[E90] Fan van de Radiator [Opgelost]
Geplaatst: 25 jun 2011, 17:28
Hallo Allemaal,
Inmiddels heb ik me kunnen voorstellen op het forum. Ook heb ik wat oplossingen gezocht voor het euvel wat ik heb op me BMW E90 320D 2006. Van de week ben ik wezen rijden en gegeven moment gaf de iDrive een melding dat de motor warm is geworden en dat ik me snelheid moest matigen in een file. Na 2 minuten kreeg ik weer een melding dat de motor overhit was en dat ik de motor direct moest uitzetten. Heb ik allemaal netjes gedaan en vervolgens de wegenwacht gebeld de melding was verdwenen.
Volgende dag heb ik mijn koelvloeistof gecontroleerd dat zat inderdaad onder het minimum. Heb wat koelvloeistof bij gegooid tot het maximum. Ben door een hidden menu in de E90 de temperatuur in de gaten gaan houden onder de optie 7 Current Coolant temperatuur dit steeg uit boven de 105C graden zonder een melding van de iDrive bij het rijden boven de 60KM Per uur viel de temperatuur na 5 min terug naar 90C.
Wat heel erg vreemd is en heb ook toen gemerkt dat de fan aan de voorkant nooit actief is geweest of actief wordt. Volgende dag naar de garage gereden een meneer heeft hem na gekeken en de temperatuur gemeten van het water met een laser gun die gaf 82C je kon zelf ook de rubbere buisje waar de vloeistof doorheen gaat met de hand vasthouden terwijl de auto 103C aangaf. Meneer van de garage gaf aan dat de fan pas aan gaat als de werkelijke temperatuur over de 95C graden zit en dat een BMW computer niet altijd even betrouwbaar is. Hij heeft hem van top tot teen nagekeken en een aantal testen gedaan via de diagnose apparaat ook geen foutmeldingen. Geen lekkages, geen vreemde luchtjes, Temperatuur apparaat in orde.
Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik nog kan checken onder de motorkap waar het eventueel aan kan liggen. Anders zit ik te denken om langs een BMW dealer te rijden en de hoofdprijs te betalen voor een oplossing.
Alvast allemaal bedankt en excuses voor de lange tekst.
Groetjes,
Zoran
Inmiddels heb ik me kunnen voorstellen op het forum. Ook heb ik wat oplossingen gezocht voor het euvel wat ik heb op me BMW E90 320D 2006. Van de week ben ik wezen rijden en gegeven moment gaf de iDrive een melding dat de motor warm is geworden en dat ik me snelheid moest matigen in een file. Na 2 minuten kreeg ik weer een melding dat de motor overhit was en dat ik de motor direct moest uitzetten. Heb ik allemaal netjes gedaan en vervolgens de wegenwacht gebeld de melding was verdwenen.
Volgende dag heb ik mijn koelvloeistof gecontroleerd dat zat inderdaad onder het minimum. Heb wat koelvloeistof bij gegooid tot het maximum. Ben door een hidden menu in de E90 de temperatuur in de gaten gaan houden onder de optie 7 Current Coolant temperatuur dit steeg uit boven de 105C graden zonder een melding van de iDrive bij het rijden boven de 60KM Per uur viel de temperatuur na 5 min terug naar 90C.
Wat heel erg vreemd is en heb ook toen gemerkt dat de fan aan de voorkant nooit actief is geweest of actief wordt. Volgende dag naar de garage gereden een meneer heeft hem na gekeken en de temperatuur gemeten van het water met een laser gun die gaf 82C je kon zelf ook de rubbere buisje waar de vloeistof doorheen gaat met de hand vasthouden terwijl de auto 103C aangaf. Meneer van de garage gaf aan dat de fan pas aan gaat als de werkelijke temperatuur over de 95C graden zit en dat een BMW computer niet altijd even betrouwbaar is. Hij heeft hem van top tot teen nagekeken en een aantal testen gedaan via de diagnose apparaat ook geen foutmeldingen. Geen lekkages, geen vreemde luchtjes, Temperatuur apparaat in orde.
Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik nog kan checken onder de motorkap waar het eventueel aan kan liggen. Anders zit ik te denken om langs een BMW dealer te rijden en de hoofdprijs te betalen voor een oplossing.
Alvast allemaal bedankt en excuses voor de lange tekst.
Groetjes,
Zoran