lekkerwijf1 schreef:@rex666 ik zie het verschil niet tussen blakingplates of een ingetabt m5 inbusje die ook niet uitsteekt en glad is met de onderkant van de plate.
Meer vermogen heb ik anders niks van gemerkt
Ik merkte overigens helemaal geen verschil (ook niet beroerder lopen)
Hi lekkerwijf,
Ik weet het ook niet en ik schreef daarom ook:
"Ik weet niet hoe die anderen, waarbij de auto iets trager is geworden, het gedaan hebben, maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik ervoor gekozen om nieuwe blanking plates te gebruiken ipv de bestaande swirl flaps te modificeren (kompleet af te zagen of alleen de flap eruit te halen).
Misschien dat dat het verschil maakt, ik heb geen idee en ik vind het prima zo. Ik vind m'n auto beter rijden en het aller belangrijkste is dat ik het geld voor een motor revisie aan iets leukers ga uitgeven"
Ik gebruik niet voor niets het woord "misschien", want ik weet het niet! Ik kan alleen zeggen dan de motor van mijn auto beter aanvoelt dan voorheen.
Waarom dat bij mijn auto zo is, geen idee. Waarom jij geen verschil merkt, geen idee. Het maakt me ook niet uit, het belangrijkste is dat we beide blij zijn, ja toch?
De verschillen tussen blanking plates (gebruiken) en je bestaande swirl flaps (modificeren) zijn:
- Blanking plates kosten geld (76 euro) en het verwijderen van de bestaande flaps kost alleen wat tijd.
- Dit laatste is natuurlijk alleen weer waar als je het zelf doet, want als je het door een garage laat doen dan moet je gewoon de tijd betalen die het kost om je 6 bestaande swirl flaps netjes te laten modificeren. Dit kan in sommige gevallen best eens in de buurt komen van een set blanking plates.
- Blanking plates zijn van aluminium en swirl flaps van kunstof.
- Na het plaatsen van blanking plates kan er 100% gegarandeerd niets meer afbreken of los trillen en in de motor terecht komen, want iets wat er niet is kan nu eenmaal niet afbreken of los trillen!
- Van swirl flaps waarbij de flap van verwijderd is kan er nog steeds iets afbreken of het schroefje, van de Gamma, waarmee het onstane gaatje moet worden afgedicht kan nog steeds los komen en in de motor terecht komen.
- Bij blanking plates is er niets waaraan er iets kan aankoeken en wat alsnog de luchttoevoer (fout) kan beinvloeden.
Naar mijn mening is een gemodificeerde swirl flap veel beter dan een originele swirl flap en een blanking plate oneindig veel beter dan een gemodificeerde swirl flap. Met een blanking plate kan er gewoon helemaal niets meer afbreken of los trillen!
Maar als er iemand is die technisch iets ten nadele van blanking plates weet te melden en waarom het dus beter zou zijn om swirl flaps te modificeren ipv blanking plates te gebruiken, dan hoor ik dat graag.
Als het een verhaal is waar geen speld tussen te krijgen is, dan modificeer ik mijn swirl flaps en verwissl ik ze alsnog voor mijn blanking plates.
Ik denk dat een ieder die een auto heeft met swirl flaps in de motor er iets aan zou moeten doen, wat en hoe maakt niet uit want alles is beter dan niets doen! En het mag duidelijk zijn dat ik het plaatsen van blanking plates de beste oplossing vind.
Ik wens iedereen vele gelukkige en swirl flap vrije kilometers toe.
Groetjes, Rex