Pagina 1 van 1

316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 24 apr 2012, 19:38
door bimmer-jeroen
Hallo iedereen,

Ik ben al 2jaar in het bezit van een e36 316i sedan,
hij loopt als een zonnetje niks op aan te merken..
Alleen, Ik heb nu m`n vriendin overver zitten en kom nu regelmatig op de snelweg.
en tjah dan kom je erachter dat je toch echt een 316i rijd en geen 325 / 328..
het acceleren van 80 in de 5 na 120km/h duurd wat lang en na de 180 gaat het allemaal niet meer zo vlug.

nu was ik aan het rondkijken na een 318 is (4cil is een must omdat ik anders niet weer met m`n G3 installatie weg kom)
-alleen dan denk ik 40pk meer en 30/40nm koppel meer... is dat de moeite wel waard?
-hoor heel veel dat een Is een toerenbeuker is. maar hoe doet hij het onder in toeren?
-en oude of nieuwe type zit maar 10nm koppel verschil in en ze hebben allebei een ketting. dus waarom is een M44 beter dan een M42??

het gaat me er niet zozeer om de snelheid, maar gewoon het tussentijds acceleren mis ik gewoon vermogen..

Kat is van de 316i al gedemonteerd (krijg je mooi geluidje van trouwens :) heb hem laast op school op de testbank gehad:
316i van 6/1996
109pk bij 5500 rpm
162nm bij 4400 rpm
en dit alles na 251422 km
toch netjes...

wie kan me tips geven of ervaringen over jullie 318IS.
toerenbeuker of ook gewoon fijn om mee te touren/cruisen
(ik weet dat ik nu in performance en tuning zit, en in ook in het techniek gedeelte. Maar wist niet goed waar deze nu precies thuishoorde :gek: )

Alvast bedankt!
Gr Jeroen,

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 24 apr 2012, 20:50
door AtlasTelamon
Wellicht een 320 een idee. Wat ik begrijp ontloopt dat qua verbruik de 318is niet veel maar tour je toch lekker in een 6-pitter

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 24 apr 2012, 22:19
door bimmer-jeroen
@ Atlas Telemon,

Dat snap ik, maar zoals ik al zei: dan kom ik niet weg met m`n G3 installatie (die is voor een 4cil/ met verdamper opbrengst tot een motor van 2200cc) dan zou ik dat ook allemaal moeten aanpassen.
en met een 4cilinder 318is kan ik m`n auto gewoon blijven apk keuren. want voor apk geld: zolang de brandstof en het aantal cilinders klopt met kenteken dan maakt ut geen zak uit welke motor erin ligt ;)

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 24 apr 2012, 23:08
door AtlasTelamon
Dan is de 318is het maximaal haalbare en die is nog best te kietelen.

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 25 apr 2012, 10:35
door j0eyv
Het verschil merk je zeker. Ik heb eerst een 316i gehad en vervolgens een 318is. Echter zijn de kosten en de uren werk niet in verhouding met het resultaat.. Ik ging voor een 320i. De snelheid/verbruik is het zelfde maar het geluid en rijgedrag is toch iets lekkerder. Je zult dan alleen iets meer moeten aanpassen.

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 25 apr 2012, 19:09
door BMWBoii
Een 318is is bovenop sneller, dus op de snelweg ben je iets beter af, maar alsnog is het niet je-van-het. Zou het niet overwegen, vind het verschil niet echt de moeite waard. En een 318is is inderdaad een toerenbeuker trouwens.

Re: 316i --->>> 318is wel of is het verschil te nihill

Geplaatst: 14 jun 2012, 22:39
door ClOwN
Ikke ging ook van een 316 naar 318IS en ik vond het toen die tijd een flinke verbetering! maar uiteindelijk vind je die 318IS ook weer tekort komen :whistle: