Pagina 1 van 2

330d houd in

Geplaatst: 22 sep 2011, 16:36
door Jurien
Sinds een week houd mijn 330 in

De garage kan niks vinden met de conputers..
verstuiver drukke alles valt binnen de waardes!

Bij vol gas rond de 4200 rpm gaat die stoteren net als eeen benzine toeren begrenzer weet iemand hier wat daar de oorzaak van kan zijn lmm?

Lmm had wel een lichte afwijking..

Re: 330d houd in

Geplaatst: 22 sep 2011, 16:58
door Frans-bmw
Bij mij was de stekker naar de turbo gebroken, kwam ook niet naar boven aan de computer

Re: 330d houd in

Geplaatst: 22 sep 2011, 21:25
door Jurien
Okee en wat deed die bij jou dan niet en hoe deed die?

Zou het geen kapotte lmm kunnen zijn?

Re: 330d houd in

Geplaatst: 22 sep 2011, 21:27
door Jurien
Ik heb wel een terugkeernde foutmelding van een van me fual rail sensor maar pomp en verstuivers zijn oke

Re: 330d houd in

Geplaatst: 23 sep 2011, 00:54
door Frans-bmw
Bij mij trok hij erg slecht, bijna als een gewone auto :shine:
De 330D rookte vooral erg als ik hem doortrok, na de reparatie was het ook een verschil van dag en nacht!

Re: 330d houd in

Geplaatst: 23 sep 2011, 17:27
door Verheeske
wellicht een probleem met de drukregelklep. Ik ken het brandstofsysteem van die specifieke motor in uit mijn hoofd. Maar de common rail heeft een drukregelklep (kan zowel hoge of lage druk of beide zijn) Deze kunnen nog wel eens kapot gaan. Is die ook gecontroleerd? en zijn de signalen van de sensoren en actuatoren gecontroleerd met een scope?

Als de stekker van de LMM los ligt, stottert 'ie dan ook bij dat toerental?

Re: 330d houd in

Geplaatst: 24 sep 2011, 15:39
door Jurien
ik heb de auto weer opgehaald foutcode 4704 (brandstof-opvoerdruk-sensor) blijft terug komen voor de rest niks

ik weet niet wat ze gedaan hebben ze hebben de auto uitgelezen lopend in het motor ruim alle verstuiver waardes waren goed dus...


dat met de lmm heb ik nog niet geprobeert vandaag

Re: 330d houd in

Geplaatst: 25 sep 2011, 18:25
door Verheeske
Wat zijn de laatste 7 cijfers/letters van je chassis nr? Mag ook via PB. dan weet ik precies welk blok etc. je hebt kan ik nog ff nadenken :)

Re: 330d houd in

Geplaatst: 26 sep 2011, 07:53
door Verheeske
Wat me vanmorge toen ik wakker werd te binenn schoot: de opvoerpomp. Als deze niet genoeg aanlevert kan de hogedrukpomp het ook niet meer goed regelen. en dat is dan meestal merkbaar bij hogere belasting en dus ook in hogere toeren.

Hebben ze de druk van de opvoerpomp (=pomp van/in de tank naar de motor) gemeten?

Re: 330d houd in

Geplaatst: 06 okt 2011, 13:30
door Just_inn79
Ik had precies hetzelfde....Raildruk sensor was defect. Vervangen en loopt weer als nieuw!

Re: 330d houd in

Geplaatst: 06 okt 2011, 13:51
door Mikkie
Die bovengenoemde sensor zou best kunnen.
Als die het niet is: probeer eens een andere luchtmassameter. Die gaan ook vaak kapot, maar geven niet altijd een foutmelding (ligt eraan hoe goed ze nog werken).

Re: 330d houd in

Geplaatst: 03 jan 2012, 14:01
door Jurien
Probleem opgelost nieuwe brandstofpomp bestuurders kant -_-

Re: 330d houd in

Geplaatst: 03 jan 2012, 15:08
door j0eyv
Duur grapje?

Re: 330d houd in

Geplaatst: 03 jan 2012, 18:36
door Mikkie
De brandstofpomp kost meestal tegen de 1.500 euro en dan ben je relatief goedkoop uit. Ik krijg 'm over 25 à 50k ook, nog even niet aan denken :X

Re: 330d houd in

Geplaatst: 03 jan 2012, 21:53
door ArnoldC
Het zal de opvoerpomp geweest zijn, omdat hij zei brandstofpomp bestuurders kant... Bij de 30D blokken sneuvelt de hogedrukpomp bij mijn weten normaal gesproken niet meer.