lambda regeling afwijking (OPGELOST)
Geplaatst: 30 dec 2011, 18:06
ik ben kevin 22 jaar oud en heb een bmw e46 320ci uit 2000
al sinds het begin heb ik een probleem met mijn motor.
als ik mijn motor koud start en begin te rijden begint de motor te bokken en te hikken tussen de 1500 en 3000 toeren.
ik heb dit uitgelezen en kwam bij de volgende foutmeldingen lambdasonde regelafwijking bank 1 en bank 2
ik heb deze foutmeldingen naderhand weer gereset en gewacht tot mijn mml weer aanging.
nu bleken dezelfde foutmeldingen terug te zijn gekomen + een foutmelding van de elektronische thermostaatregeling.
de codes weer gereset na het uitlezen en weer gewacht tot het mml weer begon te branden nu gaf deze weer enkel de lamdasonde regelafwijking bank 1 en 2 aan en buiten regelbereik van beide lambdasondes
zo heb ik dit een aantal keer gecontroleerd en de foutmeldingen lambdasonde regelafwijking bank 1 en 2 blijven terugkomen de resterende meldingen zijn er de ene keer wel en de andere keer weer niet.
de foutcodes zijn de 228,227,123,203 en de 202.
nu heeft een maat van mij precies dezelfde auto en motor en zodoende ben ik begonnen met het uitwisselen van bepaalde onderdelen.
hij heeft zelf geen problemen met dit motorblok dus kon ik gemakkelijk dingen controleren.
we zijn begonnen met de lmm om te wisselen maar geen verschil.
toen hebben we de lambdasondes gewisseld en wederom geen verschil.
toen ben ik begonnen met het vervangen van de bougies wederom geen verschil.
een tijdje later ben ik naar de bmw dealer geweest en deze adviseerden mij om de carterventilatie te vervangen.
zo gezegt zo gedaan maar wederom geen verschil.
toen ben ik begonnen met het doormeten van mijn bobines dit zijn bremi bobines ze hebben allemaal een waarde van ongeveer o,7 ohm met een maximaal verschil van 0.05 ohm.
dus ik ben er vanuit gegaan dat deze goed zijn.
maar naar lang zoeken op forums ben ik tot de conclussie gekomen dat de bobines alsnog kapot kunnen zijn ondanks dit niet wordt gemeld tijdens het uitlezen.
nu ben ik helaas tot een punt gekomen dat ik toch bepaalde dingen moet gaan kopen en vervangen nu wilde ik beginnen bij de bobines omdat ik op de forums soortgelijke problemen heb gevonden en hier had het ook vaak met de lambdasonde te maken.
ik hoop dat iemand dit probleem kent en een oplossing heeft voor mij alvast bedankt.
al sinds het begin heb ik een probleem met mijn motor.
als ik mijn motor koud start en begin te rijden begint de motor te bokken en te hikken tussen de 1500 en 3000 toeren.
ik heb dit uitgelezen en kwam bij de volgende foutmeldingen lambdasonde regelafwijking bank 1 en bank 2
ik heb deze foutmeldingen naderhand weer gereset en gewacht tot mijn mml weer aanging.
nu bleken dezelfde foutmeldingen terug te zijn gekomen + een foutmelding van de elektronische thermostaatregeling.
de codes weer gereset na het uitlezen en weer gewacht tot het mml weer begon te branden nu gaf deze weer enkel de lamdasonde regelafwijking bank 1 en 2 aan en buiten regelbereik van beide lambdasondes
zo heb ik dit een aantal keer gecontroleerd en de foutmeldingen lambdasonde regelafwijking bank 1 en 2 blijven terugkomen de resterende meldingen zijn er de ene keer wel en de andere keer weer niet.
de foutcodes zijn de 228,227,123,203 en de 202.
nu heeft een maat van mij precies dezelfde auto en motor en zodoende ben ik begonnen met het uitwisselen van bepaalde onderdelen.
hij heeft zelf geen problemen met dit motorblok dus kon ik gemakkelijk dingen controleren.
we zijn begonnen met de lmm om te wisselen maar geen verschil.
toen hebben we de lambdasondes gewisseld en wederom geen verschil.
toen ben ik begonnen met het vervangen van de bougies wederom geen verschil.
een tijdje later ben ik naar de bmw dealer geweest en deze adviseerden mij om de carterventilatie te vervangen.
zo gezegt zo gedaan maar wederom geen verschil.
toen ben ik begonnen met het doormeten van mijn bobines dit zijn bremi bobines ze hebben allemaal een waarde van ongeveer o,7 ohm met een maximaal verschil van 0.05 ohm.
dus ik ben er vanuit gegaan dat deze goed zijn.
maar naar lang zoeken op forums ben ik tot de conclussie gekomen dat de bobines alsnog kapot kunnen zijn ondanks dit niet wordt gemeld tijdens het uitlezen.
nu ben ik helaas tot een punt gekomen dat ik toch bepaalde dingen moet gaan kopen en vervangen nu wilde ik beginnen bij de bobines omdat ik op de forums soortgelijke problemen heb gevonden en hier had het ook vaak met de lambdasonde te maken.
ik hoop dat iemand dit probleem kent en een oplossing heeft voor mij alvast bedankt.