Pagina 1 van 1
Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 13:34
door KevinK
Goedendag,
het betreft het volgende: ik zit met een probleem. De auto betreft een e60 530d. Er is een constante trilling in de auto tussen de 100 en 130 km per uur. Wielen gebalanceerd, hardyschijf vervangen deze had speling, en toch blijft de trilling aanwezig.
Kom je boven of onder deze snelheden, dan trilt de auto niet meer. Zo naar wat ik heb kunnen constateren zit er nergens geen speling in het onderstel. Iemand enig idee in welke richting gezocht moet worden?
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 14:01
door dw70
ik merk wel dat de kans dat vooral dieselaars hun motorsteunrubbers eerder moeten vervangen dan de benzine varianten groter is.
Misschien vanwege het enorme koppel.
Een motor die niet in balans gehouden wordt geeft een trilling door.
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 14:08
door KevinK
bmw specialist die ik opgebeld had gaf deze optie ook aan. Dat er inderdaad een of meerdere motorsteunen niet fris zou zijn. Bekend probleem dus?
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 14:40
door suyker
enig idee van de kosten.
DAn laat ik de mijne ook even nakijken. Niet dat ik erg last heb van trillingen
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 15:17
door dw70
Ja Kevin, dit euvel passeert hier meermaals de revue. Waarschijnlijk heeft zich dat al geuit in de rotte hardy schijf

Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 01 dec 2011, 15:37
door KevinK
Wat de steunen kosten weet ik niet Suyker. Probeer altijd zelf diagnose te stellen, en dan regel ik zelf onderdelen. Weet niet wat de steunen kosten.
De hardyschijf was ik in de imitatiehandel (brezan) 180 euro ex voor kwijt. Als dit dus inderdaad een gevolgschade is van, dan zou ik je steunen laten controleren. Zonde als deze ook te lijden krijgt als het niet nodig is. Was nog best wat werk. Uitlaat compleet naar beneden, hitteschild compleet wegbouwen van voor naar achter. Tussenas loshalen. Wel goed te doen, maar je bent wel even zoet.
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 03 dec 2011, 01:22
door lekkerwijf1
heb je de kruiskoppeling ook vervangen op de tussenas ?
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 03 dec 2011, 09:19
door Patrickk
Wat je evt ook kan proberen is een geheel andere set banden monteren (setje winterbanden?).
Ik heb zelf een jaar of wat geleden ook zoiets gehad. Uitgelijnd, uitgebalanceerd, het hielp niet tot dat iemand zij, wissel je banden eens.
Gedaan en weg trilling.
Succes met het oplossen.
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 03 dec 2011, 09:56
door suyker
kromme velg zou ook nog kunnen
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 03 dec 2011, 11:00
door Mikkie
Hmmm, hardyschijf kapot als gevolg van versleten motorsteunen? Dan kan ik m'n lol op binnenkort. De steunen rij ik al zeker 3k mee rond, gewoon door tijdgebrek kan ik ze niet vervangen. Dan ben ik flink aan de beurt binnenkort...
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 03 dec 2011, 16:02
door KevinK
Kruiskoppeling heb ik niet vervangen. Hoe kan ik constateren of hier iets mis mee zou zijn?
Met de beste man overlegt van wie de auto is. Hij zegt wel dat het aanmerkelijk minder is geworden na het vervangen van de hardyschijf. Wel nog steeds aanwezig.
Hij vertelde nu ook dat hij zelf ook ze velgen niet vertrouwt. Maar wel goed uitgebalanceerd gekregen. Zonder dat ik overdreven waardes tegenkwam. Een kromme velg zou je kunnen zien op het balanceerapparaat, en zie je terug in rare waardes aan onbelans. Dit was dus niet het geval.
Re: Trilling in de auto tussen de 100 en 130 km/h
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:11
door lekkerwijf1
Bij mij sloeg de kruiskoppeling vast onder de wagen zodra je hem in of uitrekt zowel in als uitveren van de wagen.