracht erop zetten is vrijwel onmogelijk als het stuur op de as zit...
2nm om precies te zijn

Re: Noodloop, en stuur scheef ( automaat )
Geplaatst: 10 jan 2013, 21:30
door Telos
Zo trof ik hem helaas aan. Maar hij zal er wel uit moeten wil ik het stuur er af krijgen..