fietsendrager

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BertE

fietsendrager

Bericht door BertE » 25 mei 2008, 18:30

Beste forumleden,

Vanwege de rare vorm van mijn originele afneembare trekhaak, 320d E46 2003 touring past hier geen koppelstuk voor een Twinnyload fietsendrager op. De meeste trekhaken zij rond doch BMW vond een ovaal schijnbaar beter. Alle koppelstukken zijn echter voor een ronde trekhaak gemaakt. Heeft iemand een briljant idee of is er toch een oplossing in de markt?

Bert

Base46

Re: fietsendrager

Bericht door Base46 » 25 mei 2008, 19:20

He Bert,

heb je al een Twinnyload, of overweeg je de aanschaf?
In het eerste geval; er is een hulpstuk op de markt voor twinnyloads om deze rechtstreeks op de kogel te monteren. Nadeel is dat je deze elke keer opnieuw moet monteren voor je je twinnyload kunt plaatsen.

In het tweede geval; twinnyload heeft tegenwoordig dragers op de markt die standaard rechtstreeks op de kogel geplaatst kunnen worden. Dit zijn de dragers met de zogenaamde 'swing' en 'ergo' koppelingen.

http://www.twinnyload.nl/index.php?pageid=56 en http://www.twinnyload.nl/index.php?pageid=57

De ergo is met een snelkoppeling, handig!

Check anders het merk spinder, die hebben veel langere ervaring met het maken van dragers die zonder hulpstuk werken. http://www.fietsendragers.nl/

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 mei 2008, 19:20

Brinkmatic koppeling halen voor de Twinnyload. Past altijd, die wordt op de kogel gemonteerd.

Ziet er als volgt uit:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Griffendahl op 25 mei 2008, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Base46

Bericht door Base46 » 25 mei 2008, 19:23

Griffendahl schreef:Brinkmatic koppeling halen voor de Twinnyload. Past altijd, die wordt op de kogel gemonteerd.
Brinkmatic ja, ik was de naam even kwijt!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 mei 2008, 19:25

Als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik ook niet voor Twinny kiezen... Heb er heel veel verkocht, maar als ik er zelf een moest kopen kocht ik de Spinder Hawk of Falcon (alu uitvoering van de Hawk)

Maar jah, ik heb geen fiets... ;)

Base46

Bericht door Base46 » 25 mei 2008, 19:30

Inderdaad, toen ik nog bij een automaterialen/accessoirewinkel werkt kwam iedereen bij ons voor een twinnyload, maar ik verkocht liever een spinder. Ik zou gewoon voor de hawk gaan. Als ik me niet vergis is de aluminium uitvoering (vroeger Condor geheten) slechts 1,5 kilo lichter maar wel een stuk duurder. En die dingen hebben standaard een bevestiging om de fietsen aan het frame vast te maken. Veel steviger als de standaard crankbevestiging van twinnyload.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 mei 2008, 19:41

Mjah de alu uitvoering gaat ook nooit roesten en die Eagle wordt vaak mat... En is een stuk gevoeliger voor roest, voor het gewicht zou ik het idd niet doen, dat verschil is niet zo groot.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”