325i start niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
savas

325i start niet

Bericht door savas » 24 jun 2012, 20:19

hallo

ik heb hulp nodig van jullie

me auto schomelde en ging niet lekker en in een keer start de auto niet meer toen had ik anwb gebelt en hij zat de kijken hij zij brandstofpomp nou ik volgende dag nieuwe halen maar dat was het niet hij vonkt en krijgt brandstof maar de auto slaat niet aan starterspray in gasklep spuiten doet die ook niks uitlezen kwam er geen storingen uit ik weet niet wat ik moet doen ik hoop dat jullie me kunnen helpen

gr savas

dw70

Re: 325i start niet

Bericht door dw70 » 24 jun 2012, 22:54

vreemde conclusie van de man van de wegenwacht. Had hij gelijk startspray erin gespoten had ook hij tot de conclusie moeten komen dat het niet de pomp kan zijn. Dan had hij immers moeten starten op de spray...
Je timing kan van de leg zijn (nokkenassensor), je alarm zit ertussen wat je DME lamlegt, of je DME heeft waterschade. Toevallig niet door de wasserette gereden laatst?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

savas

Bericht door savas » 24 jun 2012, 23:34

Hallo hij ging brandstofpomp contoleren en daarna starterspay spuiten
Zij die brandstof pomp ik ben wel door de wastraat geweest week terug en
Hie kan je wetten datje dme niet goed is

dw70

Bericht door dw70 » 25 jun 2012, 10:16

een dme doet het of doet het niet. De enigste methode om te testen of deze het helemaal doet is een rit naar de dealer. Hobbyisten kunnen zich nog wat helpen met meetwerk op sommige plaatsten, maar dat zal ik je niet aandoen.

De e36 heeft in de modellen van de 1e generatie veel last van waterverstopping rondom de dme. Het water kan slecht of helemaal niet weg rondom dit electronica apparaat. Daardoor kan deze verzuipen bij een bezoek aan de wasserette. Of schade aanbrengen in de week erna. Dme losnemen (- pool losnemen op de accu voordat je dit doet) en rondom de dme alle rotzooi verwijderen. Ikzelf open dan de dme om te kijken of er vocht inzit.

Voordat je dit doet: alarm testen of je alarm goed functioneert. Ook een keer laten afgaan is niet verkeert.
De boel weer vrij schakelen en nog een keer proberen. En altijd de reservesleutel een keer gebruiken. Misschien zit het hem in de sleutel of het contact.

Toch zou ik zeker adviseren je monteur naar de nokkenassensor te laten kijken. Die brengt vele BMW's tot stilstand en is vaak de dader.

Alarm testen-reservesleutel gebruiken-nokkenassensor gewoon vervangen en je dme op vocht controleren.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”