Aankoop bmw e87 met 210.000km
Geplaatst: 28 aug 2012, 12:03
Hallo,
weer terug van weg geweest ben ik nu van plan om een e87 120d uit 2006 te kopen. Deze heeft op dit moment ongeveer 210.000km gelopen. Hij heeft het M47 motorblok
Hierover heb ik enkele vragen.
- De wagen heeft de laatste (dealer) onderhoudsbeurt gehad bij 155.000km. Volgens boordcomputer is onderhoud pas weer nodig over 15.000km. Nu geloof ik deze niet en ik wil (als ik de wagen koop) gelijk groot onderhoud doen of laten doen. Hierbij lijkt mij te moeten vervangen: Olie+oliefilter / Brandstoffilter / Luchtfilter / Pollenfilter / Microfilter / Intrieurfilter. Misschien ook gelijk een aircobeurt en de remblokken voor en achter.
Naast hierbovenstaande, wat is nog meer verstandig om te doen ?
- De distributieketting baart mij bij deze km-stand zorgen. Ik hoor van verschillende grote officiele bmw dealers verschillende verhalen. De een zegt letterlijk 'onderhoudsvrij, hoef je niets aan te doen' terwijl de ander zegt 'beter wel vervangen want straks knapt ie, dat hebben we al een aantal keer meer gehad'.
Wat is waar en wat is wijsheid?
De wagen is een ex-lease auto en ik koop hem zegmaar van de tweede eigenaar.
- Zijn er verder nog punten waar ik absoluut op moet letten bij aankoop ? ik heb al in de wagen test gereden en dat reed gewoon normaal, ik hoorde geen rare geluiden.
Bij voorbaat bedankt voor de antwoorden.
weer terug van weg geweest ben ik nu van plan om een e87 120d uit 2006 te kopen. Deze heeft op dit moment ongeveer 210.000km gelopen. Hij heeft het M47 motorblok
Hierover heb ik enkele vragen.
- De wagen heeft de laatste (dealer) onderhoudsbeurt gehad bij 155.000km. Volgens boordcomputer is onderhoud pas weer nodig over 15.000km. Nu geloof ik deze niet en ik wil (als ik de wagen koop) gelijk groot onderhoud doen of laten doen. Hierbij lijkt mij te moeten vervangen: Olie+oliefilter / Brandstoffilter / Luchtfilter / Pollenfilter / Microfilter / Intrieurfilter. Misschien ook gelijk een aircobeurt en de remblokken voor en achter.
Naast hierbovenstaande, wat is nog meer verstandig om te doen ?
- De distributieketting baart mij bij deze km-stand zorgen. Ik hoor van verschillende grote officiele bmw dealers verschillende verhalen. De een zegt letterlijk 'onderhoudsvrij, hoef je niets aan te doen' terwijl de ander zegt 'beter wel vervangen want straks knapt ie, dat hebben we al een aantal keer meer gehad'.
Wat is waar en wat is wijsheid?
De wagen is een ex-lease auto en ik koop hem zegmaar van de tweede eigenaar.
- Zijn er verder nog punten waar ik absoluut op moet letten bij aankoop ? ik heb al in de wagen test gereden en dat reed gewoon normaal, ik hoorde geen rare geluiden.
Bij voorbaat bedankt voor de antwoorden.