Pagina 1 van 1

chip tuning

Geplaatst: 11 nov 2012, 20:59
door M3cabrio
Ik ben van plan chip tuning te gaan doen.
Wie heeft er ervaring mee?
Wel doen of juist niet
Wat is een goed adres?

Ben benieuwd :///m:

Re: chip tuning

Geplaatst: 11 nov 2012, 21:49
door vang
chiptuning is wel mogelijk, 'men' geeft dan aan dat 360 pk mogelijk is (hetzelfde vermogen als de CSL) en voor die 17pk extra ga je pak m beet € 400 uitgeven.

Als t je te doen is om nog sneller te accelereren, dan kan je m.i. die centen beter uitgeven aan bijvoorbeeld deugdelijke remmen => remtangen die de remblokken goed vrijgeven en ze niet laat slepen tegen de schijven (dat komt vaker voor dan je wellicht zou denken en levert je aanzienlijk meer op dan die zogenaamde 17 pk extra)

Re: chip tuning

Geplaatst: 13 nov 2012, 22:27
door M3cabrio
17 pk is wel erg weinig, ik hoor wel eens 30 pk of zo? In elk geval wil ik zeker de begrenzing eraf.
Wat die remmen betreft ik heb stoptech's 380 6 pots voor en 4 pots achter en dat scheelt zeker!

Re: chip tuning

Geplaatst: 13 nov 2012, 22:38
door matthyssie
Uit een atmosferisch blok valt sowieso weinig extra vermogen te halen dmv chippen.

De S54 is door M Gmbh al helemaal onder handen genomen dus veel meer vermogen ga je daar niet uit kunnen halen met een chip. Ik denk dat zo'n +/- 20 pk wel de limiet is.

Re: chip tuning

Geplaatst: 16 nov 2012, 08:29
door B46
Carbon Airbox + AlphaN software, kost wat meer maar wel een super geluidje

Re: chip tuning

Geplaatst: 20 nov 2012, 19:21
door M3cabrio
klopt je hebt gelijk, winst is iets van 15 Pk
Ik heb de set van carbonio met K&N filter en luchthapper en software
de airbox zelf komt van racing dynamics

Probleempje is wel dat bij 250 nog steeds de begrenzer inkomt en da's nou weer jammer

Re: chip tuning

Geplaatst: 21 nov 2012, 17:17
door Dutchie
Kennis van ons heeft ook zijn E46 M3 gechipt (alleen gechipt dus) en heeft volgens de rollerbank 382 pk, plus geen begrenzer meer.

Maar is denk ik niet zomaar door Tunex if Ziptuning gedaan, volgens mij rijdt hij op een aftermarket ECU.