chiptuning bmw e46 320ci
Geplaatst: 04 aug 2010, 16:25
hallo iedereen,
vraagje over de chiptuning,
mijn wagen een 320ci met 163 pk ( 2.2 motor)
ik heb contact gehad met heinz tuning uit aalst,(belgie) die hebben een software aanpassing voor mijn wagen waar
het vermogen van 163 pk naar 185 pk zou gaan,
mijn wagen heeft 55000 km (ondanks de 8 jaar oude leeftijd) dus kilometerstand is niet zo hoog.....
ik ben aan het twijfelen om dit te doen, eerst betreft de bedrijfszekerheid/ of evt problemen,
en dan 2de : de vermogenswinst , ik zie en weet dat bij een atmosferische motor de winsten nihil zijn,laat staan echt voelbaar..
( bij turbo motoren benzine/diesel is het wel de moeite,vaak 25 pk/30pk erbij......)
nu in dit geval is de winst van 163 pk naar 185 pk,wat toch redelijk is; +- dikke 20 pk,.......wat mij verwonderd...
heeft iemand hier ervaring mee?
ik lees heel veel dat het allemaal niet de moeite is op een atmosferische motor dit te doen........en ook problemen achteraf, ergens gelezen dat de uitlaatgassen superwarm zijn bij zijn bmw achter de software aanpassing en de wagen niet achter beter rijd........dus ja.......
nu Heinz is wel een bekende maar ik wou toch eens vragen iemand dergelijke ervaring heeft......of mij advies wil geven,
bedankt alvast
tommy,
vraagje over de chiptuning,
mijn wagen een 320ci met 163 pk ( 2.2 motor)
ik heb contact gehad met heinz tuning uit aalst,(belgie) die hebben een software aanpassing voor mijn wagen waar
het vermogen van 163 pk naar 185 pk zou gaan,
mijn wagen heeft 55000 km (ondanks de 8 jaar oude leeftijd) dus kilometerstand is niet zo hoog.....
ik ben aan het twijfelen om dit te doen, eerst betreft de bedrijfszekerheid/ of evt problemen,
en dan 2de : de vermogenswinst , ik zie en weet dat bij een atmosferische motor de winsten nihil zijn,laat staan echt voelbaar..
( bij turbo motoren benzine/diesel is het wel de moeite,vaak 25 pk/30pk erbij......)
nu in dit geval is de winst van 163 pk naar 185 pk,wat toch redelijk is; +- dikke 20 pk,.......wat mij verwonderd...
heeft iemand hier ervaring mee?
ik lees heel veel dat het allemaal niet de moeite is op een atmosferische motor dit te doen........en ook problemen achteraf, ergens gelezen dat de uitlaatgassen superwarm zijn bij zijn bmw achter de software aanpassing en de wagen niet achter beter rijd........dus ja.......
nu Heinz is wel een bekende maar ik wou toch eens vragen iemand dergelijke ervaring heeft......of mij advies wil geven,
bedankt alvast
tommy,