BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Yep het zijn heerlijk reisauto's! Ok ik ben dan niet naar Turkije gereden maar naar Italië en er ook zo'n 3K bij gezet aan km's zonder problemen 

-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Het zijn ontzettend fijne reisauto's en op de autobahn is de e60/61 echt in zijn nopjes. Fijn om te horen dat je een probleemloze rit hebt gehad.
Groeten Bas
PS ben een paar weken terug naar Duitsland geweest en op de autobahn hele stukken tussen de 200 en 240 km/h gereden en de bimmer gaf geen krimp.
Groeten Bas
PS ben een paar weken terug naar Duitsland geweest en op de autobahn hele stukken tussen de 200 en 240 km/h gereden en de bimmer gaf geen krimp.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ook ik heb een E61 535d uit 2005. Heb er de afgelopen weken ruim 3000 km bij gezet, heerlijk! Hij rijdt nog beter en luxer dan de 166 die hij vervangen heeft. Ik heb net voor de vakantie preventief alle vacuumslangen laten vervangen aangezien die van de EGR wat broos was. De airco en filters zijn ergens de komende 2 weken aan de beurt.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Gisteravond de 5 maar eens een flinke wasbeurt gegeven, was hard nodig met al dat stof hier.
Hij glimt weer lekker
Hij glimt weer lekker

Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
ook nu valt me weer op hoe fraai deze kleur grijs is, 

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Mooie bak en gelukkig dat je er op tijd bij was met dat water !
Verbruik is ook helemaal niets mis mee !
Verbruik is ook helemaal niets mis mee !
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Zo, ook ik ben weer terug van vakantie.
8 augustus vertrokken naar Istanbul met m'n broertje en m'n nicht.
Heenweg rechtstreeks gegaan via Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Servië, Bulgarije en dan eindelijk Turkije.
Na een goede 31 uur in Istanbul aangekomen. Daar een nacht gebleven en toen de laatste 800 km gedaan naar Antalya, onze eindbestemming.
Daar een goede 11 dagen verbleven en afgelopen zaterdagavond vertrokken richting huis.
Zondagmiddag aangekomen in Thessaloniki, Griekenland, daar overnacht. Daarna via Albanië en Montenegro naar Mostar in Bosnië Herzegovina. Dag daarop naar Zagreb gereden, deels over de tolweg en een deel omgereden via de kust om van het uitzicht te genieten.
Woensdagochtend vroeg uit Zagreb vertrokken voor de laatste 1200km richting huis. (Slovenië, Oostenrijk, DL)
Na deze vakantie was dit het resultaat:
Heb ontzettend genoten van de vakantie en al niet het minst vanwege het rijden met deze fantastische wagen! Alle (onderhouds)kosten en vervelende dingen waar we tegenaan lopen met onze wagens vallen toch in het niet als je zo wordt verwend tijdens het rijden denk ik zo!
Wat rijden betreft: heenweg rustig aan gedaan dus snelheid max 130/140, terug zsm richting huis dus daar wel wat harder. Kroatië heeft een fantastisch nieuwe tolweg met Vmax 130km/h voor 350km behalve door de tunnels dus daar gaat doorrijden prima. Duitsland was helaas overdag natuurlijk druk, laatste 3 uur ook veel file gehad.. Waar het kon toch nog redelijk 160-180 kunnen rijden, maar verder dan 230 op de klok heb ik niet gezien, echt teveel verkeer. Moet dus maar wachten tot de wintersport om de Oberhausen-straight met 250 in 't uur af te leggen.
Tips van deze vakantie: let in Bratislava goed op de borden, voor je het weet rijd je ergens waar het niet mag en krijg je 40eu boete..
Ga nooit naar Albanië, 300km gedaan in meer dan 6 uur, snelweg bestaat daar niet. En elke 10km staat er politie naast de weg die vooral buitenlanders staande houden (wij 2x).
Ga wel naar Montenegro, wat een fantastisch mooi land en prima wegen. Hier de 5 boven een meertje:
Verder zijn eigenlijk alle landen waar we doorheen zijn gegaan prima te doen. Wegdek in Bulgarije valt tegen, Griekenland ook niet overal denderend. Maar niets tegen gekomen wat je niet van Oostbloklanden verwacht.
En als laatste; doe geen te grote zekering in je koelboxstekker, voor je het weet smelten de draden door en staat je auto achterin vol rook..
Of ik zo'n trip nog een keer zou doen weet ik nog niet, maar zo wel dan zeker weer met deze bolide!
PS. Voor wat betreft de reiscomputer; heb deze gereset toen ik uit NL wegging en bovenstaande is het resultaat. Gemiddelde snelheid lijkt mij hoog, als ik 8083km deel door de uren kom ik op net geen 80km/u. Rekent het systeem de tijd die je echt stilstaat niet mee in de gemiddelde snelheid oid? Iemand een idee?
8 augustus vertrokken naar Istanbul met m'n broertje en m'n nicht.
Heenweg rechtstreeks gegaan via Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Servië, Bulgarije en dan eindelijk Turkije.
Na een goede 31 uur in Istanbul aangekomen. Daar een nacht gebleven en toen de laatste 800 km gedaan naar Antalya, onze eindbestemming.
Daar een goede 11 dagen verbleven en afgelopen zaterdagavond vertrokken richting huis.
Zondagmiddag aangekomen in Thessaloniki, Griekenland, daar overnacht. Daarna via Albanië en Montenegro naar Mostar in Bosnië Herzegovina. Dag daarop naar Zagreb gereden, deels over de tolweg en een deel omgereden via de kust om van het uitzicht te genieten.
Woensdagochtend vroeg uit Zagreb vertrokken voor de laatste 1200km richting huis. (Slovenië, Oostenrijk, DL)
Na deze vakantie was dit het resultaat:
Heb ontzettend genoten van de vakantie en al niet het minst vanwege het rijden met deze fantastische wagen! Alle (onderhouds)kosten en vervelende dingen waar we tegenaan lopen met onze wagens vallen toch in het niet als je zo wordt verwend tijdens het rijden denk ik zo!

Wat rijden betreft: heenweg rustig aan gedaan dus snelheid max 130/140, terug zsm richting huis dus daar wel wat harder. Kroatië heeft een fantastisch nieuwe tolweg met Vmax 130km/h voor 350km behalve door de tunnels dus daar gaat doorrijden prima. Duitsland was helaas overdag natuurlijk druk, laatste 3 uur ook veel file gehad.. Waar het kon toch nog redelijk 160-180 kunnen rijden, maar verder dan 230 op de klok heb ik niet gezien, echt teveel verkeer. Moet dus maar wachten tot de wintersport om de Oberhausen-straight met 250 in 't uur af te leggen.
Tips van deze vakantie: let in Bratislava goed op de borden, voor je het weet rijd je ergens waar het niet mag en krijg je 40eu boete..

Ga nooit naar Albanië, 300km gedaan in meer dan 6 uur, snelweg bestaat daar niet. En elke 10km staat er politie naast de weg die vooral buitenlanders staande houden (wij 2x).
Ga wel naar Montenegro, wat een fantastisch mooi land en prima wegen. Hier de 5 boven een meertje:
Verder zijn eigenlijk alle landen waar we doorheen zijn gegaan prima te doen. Wegdek in Bulgarije valt tegen, Griekenland ook niet overal denderend. Maar niets tegen gekomen wat je niet van Oostbloklanden verwacht.
En als laatste; doe geen te grote zekering in je koelboxstekker, voor je het weet smelten de draden door en staat je auto achterin vol rook..

Of ik zo'n trip nog een keer zou doen weet ik nog niet, maar zo wel dan zeker weer met deze bolide!
PS. Voor wat betreft de reiscomputer; heb deze gereset toen ik uit NL wegging en bovenstaande is het resultaat. Gemiddelde snelheid lijkt mij hoog, als ik 8083km deel door de uren kom ik op net geen 80km/u. Rekent het systeem de tijd die je echt stilstaat niet mee in de gemiddelde snelheid oid? Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Goed verlopen dus
Mooie foto ook zeg !
Wat betreft de reiscomputer, deze zou de stilstand ook mee moeten rekenen lijkt me, maar ik weet het eerlijk gezegd niet

Mooie foto ook zeg !
Wat betreft de reiscomputer, deze zou de stilstand ook mee moeten rekenen lijkt me, maar ik weet het eerlijk gezegd niet

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Mooie roadtrip zeg!
Moest je in Albanie de politie ook elke keer betalen voor het aan de kant zetten of wilde ze alleen maar even laten zien dat ze er ook nog waren?
Moest je in Albanie de politie ook elke keer betalen voor het aan de kant zetten of wilde ze alleen maar even laten zien dat ze er ook nog waren?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Nee viel me erg mee Sjonnie! 1e keer dimlicht niet aan en 2e keer inhalen over doorgetrokken streep. Beide keren alleen een waarschuwing en we mochten weer door 

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Nou het is zo ver hoor. Zo te zien heeft mijn rechter wenkbrauw het begeven 
Dacht al eerder te zien dat ie het niet meer deed, maar was niet altijd het geval. Net in het donker nog eens gecontroleerd en maar 3 van de 5 ledjes branden/flikkeren heel zachtjes, verder niets meer.
De topics nu maar eens doorspitten op zoek naar een oplossing..
Gister kwam ik er bij het stellen van de handrem achter dat er een stuk bodembescherming bij het linkerachterwiel los hangt. Zit nog maar met 1 schroef vast ipv 3. Morgen hopelijk de auto de brug op om er een blik op te werpen, vanaf de grond is er niet bij te komen.
En van de vakantie het frontje van mn bekerhouder gesloopt, eens zien of dat nog te lijmen is.
Er is weer genoeg te doen zo!

Dacht al eerder te zien dat ie het niet meer deed, maar was niet altijd het geval. Net in het donker nog eens gecontroleerd en maar 3 van de 5 ledjes branden/flikkeren heel zachtjes, verder niets meer.
De topics nu maar eens doorspitten op zoek naar een oplossing..
Gister kwam ik er bij het stellen van de handrem achter dat er een stuk bodembescherming bij het linkerachterwiel los hangt. Zit nog maar met 1 schroef vast ipv 3. Morgen hopelijk de auto de brug op om er een blik op te werpen, vanaf de grond is er niet bij te komen.
En van de vakantie het frontje van mn bekerhouder gesloopt, eens zien of dat nog te lijmen is.
Er is weer genoeg te doen zo!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 - Gebreken!
Vanavond losse stuk bodemplaat vastgezet.
Allebei de schroefboutjes waren verdwenen en op de een of andere manier was het onder een verstevigingsbalk vandaan gekomen.
Hoop duwen en trekken en brute kracht en hij zat weer op z'n plek. Nieuwe boutjes erin en alles zit weer vast.
Das iig gefixt.
Loop ik gisteren naar mn auto toe, doet de rechter wenkbrauw het dus weer.., op volle sterkte zelfs.
Daar is dus ook geen touw aan vast te knopen.
Ergste was helaas vanavond toen ik onderweg was naar maatje met een brug..; ik kreeg de Symptoms of Death
Snapte er niks van, controleer regelmatig op water achterin dus had het niet verwacht. Maar toch: transmissiestoring, stuurbekrachtiging eraf, alle waarschuwingslampjes aan, bandenspanning noem maar op.
Wegtrekken bij het verkeerslicht vol gas en kwam nauwelijks vooruit. Gelijk stil gezet, opnieuw gestart en problemen weg.. Bij dat maatje van mij gelijk achter alles eruit... niks. Elektronica kurkdroog, accu ook helemaal droog...
Ik weet t niet meer. Hoop dat het NOOIT meer terug komt!
Zo ga je hartstikke lekker met je auto, zo krijgt ie allemaal kuren.
Allebei de schroefboutjes waren verdwenen en op de een of andere manier was het onder een verstevigingsbalk vandaan gekomen.
Hoop duwen en trekken en brute kracht en hij zat weer op z'n plek. Nieuwe boutjes erin en alles zit weer vast.
Das iig gefixt.
Loop ik gisteren naar mn auto toe, doet de rechter wenkbrauw het dus weer.., op volle sterkte zelfs.
Daar is dus ook geen touw aan vast te knopen.
Ergste was helaas vanavond toen ik onderweg was naar maatje met een brug..; ik kreeg de Symptoms of Death

Snapte er niks van, controleer regelmatig op water achterin dus had het niet verwacht. Maar toch: transmissiestoring, stuurbekrachtiging eraf, alle waarschuwingslampjes aan, bandenspanning noem maar op.
Wegtrekken bij het verkeerslicht vol gas en kwam nauwelijks vooruit. Gelijk stil gezet, opnieuw gestart en problemen weg.. Bij dat maatje van mij gelijk achter alles eruit... niks. Elektronica kurkdroog, accu ook helemaal droog...
Ik weet t niet meer. Hoop dat het NOOIT meer terug komt!
Zo ga je hartstikke lekker met je auto, zo krijgt ie allemaal kuren.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Rien
dat zwak branden van de led in de koplamp heb ik ook gehad. Bij mij gebeurde het als ik bijvoorbeeld boodschappen ging doen en dan kort achter elkaar de verlichting aan deed.
Ik heb mijn led vervangen voor eentje uit een koplamp van de sloop. Je kunt in mijn showroom zien hoe ik dat gedaan heb. Voor eventuele vragen ben ik ook bereikbaar.
Hoop dat je andere problemen weg blijven.
Groeten Bas
dat zwak branden van de led in de koplamp heb ik ook gehad. Bij mij gebeurde het als ik bijvoorbeeld boodschappen ging doen en dan kort achter elkaar de verlichting aan deed.
Ik heb mijn led vervangen voor eentje uit een koplamp van de sloop. Je kunt in mijn showroom zien hoe ik dat gedaan heb. Voor eventuele vragen ben ik ook bereikbaar.
Hoop dat je andere problemen weg blijven.
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Vorige week even bij Gijsbertsen langs geweest om de onderkant van de auto te laten controleren. Op de brug komen we er achter dat mijn linkerachterband helemaal schuin is weggesleten. Vandaag opnieuw laten uitlijnen, sporing stond -0.44 graden. Best scheef. Bij plaatsen van de nieuwe banden niet goed uitgelijnd.. Band zit er nog geen 10k km onder en mag nu alweer vervangen, is alweer te ver doorgesleten. Goed zonde geld weer, had ik beter kunnen gebruiken voor m'n boete van vorige week.. 

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005