HELP!!!!!HELP!!!!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Ozan_M5

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 12:17

matheeuwissen schreef:Als het echt je bobine is, kun je beter de overige 9 ook vervangen. Want als er 1 gaat gaat de rest binnenkort ook is mijn ervaring.

Verder kun je dit idd eenvoudig testen door gewoon bobines uit te wisselen. Bobine op een andere positie steken. Dan zou vervolgens deze plaats misfires moeten geven.
Ja je hebt gelijk, maar ik wil eerst ff dat deze probleem is opgelost en dan pak ik bij de eerst volgende beurt alle bougies en bobine :duim:
Maar tot op heden ben ik nog niet gebeld door molenaar. Dit stinkt naar misdaad :nee:
Ik ben bang dat ze het nog niet hebben verholpen

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 12:20

hj2 schreef:Ik mis 2 belangrijke dingen bij je lijstje met potentiele kandidaten als veroorzaker van de misfires:

* Injectoren
* Klepstoters

Er is geen verschil tussen koude en warme start?
Nee helaas geen verschil. Ze zeggen dat deze auto vol elektronica is, bij injectoren of kleppenstoters of vanos moet de storing kunnen aflezen?
Eerst was de enige afleesbare de brandstofpomp. Die is klaar en nu cilinder1 misfire. Dus.... Zeg t maar :s

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 12:24

kotje schreef:het gaat natuurlijk om onnodige kosten. maar wat hebben ze nu gedaan?? heb je nog steeds mis fire??
is je vanos, inlaat/uitlaat nokkenas sensoren goed??

jou probleem lijkt mij geen bobine en bougie te zijn

gr

kotje
Kotje, ik heb net gebeld en ze zeggen dat ze nog bezig zijn met bobine. Gisteren zijden ze dat het makkelijk is omdat het cilinder 1 is, dus kunnen ze makkelijk bij. Maar kijk het is nu 12:30 en nog steeds niet klaar terwijl ze gisteren zijden kom maar rond 10:00.
Ik wacht het nog af, maar ik heb het gevoel dat we er nog niet zijn :roll:

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 31 jan 2014, 14:30

hj2 schreef:Ik mis 2 belangrijke dingen bij je lijstje met potentiele kandidaten als veroorzaker van de misfires:

* Injectoren
* Klepstoters

Er is geen verschil tussen koude en warme start?
klopt, maar bij injectoren zou je het toch moeten merken; slecht starten....?

bobine moet indd. niet zoveel werk zijn, ik hoop dat je hem vandaag terug krijgt!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 31 jan 2014, 15:02

Ik hoop echt dat ze dit in Frankrijk allemaal al niet getest hebben en uit wanhoop de auto maar verkocht hebben.

Anders wordt dit een gebed zonder eind.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

kotje

Bericht door kotje » 31 jan 2014, 15:19

beste Ozan,

ik zou echt geen haast hebben hoelang het niet opgelost is. maar wanneer heb je de misfire???

1- gelijk na het straten?
2- na tijdje gereden te hebben?
3- of bij de volle belasting? zegmaar richting de toeren begrenzer.

gr

kotje

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 16:55

Heren, ik kom net van molenaar vandaan. Heb mn auto terug. Alleen is de auto (nog) niet 100%. Wat ze gedaan hebben is de volgende;
Ze hebben op cilinder 1 nieuwe bougie en andere bobine geplaatst. Daarna uitgelezen, en geen storing meer. Alleen de auto schud nog steeds, en bij optrekken happert ie nog steeds. Ze hebben andere test gedaan. Alle bobine een voor een losgekoppelt om te kijken of de motor reageerd, en dat deed de auto ook. Maar wat ze ook deden ze kunnen het niet vinden.
Toen ik de auto ophaalde zeiden ze dat ik moest rijden en of ik nog storing kon kreeren zodat ze gelijk willen aflezen. Dus ik de weg op en doortrekken naar rood, in M mode, met flippers. Maar gelukkig geen storing. Dus dat probleem met reduceer power is voorbij :gekdoen:
Maar oke ik naar tankstation en tank vullen en wat zie ik...... de tank wijzer gaat niet helemaal naar vol. Hij blijft halverwegen hangen. Ik molenaar bellen en ze zeggen ff aankijken anders moest ik terug komen want heb garantie. Dat is wel k*t want nu moet ik weer een dag vrij maken en helemaal naar heerhugowaard :(

Maja als jullie willen weten hoe mn auto nu is..... hij schud/trilt behoorlijk. Op comp geen storingen zichtbaar :jack:
Advies was van Marco(monteur molenaar) dat ik de bougies moest vervangen en olie verversen. Dat ga ik morgen doen. Maar dan nog denk ik dat dat het oorzaak niet is. :'(

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 16:56

kotje schreef:beste Ozan,

ik zou echt geen haast hebben hoelang het niet opgelost is. maar wanneer heb je de misfire???

gr

kotje
Beste Kotje, dat misfire is nu voorbij, door de brandstofpomp te vervangen. Maar wat de oorzaak van trillen is...... dat weet god alleen denk ik :X

kotje

Bericht door kotje » 31 jan 2014, 17:28

Ozan_M5 schreef:

gr

kotje
Beste Kotje, dat misfire is nu voorbij, door de brandstofpomp te vervangen. Maar wat de oorzaak van trillen is...... dat weet god alleen denk ik :X
gelukkig een probleem minder.

ga niet zomaar olie, bougie en bobine doen. doe nog twee onderzoeken.

kijk of je luchtmassa meters goed zijn en de lambda sensoren????

ik heb namelijk 3 jaar geleden met een e36 325i ook zelfde mee gemaakt. auto bleef maar trillen.
na uitlezen was de lmm en de lambda sensoren kapot.

ps: je kan ook de weerstanden van je sensoren meten om er achter te komen of ze nog goed werken.
als je de laatste 7 cijfers van je chassis voor me hebt? kan ik misschien voor je kijken. dan ga ik in TIS voor je kijken.

gr

kotje

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 17:39

kotje schreef:
Ozan_M5 schreef:

gr

kotje
gelukkig een probleem minder.

ga niet zomaar olie, bougie en bobine doen. doe nog twee onderzoeken.

kijk of je luchtmassa meters goed zijn en de lambda sensoren????

ik heb namelijk 3 jaar geleden met een e36 325i ook zelfde mee gemaakt. auto bleef maar trillen.
na uitlezen was de lmm en de lambda sensoren kapot.

ps: je kan ook de weerstanden van je sensoren meten om er achter te komen of ze nog goed werken.
als je de laatste 7 cijfers van je chassis voor me hebt? kan ik misschien voor je kijken. dan ga ik in TIS voor je kijken.

gr

kotje
Hoi Kotje, allereerst wil ik je bedanken net zoals de rest dat je meedenkt :amen:
Stel dat het bij ook bij mijn het geval is, zouden ze dat niet moeten uitlezen dan. Is daar trouwens een test voor? Hoe kom er je achter

kotje

Bericht door kotje » 31 jan 2014, 17:46

beste ozan,

ik heb zojuist even snel voor je gekeken in TIS maar kan helaas niks vinden.
eigenlijk moet dat te voorschijn komen als er een storing aanwezig moet zijn.

maar je hebt natuurlijk laatste tijd best weinig gereden en vaak uitgelezen. je hebt volgens mij paar keer achter elkaar uitgelezen. dan blijft natuurlijk geen storing in je geheugen over.

als je bij hun terug bent moet je het volgende vragen of laten doen voor je ??

een vanos test
injectoren testen.dat kun je doen met DIS.

als de vanos, lmm, lambda, bobine en bougie goed zijn dan blijft het echt een ding over en dat is de injectoren.

anders zou ik het ook echt niet meer weten.

dan moet er andere blok in komen hahhha

gr

kotje
Laatst gewijzigd door kotje op 31 jan 2014, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 31 jan 2014, 17:58

jammer dat de motor nog niet 100% is. ik denk dat je eens een compressie test moet gaan doen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 17:59

kotje schreef:beste ozan,

ik heb zojuist even snel voor je gekeken in TIS maar kan helaas niks vinden.
eigenlijk moet dat te voorschijn komen als er een storing aanwezig moet zijn.

maar je hebt natuurlijk laatste tijd best weinig gereden en vaak uitgelezen. je hebt volgens mij paar keer achter elkaar uitgelezen. dan blijft natuurlijk geen storing in je geheugen over.

gr

kotje
Oke maar als je de auto start en de auto loopt niet lekker dan zou dat toch gelijk als storing naar boven moeten komen

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 31 jan 2014, 18:07

BM-DUB schreef:jammer dat de motor nog niet 100% is. ik denk dat je eens een compressie test moet gaan doen.
Klopt. Dat staat ook op planning :ja:

kotje

Bericht door kotje » 31 jan 2014, 18:45

vaak wel man. als er een sensor kapot is moet dat gelijk als foutcode te voorschijn komen. maar misschien is dat niet altijd zo.

of je gaat snel naar een garage waar de co2 test voor je kunnen doen. zo kun je ook bepalen of je lambda sensoren goed zijn.

gr

kotje

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”