BMW 328i E46 || Nieuwe Motor M52B28TU Gekocht!
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: BMW 328i E46 - Nieuwe velgen CSL 19" VMR VB3 | Foto's !!
Mooi spul zo te zien...en kost wat, maar dan heb je ook gelijk een mooi setje ipv dat martkplaats xenon..
Goed bezig!
Goed bezig!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Ik heb even een vraagje gepost in het techniek forum!
viewtopic.php?f=33&t=33718
Misschien kunnen jullie helpen
JzAero schreef:Beste forumleden,
Ik ben al enige tijd aan het rijden met een stotterende auto. Ik heb hem laten uitlezen en daar kwamen geen foutmeldingen uit. De meldingen die er in stonden was ik al op de hoogte van en die zijn al gerepareerd en niet gereset.
De symptomen:
- Kort stotteren bij 50%+ gas onder 2000 toeren
- Onder 1250 toeren trilt het kort achter elkaar paar keer (misfires?)
- Stotteren gebeurt bij zowel koude als warme motor
Boven de 2000 toeren nagenoeg geen problemen (en bij volgas gaat ie er als een speer vandoor). Bij een stoplicht sprint is de auto ook nog steeds alert genoeg en rijdt hij als vanouds nog steeds sneller dan de automaat versie van de 328(c)i. Qua power is er dus niks aan de hand, alleen bij rustig rijden.
Nu heb ik een aantal dingen in mijn hoofd, namelijk:
- Bobines
- Bougies (28.000 km oud)
- Nokkenassensor (originele zit er nog op)
Hebben jullie nog ideeën of hebben jullie dit probleem ooit gehad en opgelost gekregen?
viewtopic.php?f=33&t=33718
Misschien kunnen jullie helpen

Misschien verstandig om de auto naar de garage / dealer te brengen om het op te laten lossen, ipv xenon en velgen kopen. Een technisch goed rijdende auto is leuker dan een mooi uitziende auto. 

Of alle drie doen
Ik heb alleen geen tijd voor de garage omdat ik auto dagelijks nodig heb en al werk voordat ze openen en klaar ben als ze sluiten. Zaterdags lukt mij meestal ook niet en daarom een vraagje of iemand precies deze symptomen al een keer heeft gehad en of ze dit opgelost hebben. Als het makkelijk is kan ik avonden er aan werken.

Bij een defecte nokkenas-sensor, krijg je wel een melding tijdens het uitlezen.
Tevens slaat de auto dan niet vlot aan tijdens het starten.
Gezien je bougies tegen de maximale levensduur aanlopen, zou ik deze iig even vervangen.
Is eenvoudig en snel te doen. en geen weggegooit geld als het probleem daarna niet is opgelost.
(ze moeten namelijk toch binnenkort vervangen worden)
Daarnaast komen de klachten wel overeen met een kapotte bougie.
Bobines kun je volgens mij ook checken bij het uitlezen....
Tevens slaat de auto dan niet vlot aan tijdens het starten.
Gezien je bougies tegen de maximale levensduur aanlopen, zou ik deze iig even vervangen.
Is eenvoudig en snel te doen. en geen weggegooit geld als het probleem daarna niet is opgelost.
(ze moeten namelijk toch binnenkort vervangen worden)
Daarnaast komen de klachten wel overeen met een kapotte bougie.
Bobines kun je volgens mij ook checken bij het uitlezen....
Bobines geven geen melding, nokkenassensor ook niet, zowel rijdend als stilstaand. Zat inderdaad al met het idee dat ik sowieso maar de bougies ga doen (zijn de kosten ook niet vergeleken met de rest), dus ik ga die sowieso bestellen. Ian van het forum (IdB) heeft mij even gisteravond even geholpen met uitlezen en werkt zelf ook in een garage, maar als dit soort problemen niet aangegeven worden is het helaas altijd proberen. Vandaar dat de vraag ook maar het forum op gegooid wordt om in ieder geval een richting te zoeken. 

Na de symptonen gelezen te hebben moest ik ook meteen aan bougies denken, zou dit eerst eens doen, kijken of het wat uithaalt! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Wellicht de Vanos die problemen geeft?
Update mbt het probleem van stotteren:
- Spoiler: Laat zien
-
- Contacteer:
Laten lopen en stekkers van de bobines lostrekken. Als hij anders gaat lopen is die bobine niet kapot. Zo ga je ze alle zes af.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Laten lopen als in stationair laten lopen? Stationair loopt hij namelijk als een gewoon goed, pas bij 50%+ gas onder de 2000 toeren gaat hij stotteren. Ik hoor het graag van je en bedankt voor het meedenken
!

-
- Contacteer:
Dan weet ik het ook niet, misschien je injectoren oid. Ik denk dan niet aan je bobines. Maar ik zou eerst eens alle bougies doen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Alle bougies zijn nieuw
Gister zaten er 2 in het doosje die geschikt waren voor de 328 en 4 verkeerde. Daarna meteen naar de garage gereden om 4 nieuwe erbij te halen en die ook erbij in gezet. Hielp helaas ook niet (zelfde situatie als voor de bougiewissel). Ik ga eens verder zoeken naar de injectoren inderdaad.

Ben langs de BMW dealer geweest voor diagnose en ook zij weten mij niks te vertellen. Ik ga dus weer op zoek naar andere methodes om het probleem op te lossen. Toevallig vandaag wat wezen browsen en iemand gevonden met precies dezelfde problemen.
Morgen proberen dus!
Heb ik in ieder geval wel verse bougies 
JzAero schreef:
Ik heb nog even wat rondgezocht op Engelse sites. Iemand op dit forum had precies hetzelfde probleem. Ik was sowieso al van plan om morgen de bobines te checken met een extra set of geleende set, maar dit is waarschijnlijk de oplossing. Ik ga morgen ermee aan de slag en ik zal posten wat er precies aan de hand is, ook als het niet geholpen heeft.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ation-323i
De persoon in kwestie had tussen stationair en 2000 toeren dus ook precies dezelfde symptomen. Hij heeft vanaf cilinder 1 bobines proberen te swappen tot de auto goed reed. In zijn geval was cilinder 5 de oorzaak. Ik ben benieuwd! Ik ga morgen kijken of dit het gestotter oplost.
Morgen proberen dus!