Hoe krijg ik dit lampje uit?
Geplaatst: 20 apr 2008, 20:54
Hoe krijg ik dit lampje uit.
Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar

Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar
Nederlands en Belgisch BMW Forum voor BMW eigenaren & liefhebbers
http://www.bimmerportal.nl/forum/
Ja de banden zijn op de juiste spanning!d.vdkieboom schreef:Dit is volgens mij het lampje dat je waarschuwt voor een te lage bandenspanning. Heb je je banden al op spanning gezet?
Dat gaan we morgen dan maar uitproberen.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Dr zitten geen specifieke sensoren op de auto, hij meet de rotatiesnelheid van de wielen in relatie tot stuuruitslag, etc. volgens mij. Als er een band slap is heeft het wiel een kleinere diameter dan de rest, dus geeft 'ie een melding.
Heb jij een M3 blok in je mini dan?????Mini schreef:Uhuh.... ik heb ook zo'n lampje in de Mini :pMac schreef:Volgens mij is het een smiley die aangeeft: 'Let op, u bevindt zich in een M3!'
Nee, je kan hem wel oranje maken!Mini schreef:Uhuh.... ik heb ook zo'n lampje in de Mini :pMac schreef:Volgens mij is het een smiley die aangeeft: 'Let op, u bevindt zich in een M3!'
Maar eh...waar ik nou wel benieuwd naar ben: is het lampje al uit?
als het goed is zitten er sensoren in je banden en die zitten op het ventiel gemonteerd, misschien dat er een stuk is.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Dr zitten geen specifieke sensoren op de auto, hij meet de rotatiesnelheid van de wielen in relatie tot stuuruitslag, etc. volgens mij. Als er een band slap is heeft het wiel een kleinere diameter dan de rest, dus geeft 'ie een melding.
Dat zullen we dan zien als de banden verwisselt worden.blue-beemer schreef:als het goed is zitten er sensoren in je banden en die zitten op het ventiel gemonteerd, misschien dat er een stuk is.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Dr zitten geen specifieke sensoren op de auto, hij meet de rotatiesnelheid van de wielen in relatie tot stuuruitslag, etc. volgens mij. Als er een band slap is heeft het wiel een kleinere diameter dan de rest, dus geeft 'ie een melding.
Had deze sensoren zelf op mijn velgen zitten toen ik die 2de hands gekocht heb, orginele bmw sensoren.
Ik wist het ook 99% zeker dat er geen sensoren in de wielen zitten. Heb jaren bij een bandenbedrijf gewerkt op zaterdag en bij BMW nooit zo'n sensoren gevonden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Renault Laguna, die ze wel heeft. Hebben we dr verschillende van gesloopt bij het bandenwisselen!Mini schreef:Ik kwam het onderstaande stukje tegen na wat gegoogel...
Passief betekent dat er geen extra sensoren in de banden zitten, maar dat, zoals M3-Bart al schreef, de rotatiesnelheid wordt gemeten.Voordbeelden van passieve systemen zijn het DDS-systeem van Continental en Warnair van Dunlop. DDS wordt al enige tijd standaard gemonteerd op de Mini en de BMW M3, terwijl het voor andere BMW 3-serie modellen als optie leverbaar is.
Bij een actief systeem schijnen er sensoren in de banden te zitten.
Enne... ff offtopic...Ik ben bang dat dat nèt niet gaat passen.....Mac schreef:Heb jij een M3 blok in je mini dan?????

