Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Een dealer heeft evengoed capabele mensen, tenminste die ik ken toch. Oude rotten die zo een probleem ook kunnen vinden.
Zoveel verschil zie ik niet tussen een dealer en een specialist kwa geleverd werk.
Zoveel verschil zie ik niet tussen een dealer en een specialist kwa geleverd werk.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Mijn ervaring met dealers is dat men enkelt nog geïnteresseerd is in nieuwe auto's verkopen en werken aan de nieuwste modellen. Sleutelen aan de oudere wagens doen ze in mijn ervaring liever niet. De prijzen zijn immers wel altijd fors.
Specialisten leveren doorgaans beter werk, mede dankzij de vak idioten die ze vaak in dienst hebben.
Maar goed, dit is puur mijn ervaring en interpretatie na iets meer dan een kwart eeuw auto rijden in Nederland.
Specialisten leveren doorgaans beter werk, mede dankzij de vak idioten die ze vaak in dienst hebben.
Maar goed, dit is puur mijn ervaring en interpretatie na iets meer dan een kwart eeuw auto rijden in Nederland.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Dat zie je hier toch niet, althans niet bij diegene waar ik al geweest ben. Bij de dealers werken evengoed gasten met jaren ervaring waar ook oudere BMW's op onderhoud komen.
Maar niet alle dealers zijn gelijk natuurlijk.
Maar niet alle dealers zijn gelijk natuurlijk.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik heb hem nog niet uitgelezen, wilde een dag of 2, 3 wachten, voordat ik hem uitlees.rfs88 schreef:is je foutmelding op de LMM nu wel weg? trekt hij wel goed op - kracht in alle toerengebieden - buiten het inhouden om ?
Hij trek nog niet goed op, en dat is erg wisselvallig, soms trekt ie normaal op, en dan duurt het 2 seconden voor dat ie begint met trekken.
Kracht heeft ie wel, als ik een kickdown geef, dan brult ie wel, en is ie vrij snel, nu weet ik niet of het normaal snel is, het was al weer meer dan een jaar geleden dat ik een gezonden 530D heb gereden.
Als iemand wil mag ie van mij in de mijne een testritje maken.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Hoe doe ik dat Vintiem? Ik heb de LMM met de lichtfilter vervangen, alle fouten gewist en ben gaan rijden.Vintiem schreef:Adaptiewaarden van je LMM gereset?
Mocht je niet verder komen dan zou ik naar een specialist gaan en niet naar dealer. Daar kijken ze heel anders naar de auto en zullen ze het probleem zeer waarschijnlijk niet vinden.
Sorry, ik bedoelde ook een BMW Specialist, niet een officiële BMW Dealer.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Juist, precies wat ik ook vind, ik bedoelde ook een BMW specialist, geen dealer, excuus.tom_il schreef:Een dealer heeft evengoed capabele mensen, tenminste die ik ken toch. Oude rotten die zo een probleem ook kunnen vinden.
Zoveel verschil zie ik niet tussen een dealer en een specialist kwa geleverd werk.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Nu we het toch over specialisten hebben, wie kent een goede, eerlijke specialist, met liefde voor het merk en die geen dealer prijzen rekent 
Omgeving Noord-Holland, het liefst omgeving Beverwijk.
Morgen ga ik de auto weer uitlezen.
Bedankt voor al jullie reacties.
Omgeving Noord-Holland, het liefst omgeving Beverwijk.
Morgen ga ik de auto weer uitlezen.
Bedankt voor al jullie reacties.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
adaptatie waardes resetten is zeker een goede - dit kun je met specifieke software zoals DIS / INPA / ISTA D - sommige zeggen dat zich dit zelf reset na een paar honderd km. In jouw geval zal ik zeker even een specialist opzoeken die hier dag dagelijks mee bezig is. BMW Specialist Gijsbertsen zit volgens mij niet zo heel veel van je af - heeft goede reviews op de BMW forums.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik krijg overigens ook een "Increased emissions" melding.
Komend weekend ga ik de wervelkleppen verwijderen, hopelijk kom ik een aangekoekte EGR klep of inlaat tegen, dat zou tenminste het e.e.a. verklaren. I lees namelijk vaak dat vernauwingen de oorzaak zijn van de "Increased emissions" en de acceleratie fenomeen.
Ook kan het de vacuum pijpjes zijn die gespleten zijn onder de inlaat en/of EGR klep.
Weet alleen niet goed hoe je die zo makkelijk kan testen zonder garage.
Komend weekend ga ik de wervelkleppen verwijderen, hopelijk kom ik een aangekoekte EGR klep of inlaat tegen, dat zou tenminste het e.e.a. verklaren. I lees namelijk vaak dat vernauwingen de oorzaak zijn van de "Increased emissions" en de acceleratie fenomeen.
Ook kan het de vacuum pijpjes zijn die gespleten zijn onder de inlaat en/of EGR klep.
Weet alleen niet goed hoe je die zo makkelijk kan testen zonder garage.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Hoe goed is je roetfilter echt? Heb je de tegendruk al eens gemeten via Ista D bijvoorbeeld. Dat is de enige indicatie of deze genoeg doorlaat of dat deze toch nog verstopt zit ondanks dat deze gereinigd is.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
welk merk LMM heb je erin gezet?frazz schreef:Ik krijg overigens ook een "Increased emissions" melding.
Komend weekend ga ik de wervelkleppen verwijderen, hopelijk kom ik een aangekoekte EGR klep of inlaat tegen, dat zou tenminste het e.e.a. verklaren. I lees namelijk vaak dat vernauwingen de oorzaak zijn van de "Increased emissions" en de acceleratie fenomeen.
Ook kan het de vacuum pijpjes zijn die gespleten zijn onder de inlaat en/of EGR klep.
Weet alleen niet goed hoe je die zo makkelijk kan testen zonder garage.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Dat is idd meestal te wijten aan de EGR klep.frazz schreef:Ik krijg overigens ook een "Increased emissions" melding.
Komend weekend ga ik de wervelkleppen verwijderen, hopelijk kom ik een aangekoekte EGR klep of inlaat tegen, dat zou tenminste het e.e.a. verklaren. I lees namelijk vaak dat vernauwingen de oorzaak zijn van de "Increased emissions" en de acceleratie fenomeen.
Ook kan het de vacuum pijpjes zijn die gespleten zijn onder de inlaat en/of EGR klep.
Weet alleen niet goed hoe je die zo makkelijk kan testen zonder garage.
De roetfilter geeft niet zulke foutcodes.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik heb het vermoeden dat mijn roetfilter niet goed schoon is.Vintiem schreef:Hoe goed is je roetfilter echt? Heb je de tegendruk al eens gemeten via Ista D bijvoorbeeld. Dat is de enige indicatie of deze genoeg doorlaat of dat deze toch nog verstopt zit ondanks dat deze gereinigd is.
Maar voordat ik tegen het bedrijf ga zeggen dat het niet goed is moet ik het natuurlijk zeker weten.
Ik lever niet graag kritiek op diensten als ik niet zeker weet dat het ook niet conform de beloofde kwaliteit is.
Daarom wil ik eerst proberen om ISTA D te installeren, zover lukt het nog niet.
Misschien dat ik DIS ga proberen.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
rfs88 schreef:welk merk LMM heb je erin gezet?frazz schreef:Ik krijg overigens ook een "Increased emissions" melding.
Komend weekend ga ik de wervelkleppen verwijderen, hopelijk kom ik een aangekoekte EGR klep of inlaat tegen, dat zou tenminste het e.e.a. verklaren. I lees namelijk vaak dat vernauwingen de oorzaak zijn van de "Increased emissions" en de acceleratie fenomeen.
Ook kan het de vacuum pijpjes zijn die gespleten zijn onder de inlaat en/of EGR klep.
Weet alleen niet goed hoe je die zo makkelijk kan testen zonder garage.
RIDEX, kost zo een 50 euro, maar...
Vanmiddag toen ik van werk terug reed naar huis, hield ie geen een keer in.
Als ik zo reken, dan heb ik precies 100 km gereden. Zondag vervangen... enkel rit naar werk = 33km
Maandag = 2x33 km , + dinsdag ochtend 33 km = 99km.
Ik las een paar berichten terug van rfs88 dat de Adaptiewaarden automatisch gereset wordt na een paar honderd km, is het misschien 100 km?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
De endoscopen zijn binnen, dat is dan makkelijk checken zonder los te halen, nu ga ik toch de wervelkleppen verwijderen en zal ik het toch moeten loshalen.tom_il schreef: Dat is idd meestal te wijten aan de EGR klep.
De roetfilter geeft niet zulke foutcodes.
Maar het is wel handig als je leidingen moet checken.

