Roetfilter=partikelfilter??oplichterij of echt? horror
Geplaatst: 27 apr 2011, 20:12
Allen,
Vervolg op de horror-story van de E61. Particulier gekocht, volledig oonderhoudsboek BMW, zelfs naar garage gebeld of er ooit problemen waren geweest: njet dus. Na het vervangen van het panoramisch dak(bekend euvel, wist ik voor ik hem kocht), het euvel met de ondergelopen antenneversterker en de ontvanger van de afstandsbediening (bekend euvel), het vervangen van de kabelbomen aan de achterklep links en rechts (bekend euvel), en het vervangen van de compresoor van de niveuregeling (bekend euvel), nu het laatste (hopelijk) bekend euvel : de dieselpartikelfilter. Geeft foutmeldingen.
Ofwel vervangen a rato van 1800EUR, ofwel laten reinigen (kost een 300EUR, dus de moeite waard om eens te proberen). Is dus weg voor het laatste. Bij het demonteren bleek (bij de BMW-niet-dealer-specialist)dat heel de roetfilter gewoon is leeggehaald(door de vorige eigenaar), en dat daar een nieuwe ook 1500EUR nieuw kost. Snap eigenlijk niet dat dat ding door de keuring is geraakt.
Vandaar ff checken : een roetfilter is toevallig niet hetzelfde als een partikelfilter, zodat ik lekker op kosten word gejaagd?
Alvast bedankt voor alle reactie!
PS: ondanks de probleempjes blijven we het leven aan de zonnige kant bekijken: Een superwagen 525d gechipt maar alles moet wel in orde zijn.
Ed
Vervolg op de horror-story van de E61. Particulier gekocht, volledig oonderhoudsboek BMW, zelfs naar garage gebeld of er ooit problemen waren geweest: njet dus. Na het vervangen van het panoramisch dak(bekend euvel, wist ik voor ik hem kocht), het euvel met de ondergelopen antenneversterker en de ontvanger van de afstandsbediening (bekend euvel), het vervangen van de kabelbomen aan de achterklep links en rechts (bekend euvel), en het vervangen van de compresoor van de niveuregeling (bekend euvel), nu het laatste (hopelijk) bekend euvel : de dieselpartikelfilter. Geeft foutmeldingen.
Ofwel vervangen a rato van 1800EUR, ofwel laten reinigen (kost een 300EUR, dus de moeite waard om eens te proberen). Is dus weg voor het laatste. Bij het demonteren bleek (bij de BMW-niet-dealer-specialist)dat heel de roetfilter gewoon is leeggehaald(door de vorige eigenaar), en dat daar een nieuwe ook 1500EUR nieuw kost. Snap eigenlijk niet dat dat ding door de keuring is geraakt.
Vandaar ff checken : een roetfilter is toevallig niet hetzelfde als een partikelfilter, zodat ik lekker op kosten word gejaagd?
Alvast bedankt voor alle reactie!
PS: ondanks de probleempjes blijven we het leven aan de zonnige kant bekijken: Een superwagen 525d gechipt maar alles moet wel in orde zijn.
Ed