Accu spanning

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MarkE60

Accu spanning

Bericht door MarkE60 » 01 nov 2010, 11:47

Heren/Dames,

Nadat ik gister een minuut of 10 in mijn auto had gezeten (motor stond af), kwam de melding lage "accu spanning" te voorschijn. Auto was hierna normaal te starten en melding niet meer terug gezien. Duid dit op een zwakke accu of vreet het stroom wanneer de motor afstaat en de electronica bij. Iemand enig idee wat een nieuwe accu kost en of deze bij de BMW dealer vervangen moet worden om eventuele storingen te voorkomen ?

Alvast bedankt,

Mark

Ralph

Re: Accu spanning

Bericht door Ralph » 01 nov 2010, 14:48

Ik ben ook benieuwd naar de prijzen.
Als ik mijn auto zo een 3 dagen niet heb gereden krijg ik een waarschijwing: " Verhoogde Accu ontlading".
Gelukkig start de auto dan wel, maar ik weet niet wat er gebeurt als ik hem een week laat staan.

In de koude perioden houdt de auto de buitenspiegels ook warm om te voorkomen dat die vriezen, dus dat zal ook wel stroom ksoten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 01 nov 2010, 18:33

@Ralf: Hij ontdooit de spiegels als ze bevroren zijn (spiegelverwarming gaat aan onder een bepaalde buitentemperatuur), maar hij houdt ze niet warm als jij je auto gewoon geparkeerd hebt staan. Mijn auto in ieder geval niet...

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 01 nov 2010, 18:53

Deze meldingen komen vaak voor wanneer de accu onvoldoende wordt bijgeladen. Vaak doordat et korte ritten worden gemaakt. Het kan helpen (als je de ruimte hebt) om de auto een nacht aan een druppel lader te hangen.

Als de accu op is ( zit volgens mij een glaasje op de accu, welke zwart kleurt als de accu niet meer goed is) moet die uiteraars worden vervangen. Aftermarket zou moeten kunnen, als de specs van de nwe accu identiek zijn aan de oem. Dan is aanmelden van de accu niet noodzakelijk. Let wel, dit is wijsheid van anderen. Ik heb er nog geen ervaring mee.

De meningen over de noodzaak om de nwe accu aan te melden varieert van forum tot forum.

Ik zou dit persoonlijk bij de stealer laten doen. Kost meer, maar heb je aanspraak als er iets mis gaat met de kwetsbare electronica
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”