Verkocht bijna full option 530d lci e60 Price drop
Re: Inbouw m5 stuur met paddels op lci en sportpook
Hele mooie mod. Ik zou zelf ook al wat langer een recentere schakelpook in willen bouwen. Liefst zo een kleine zoals jij nu ingebouwd hebt. Ik wil echter nog geen CIC inbouwen want dat vind ik teveel van het goede voor mijn oude bolide. Is enkel de schakelpook ook eenvoudig te doen bij een Pre-LCI?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
De CIC geeft een grotere meerwaarde, qua gebruik/uitvoering e.d. als de LCI pook is mijn mening, als ik tussen 1 van de 2 moest kiezen dan zou het toch echt de CIC worden, ongeacht bouwjaar 
Excuus voor de vervuiling

Excuus voor de vervuiling

Een echte LCI pook inbouwen betekend de bak vervangen. LCI look inbouwen gaat maar heeft geen meerwaarde behalve de look (een beetje).
Laatst gewijzigd door tom_il op 10 dec 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Cic is echt super tov ccc vooral met de juiste idrive knop.
De auto is een lci dus wisselen was makkelijk en ook een vooruitgang.
Voor iemand die handig is is de lci pook wel in te bouwen met wat zaag en soldeer werk.
Het verschil tussen lci en pre lci is dat de lci vol elektronis schakeld en de pre lci met kabels is.
De auto is een lci dus wisselen was makkelijk en ook een vooruitgang.
Voor iemand die handig is is de lci pook wel in te bouwen met wat zaag en soldeer werk.
Het verschil tussen lci en pre lci is dat de lci vol elektronis schakeld en de pre lci met kabels is.
Laatst gewijzigd door bmw530i op 10 dec 2014, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Pre-lci is Mechanisch idd maar kabels ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb er nu alles compleet in zitten alleen coderen nog maar het werkt wel al gedeeltelijk.tom_il schreef:Mooi. Ben benieuwd hoe dat hij werkt. Kan je ook de bak doen op of af schakelen zonder hem in sport te moeten zetten ? Volledig manueel schakelen vind ik zelf namelijk compleet nutteloos, is heel misschien nuttig bij supersportief rijden, maar voor de rest vind ik dat nutteloos. Handig daarentegen zou zijn als je de bak kon zeggen om 1 versnelling te laten op of afschakelen zonder daarom 'volledig' manueel te moeten gaan.
Ik kan ten alletijden met de flippers schskelen zowel in de d als in d/s stand.
Komt dalijk na coderen nog een sportstand bij.
Het werk viel mee twee draden trekken een naar massa andere naar de verzamelbox onder de interieur filter.
En 3 weerstandjes in het stuur solderen en voilla .
Erg mooi, meerwaarde ten opzichte van de pre lci dus dat je ook in de D de flippers kunt gebruiken, erg handig
Respect voor de mod hoor, als er ooit een andere bak bij mij onder moet, wat ik niet hoop, dan meteen een bak van de lci, als dit mogelijk is, dan komt dit er ook meteen in
Al moet ik zeggen, een tikkie naar rechts om hetzelfde voor elkaar te krijgen is natuurllijk ook een moeite van niks

Respect voor de mod hoor, als er ooit een andere bak bij mij onder moet, wat ik niet hoop, dan meteen een bak van de lci, als dit mogelijk is, dan komt dit er ook meteen in

Al moet ik zeggen, een tikkie naar rechts om hetzelfde voor elkaar te krijgen is natuurllijk ook een moeite van niks

Re: inbouw sportautomaat en m5 flippers werkend
Sinds vrijdag is de SAT retrofit kompleet werkend en ik moet zeggen dat schilt veel.
De auto schakeld nu veel sneller en doortrekken uit rijden gaat echt rap normaal vind ik dat wat traag bij de e60.
Dit was niet zomaar coderen het was vrij lastig en weer dankzij gk5 hier op het forum.
De teller moet gecodeerd worden en de bak heeft kompleet nieuwe software gekregen.
Moet zeggen nu kan je met de auto ook het sportieve rijgevoel wat meer krijgen.
Hier ook nog even een foto van de teller

Ook weer de winter set erop de styling 135 gewoon de originele m pakket velgen 18 inch
Tevens even de 19 inch zomer velgen evn snel opgeknapt want die waren alle 4 rondom beschadigd.

hier met schade eruit ongespoten

in de grondlak

Hier in kleur en klaar heb ze van blackchroom naar origineel zilver gespoten vond dat toch wat mooier uit komen bij een zwarte.
De auto schakeld nu veel sneller en doortrekken uit rijden gaat echt rap normaal vind ik dat wat traag bij de e60.
Dit was niet zomaar coderen het was vrij lastig en weer dankzij gk5 hier op het forum.
De teller moet gecodeerd worden en de bak heeft kompleet nieuwe software gekregen.
Moet zeggen nu kan je met de auto ook het sportieve rijgevoel wat meer krijgen.
Hier ook nog even een foto van de teller

Ook weer de winter set erop de styling 135 gewoon de originele m pakket velgen 18 inch
Tevens even de 19 inch zomer velgen evn snel opgeknapt want die waren alle 4 rondom beschadigd.

hier met schade eruit ongespoten

in de grondlak

Hier in kleur en klaar heb ze van blackchroom naar origineel zilver gespoten vond dat toch wat mooier uit komen bij een zwarte.
- lekkerwijf1
Ziet er toppie uit dennis,
Alles weer peikfijn voor mekaar,

Alles weer peikfijn voor mekaar,

Props voor de DIY _O_
Hele gave E60
Hele gave E60
Re: upgrade remmen en opgeknapte velgen
Er is toch weer iets nieuws aan aan het komen.
Ik ga mijn voorremmen vervangen door een set voor de 535d/550i
Ik heb een setje 2e handse remklauwen gekocht en nieuwe schijven en blokken.
Na wat onderzoek ben ik gegaan voor originele schijven met ate blokken.
Ben toch wat bang geworden dat de boel dalijk gaat trillen en dan kost het me twee keer geld.
Ook nog even mijn velgen afgemaakt.

nieuw rubber eromheen achter de michelin super sport

remklauwen voor

schijven en blokken

oem schijven
Ik ga mijn voorremmen vervangen door een set voor de 535d/550i
Ik heb een setje 2e handse remklauwen gekocht en nieuwe schijven en blokken.
Na wat onderzoek ben ik gegaan voor originele schijven met ate blokken.
Ben toch wat bang geworden dat de boel dalijk gaat trillen en dan kost het me twee keer geld.
Ook nog even mijn velgen afgemaakt.

nieuw rubber eromheen achter de michelin super sport

remklauwen voor

schijven en blokken

oem schijven
Laatst gewijzigd door bmw530i op 06 apr 2015, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rogier.van.Geel
Dat ziet er goed uit!
Hoeveel groter zijn die schijven tov de huidige?

Hoeveel groter zijn die schijven tov de huidige?
Bij mij was het achter van 320 naar 345 , voorzijde is geloof ik naar 348 gegaan, als je dit doet moet je er rekening mee houden dat 17 inch velgen nog net passen, 16 inch gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken, omdat mijn winterset 17 inch is heb ik ook voor deze upgrade gekozen, en het is een heerlijke upgrade