Bob's M135i - 19" 405M (p2)
Geplaatst: 16 aug 2012, 10:21
Hallo allemaal,
Mijn naam is Bob Hansen, 37 jaar en woonachtig in Amsterdam. Werkzaam als zelfstandig ondernemer in de ICT branche sinds 2005.
Autoliefhebber van het eerste uur, mede omdat dit door mijn vader met de paplepel ingegoten werd.
Mijn broer vond het altijd leuker om aan de auto’s te knutselen (niet geheel verwonderlijk ii hij later monteur geworden) dan het rijden terwijl ik net als mijn vader liever in de auto zaten. Van skelter tot (incidenteel) karten tot eindelijk mijn rijbewijs en een eigen auto.
Veel verhalen van mijn vader (83) gehoord (over ‘vroeger’) toen je voor maar 1 gulden de hele dag op Zandvoort kon scheuren (Met zijn kever van de zaak…je moet maar durven...zeker omdat hij toen nog de enige in de straat was met een auto...natuurlijk niet voor te stellen in deze tijd).
Een oude veteraan uit de oorlog met een kapot been bemande de slagboom van CPZ (Circuit Park Zandvoort) en gaf vaak ongevraagd advies en opmerkingen over wie/wat er op de baan zat en hoe ze reden: "Pas maar op Mr Hansen, er zijn vandaag wat moffen op de baan en ik vertrouw ze voor geen meter".
Na zijn rondjes op Zandvoort te hebben gereden is hij altijd een petrolhead in hart en nieren gebleven en heeft ook op latere leeftijd altijd snelle auto’s gereden. Rob Slotenmaker heeft hem ooit geadviseerd om er iets professioneel mee te doen, maar hij ambieerde een toekomst in de verkoop. Jammer want ik had graag als peuter ook al kennis leren maken met CPZ
Mijn auto historie begon met de auto van mijn toenmalige vriendin: een Nissan Sunny 1.6, gevolgd door mijn eigen Golf III GTI…door mijn onervarenheid heb ik deze helaas op een ijzig stukje wegdek om een boom gekruld.
Mijn toenmalige baas vond het toen tijd worden voor een 'veilige' auto van de zaak, wat een saaie keuze werd, namelijk een Volvo S40 1.8 (op zich vond ik dat een mooie auto, maar was verre van spannend).
Deze werd 3 jaar later opgevolgd door een iets 'leukere' Opel Astra 2.2 (menige auto bij een stoplicht sprintje mee kunnen verrassen, want de 2.2 versie was niet de meest verkochte motor in de Astra maar wel redelijk snel) .
Toen ik in 2005 besloot om een eigen zaak te beginnen moest ik logischerwijs de Astra inleveren…
Mijn vader, nog steeds een liefhebber van snelle auto's (Sierra GT, Escort RS2000, Golf IV GTI, Golf V V6 4- Motion) had (in 2003) een nieuwe auto gekocht (een MY03 Subaru Impreza WRX) en we zouden samen wel even stukje gaan steuren door de Belgische Ardennen........
Wat ik daar aan grip en vermogen mocht ervaren deed me verlangen naar mijn eigen Impreza...
Na een lange speurtocht, een bijna nieuwe (paar duizend KM als demo gelopen) MY02 Impreza WRX gevonden (bugeye model) wat zeker niet de mooiste versie was, maar wel enigszins betaalbaar voor een beginnende ondernemer (en vooral een liefhebber).


Natuurlijk waren de 230 standaard PK’s niet genoeg, dus werd er direct een Prodrive pakket ondergezet (met behoud van garantie) wat het geheel naar +/- 260 PK bracht. Een heerlijke auto waar ik ruim 2 jaar in heb mogen rijden.
In 2007 werden er geruchten verspreid dat de nieuwe Impreza in 2008 alleen nog maar een 'lelijke' hatchback (zonder kont) versie geleverd zou gaan worden en van de uitgelekte foto’s werd ik niet echt warm.
Met die gedachte heb ik (mede omdat de zaak goed liep) besloten om na de Autorai dat jaar een nieuwe Impreza WRX MY07 te bestellen ook weer met een Prodrive pakket…


Deze auto heb ik weer bijna 2 jaar gereden toen ik inmiddels bij toeval een nieuwe dealer in de buurt zocht en deze had een demo 'lelijke' 2008 Impreza hatchback STI staan..
De nieuwprijs van een STI zou ik niet kunnen/willen betalen maar deze was toch zeer aantrekkelijk geprijsd. Het model was nog steeds niet echt geweldig in mijn beleving, maar na een proefrit sloeg mijn hele mening over deze auto om.
Wat een bizarre grip t.o.v. de WRX, veel meer power, en een geweldige 'lage' zit deden me doen besluiten om mijn bedenkingen over het uiterlijk over boord te gooien en mijn MY07 in te ruilen.
De STI Deze auto heb ik in 3 jaar zodanig aangepast naar 422pk met 580Nm (2250 rpm) koppel op een gewicht van 1485...




Afgelopen winter heb ik (voornamelijk voor het belasting voordeel,14% bijtelling) een Lexus CT200H aangeschaft op de zaak (en onze 2e auto een Subaru Legacy Station ingeruild) en was van plan de STI alleen nog voor zakelijke ritjes (als mijn vrouw de CT200h nodig had) en trackdays te gebruiken.


De teller op de STI bleef steken op <1000Km met maar 1 trackday in 2011..wat ik toch niet echt te verantwoorden vond. Doodzonde van zo’n auto, dus heb ik die in de verkoop gezet.
De STI werd een week later verkocht en opgehaald en toen ben ik op zoek gegaan naar een andere leuke auto voor erbij en tevens voor af en toe op het circuit.
Het is een Z4 (E85) Roadster 3.0i van een liefhebber geworden.




De Lexus was een comfortable reis auto. Een prima manier om van A naar B te komen, maar niet echt "Freude am Fahren"…
Inmiddels is de BMW familie uitgebreid met een E91 335iA met M sport pakket uit 2008 waarop de Lexus is ingeruild.
Wat een machine, heerlijk gewoon, elke keer als je wat dieper op het gaspedaal drukt verschijnt er automatisch een glimlach op mijn gezicht en daarnaast is de auto gewoon reuze comfortabel. Qua power was ik wel wat gewend met de STI, maar dit is toch wel heel erg leuk .
Zoals hij bij het ophalen in de showroom stond

Helaas kwam er een kort buitje over, waarschijnlijk met Sahara zand of zo iets, want toen ik wat foto’s ging maken zag hij er nu al niet meer uit.



Het interieur:



Groetjes,
Bob
Mijn naam is Bob Hansen, 37 jaar en woonachtig in Amsterdam. Werkzaam als zelfstandig ondernemer in de ICT branche sinds 2005.
Autoliefhebber van het eerste uur, mede omdat dit door mijn vader met de paplepel ingegoten werd.
Mijn broer vond het altijd leuker om aan de auto’s te knutselen (niet geheel verwonderlijk ii hij later monteur geworden) dan het rijden terwijl ik net als mijn vader liever in de auto zaten. Van skelter tot (incidenteel) karten tot eindelijk mijn rijbewijs en een eigen auto.
Veel verhalen van mijn vader (83) gehoord (over ‘vroeger’) toen je voor maar 1 gulden de hele dag op Zandvoort kon scheuren (Met zijn kever van de zaak…je moet maar durven...zeker omdat hij toen nog de enige in de straat was met een auto...natuurlijk niet voor te stellen in deze tijd).
Een oude veteraan uit de oorlog met een kapot been bemande de slagboom van CPZ (Circuit Park Zandvoort) en gaf vaak ongevraagd advies en opmerkingen over wie/wat er op de baan zat en hoe ze reden: "Pas maar op Mr Hansen, er zijn vandaag wat moffen op de baan en ik vertrouw ze voor geen meter".
Na zijn rondjes op Zandvoort te hebben gereden is hij altijd een petrolhead in hart en nieren gebleven en heeft ook op latere leeftijd altijd snelle auto’s gereden. Rob Slotenmaker heeft hem ooit geadviseerd om er iets professioneel mee te doen, maar hij ambieerde een toekomst in de verkoop. Jammer want ik had graag als peuter ook al kennis leren maken met CPZ
Mijn auto historie begon met de auto van mijn toenmalige vriendin: een Nissan Sunny 1.6, gevolgd door mijn eigen Golf III GTI…door mijn onervarenheid heb ik deze helaas op een ijzig stukje wegdek om een boom gekruld.
Mijn toenmalige baas vond het toen tijd worden voor een 'veilige' auto van de zaak, wat een saaie keuze werd, namelijk een Volvo S40 1.8 (op zich vond ik dat een mooie auto, maar was verre van spannend).
Deze werd 3 jaar later opgevolgd door een iets 'leukere' Opel Astra 2.2 (menige auto bij een stoplicht sprintje mee kunnen verrassen, want de 2.2 versie was niet de meest verkochte motor in de Astra maar wel redelijk snel) .
Toen ik in 2005 besloot om een eigen zaak te beginnen moest ik logischerwijs de Astra inleveren…
Mijn vader, nog steeds een liefhebber van snelle auto's (Sierra GT, Escort RS2000, Golf IV GTI, Golf V V6 4- Motion) had (in 2003) een nieuwe auto gekocht (een MY03 Subaru Impreza WRX) en we zouden samen wel even stukje gaan steuren door de Belgische Ardennen........
Wat ik daar aan grip en vermogen mocht ervaren deed me verlangen naar mijn eigen Impreza...
Na een lange speurtocht, een bijna nieuwe (paar duizend KM als demo gelopen) MY02 Impreza WRX gevonden (bugeye model) wat zeker niet de mooiste versie was, maar wel enigszins betaalbaar voor een beginnende ondernemer (en vooral een liefhebber).


Natuurlijk waren de 230 standaard PK’s niet genoeg, dus werd er direct een Prodrive pakket ondergezet (met behoud van garantie) wat het geheel naar +/- 260 PK bracht. Een heerlijke auto waar ik ruim 2 jaar in heb mogen rijden.
In 2007 werden er geruchten verspreid dat de nieuwe Impreza in 2008 alleen nog maar een 'lelijke' hatchback (zonder kont) versie geleverd zou gaan worden en van de uitgelekte foto’s werd ik niet echt warm.
Met die gedachte heb ik (mede omdat de zaak goed liep) besloten om na de Autorai dat jaar een nieuwe Impreza WRX MY07 te bestellen ook weer met een Prodrive pakket…


Deze auto heb ik weer bijna 2 jaar gereden toen ik inmiddels bij toeval een nieuwe dealer in de buurt zocht en deze had een demo 'lelijke' 2008 Impreza hatchback STI staan..
De nieuwprijs van een STI zou ik niet kunnen/willen betalen maar deze was toch zeer aantrekkelijk geprijsd. Het model was nog steeds niet echt geweldig in mijn beleving, maar na een proefrit sloeg mijn hele mening over deze auto om.
Wat een bizarre grip t.o.v. de WRX, veel meer power, en een geweldige 'lage' zit deden me doen besluiten om mijn bedenkingen over het uiterlijk over boord te gooien en mijn MY07 in te ruilen.
De STI Deze auto heb ik in 3 jaar zodanig aangepast naar 422pk met 580Nm (2250 rpm) koppel op een gewicht van 1485...




Afgelopen winter heb ik (voornamelijk voor het belasting voordeel,14% bijtelling) een Lexus CT200H aangeschaft op de zaak (en onze 2e auto een Subaru Legacy Station ingeruild) en was van plan de STI alleen nog voor zakelijke ritjes (als mijn vrouw de CT200h nodig had) en trackdays te gebruiken.


De teller op de STI bleef steken op <1000Km met maar 1 trackday in 2011..wat ik toch niet echt te verantwoorden vond. Doodzonde van zo’n auto, dus heb ik die in de verkoop gezet.
De STI werd een week later verkocht en opgehaald en toen ben ik op zoek gegaan naar een andere leuke auto voor erbij en tevens voor af en toe op het circuit.
Het is een Z4 (E85) Roadster 3.0i van een liefhebber geworden.




De Lexus was een comfortable reis auto. Een prima manier om van A naar B te komen, maar niet echt "Freude am Fahren"…
Inmiddels is de BMW familie uitgebreid met een E91 335iA met M sport pakket uit 2008 waarop de Lexus is ingeruild.
Wat een machine, heerlijk gewoon, elke keer als je wat dieper op het gaspedaal drukt verschijnt er automatisch een glimlach op mijn gezicht en daarnaast is de auto gewoon reuze comfortabel. Qua power was ik wel wat gewend met de STI, maar dit is toch wel heel erg leuk .
Zoals hij bij het ophalen in de showroom stond

Helaas kwam er een kort buitje over, waarschijnlijk met Sahara zand of zo iets, want toen ik wat foto’s ging maken zag hij er nu al niet meer uit.



Het interieur:



Groetjes,
Bob







