318 iS LMM
Geplaatst: 05 jun 2011, 09:40
Dag allen,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Nathan, 29 jaar en ik kom uit Groningen.
Sinds januari ben ik in het bezit van een BMW 318 iS Coupe uit 1994.
Ik ben erg blij met de auto, vind hem supermooi maar motorisch gezien loopt-ie niet helemaal lekker.
Stationair loopt-ie onregelmatig, de motor schudt dan ook en het lijkt hem moeite te kosten om niet af te slaan.
Bij de garage heb ik er al verscheide dingen aan laten doen waaronder het vervangen van een (2e hands) LMM. Helaas zonder resultaat. Stationair loopt hij nog steeds matig maar als je eenmaal aan het rijden bent is er niets aan de hand.
Ik heb voor de rest helemaal geen verstand van autotechniek maar toen ik net olie zat te peilen viel het me op dat de LMM die er nu in zit voor een M43 318i gemaakt is. Aangezien dit met mijn 318iS zo'n 25 pk en 8 kleppen verschil oplevert vraag ik me af of dit normaal is.
Mijn vraag luidt dan ook:
Kan een LMM voor een M43 zonder problemen in een M42? En kan dit mijn probleem met het slecht stationair lopen van de motor verklaren?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groet,
Nathan
Ik ben nieuw op dit forum en zal me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Nathan, 29 jaar en ik kom uit Groningen.
Sinds januari ben ik in het bezit van een BMW 318 iS Coupe uit 1994.
Ik ben erg blij met de auto, vind hem supermooi maar motorisch gezien loopt-ie niet helemaal lekker.
Stationair loopt-ie onregelmatig, de motor schudt dan ook en het lijkt hem moeite te kosten om niet af te slaan.
Bij de garage heb ik er al verscheide dingen aan laten doen waaronder het vervangen van een (2e hands) LMM. Helaas zonder resultaat. Stationair loopt hij nog steeds matig maar als je eenmaal aan het rijden bent is er niets aan de hand.
Ik heb voor de rest helemaal geen verstand van autotechniek maar toen ik net olie zat te peilen viel het me op dat de LMM die er nu in zit voor een M43 318i gemaakt is. Aangezien dit met mijn 318iS zo'n 25 pk en 8 kleppen verschil oplevert vraag ik me af of dit normaal is.
Mijn vraag luidt dan ook:
Kan een LMM voor een M43 zonder problemen in een M42? En kan dit mijn probleem met het slecht stationair lopen van de motor verklaren?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groet,
Nathan