Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Het is een 150pk facelift waar ik die 700km met haal.
Zaterdag worden alle gloeipluggen vervangen en worden alle luchtslangen gecontroleerd, ik hou jullie op de hoogte
Zaterdag worden alle gloeipluggen vervangen en worden alle luchtslangen gecontroleerd, ik hou jullie op de hoogte

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Toevallig vanavond getankt en 6.9/100 gereden. Onzuiniger dan hiervoor dus, maar dat zal waarschijnlijk komen doordat ik 100km lang 150 heb gereden met een redelijk volle auto en nog zo'n 50km 200 (lege auto), da's niet zo goed voor het gemiddelde
.

Hallo,
Heb vandaag alle gloeipluggen vervangen en 3 vacuum slangetjes.
Voor de rest zijn alle vacuum slangen gecontroleerd en allemaal goed.
Carterfilter en lmm waren al vervangen en luchtfilter was ook goed.
Hopelijk wordt ie wat zuiniger en het roken doet ie nog een beetje(voor een diesel niet verkeerd).
Ga morgen vol tanken en kijken hoever ik kom.
Heb vandaag alle gloeipluggen vervangen en 3 vacuum slangetjes.
Voor de rest zijn alle vacuum slangen gecontroleerd en allemaal goed.
Carterfilter en lmm waren al vervangen en luchtfilter was ook goed.
Hopelijk wordt ie wat zuiniger en het roken doet ie nog een beetje(voor een diesel niet verkeerd).
Ga morgen vol tanken en kijken hoever ik kom.
altijd lekker, verse onderdelen.
Ik hoop dat het helpt voor je
Ik hoop dat het helpt voor je

|

Touring zonder dakrails:
-
eerste echt gemeten tank, 1:18.9 , 1065km op 1 tank. Lampje ging iets voor de 1065 branden. Dit is inclusief nog een paar keer file rijden, en een keertje 's ochtends met een FLINK rap tempo naar het werk, dus het moet nog zuiniger lukken. Deze tank gaat me echter al niet lukken ,net 3 uur over gedaan om van amsterdam naar lelystad te komen, thanks to rijkswaterstaat...
mooi resultaat al
, op 16" 195'ers?

|

Touring zonder dakrails:
Het verbaasd me elke keer weer hoe zuinig de 320d e46 is!! Me zwager heeft er een..
Met een volle tank en stevig doorgereden te hebben haalt die altijd de 1000 km's.
Met een volle tank en rustig (beetje aan de snelheidhoudend) haalt die rond de 1050 tot 1150 km's.
Dat met 19inch breedset (8,0J 235 & 9,0 J 245)
een echte km vreter :>
Met een volle tank en stevig doorgereden te hebben haalt die altijd de 1000 km's.
Met een volle tank en rustig (beetje aan de snelheidhoudend) haalt die rond de 1050 tot 1150 km's.
Dat met 19inch breedset (8,0J 235 & 9,0 J 245)
een echte km vreter :>
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
hell yeah :>
- Spoiler: Laat zien
|

Touring zonder dakrails:
-
Nee, op 225 16", op mijn set velgen schijnen geen 195's te kunnen? de velg is te breed ofzo, getrokken bandjes?Opt1mus schreef:mooi resultaat al, op 16" 195'ers?
ANyway, ik moet nieuwe banden maar dat ik ga eerst maar even met winterbanden doen voor strakjes in de winter (195 op 15" denk ik)
Ben van het weekend van Sittard naar Arnhem gereden en toen nog hier en daar wat autoweg. Heb van alles twee weken geleden vervangen (luchtslangen en eerder al carterfilter en lmm en luchtfilter en egr schoon gemaakt). En nu heb ik nog steeds met een tank rond de 700 km gereden, weet nu niet meer wat het nog kan zijn.
Met een 330d kan je anders ook wel nette waarden halen op 225/45/17 banden
Mijn record staat nu op 983km op 1 tank
Ik had welgeteld 1 liter over, dus de 1000km was net haalbaar geweest op 63 liter
Dit was wel incl een ritje van Zuid-Limburg naar Grünn en weer terug op 1 dag en bijna alleen op de Cc :*

Ik had welgeteld 1 liter over, dus de 1000km was net haalbaar geweest op 63 liter

Dit was wel incl een ritje van Zuid-Limburg naar Grünn en weer terug op 1 dag en bijna alleen op de Cc :*

The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
In dit topic doe je echt niet mee als je niet eens 1000km op een tank haalt hoor 

Dat jullie de tank allemaal zo ver leeg rijden... niet bang dat alle bezonken prut dan alsnog in de motor komt en daarmee vervuilt? Ik tank meestal met nog 100 - 150km over.
Ik ook, maar meestal zit ik dan nog wel boven de 1000 (h)