Pagina 46 van 55

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:43
door Dutchie
Haha ja laat mooi zien hoe goed de bumpstops werkte.. Niet dus :P

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 21:10
door bob de bouwer
komt wel weer goed kerel

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 23:06
door JzAero
Dutchie schreef:Geen idee, enige wat ik kan vertellen is dat als ik een clutch dump doe met te DSC aan, dat dan deDSCmetfen igrijpt waardoor de koppeling nie direct an kan grijpen en dus meteen gaat slippen.

Volgens mij werkt de DSC ook dmv de wielen afzonderlijk af te remmen met de remmen zelf.

Enige wat ik kan vertelle is dat met de dsc aan de koppeling blijft slippen, en met de dsc uit he probleem verholpen isomdat ik dan wél wielspin heb, en met DSC aan niet.
Je hoort ook geen wielspin te hebben in DSC, daar is het voor uitgevonden natuurlijk :gek: de TSC grijpt inderdaad in met remmen, maar het zijn maar kleine tikken. Een clutch dump met DSC aan is overigens ook geen goed idee.. Je hoort niet bewust wielspin te creëren met DSC aan, omdat dan meteen heel het systeem achter volledig in gaat grijpen en dingen gaat afremmen om te compenseren voor eventueel gripverlies. In de sneeuw kan je dat overigens goed merken, eenmaal als je wielen beginnen te spinnen, hoor je van alles remmen en tikken zodat je achterwielen grip krijgt. Ik laat het daarom meestal uit bij wegrijden in de sneeuw. Maareh, nogmaals, was 255 geen idee geweest? :gek: had veel beter gepast en had je niet zulke plekken in je kasten!

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 23 sep 2013, 07:00
door Dutchie
Haha maak me ook niet zo druk om die plekken, hij stond achter gewoon te laag :P

Ben blij dat de achterwiel ophanging nu eindelijk gewoon goed is.
Volgende stap is voorwielophanging: rubbers, stabi, veerpootbrug en misschien nog andere coilovers want begin nu toch wel schijtziek te worden van dat knokkelen. Alles pieot en kraakt en tijdens het remmen is ie voor heel erg in onbalans.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 23 sep 2013, 11:25
door streamline
Ik weet niet hoe lang je draagarmen eronder zitten, maar gooi die er dan ook gelijk onderuit samen met je veerpootlagers. Dan heb je alles in een keer goed.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 23 sep 2013, 12:28
door Dutchie
Draagarmen en veerpootlagers zijn in mei vernieuwd.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 28 sep 2013, 15:01
door Dutchie
Vandaag weer klusdagje gehad!

Eindelijk kan ik zeggen dat het blok geen olie meer lekt! De pakking van het oliefilterhuis was hard geworden en was gaan scheuren.

Ook hebben we de voorwielophanging na gelopen, conclusie? de rubbers van de stabi zijn naar de kl*te. Kan de stabi zo op en neer trekken, en de rubbers met m'n vingers indrukken.

Net weer een bestellingkje geplaatst bij Schmiedmann voor powerflex stabi rubbers, én een alu veerpootbrug :gekdoen:

Hopelijk alles volgend weekend monteren, en dan ook de coils eronderuit om ze uit elkaar te halen, te controleren, poetsen, en weer terug te plaatsen.


Ook de auto nog ff uitgelezen, en inderdaad gaf de "Thermal oil-senser" een foutcode, wat dus het gele olielampje veroorzaakt.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Voorwiel ophanging

Geplaatst: 09 okt 2013, 18:25
door Dutchie
Gisteren mn vader naar Schmiedmann geweest, waar ie toevallig Jeffrey (JZAero) tegenkwam :)

Powerflex rubbers én de veerpootbrug opgehaald, en vandaag ook de brug al geïnstalleerd!

Bodyroll is voor sterk verminderd en de auto stuurt veel directer! weer een mooie upgrade dus. Dit weekend de rubbers or ook onder en dan zal de auto hopelijk formidabel sturen!

Ook dit weekend de remmen voor er weer onder uit, weer een schijf krom.. dus die kl*te klauwen weer uit elkaar :gek:

Paar simpele iPhone foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 09 okt 2013, 19:31
door GreyCooperS
Mooie goodies 8)

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 09 okt 2013, 19:51
door Holographic91
Veerpootbrug is altijd een toevoeging :duim: .

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 10 okt 2013, 08:15
door P-imCoupé
Netjes! :duim:

Welke veerpootbrug is dit nu dan? Merk? :)

#Edit: Zie hem al bij Schmiedmann staan :) Niet zo duur (goedkoop zelfs? :P), Dus die gaat er bij mij ook nog wel een keer komen! :fu:

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 10 okt 2013, 08:47
door Vliet
Mooie upgrades! Jullie maken echt werk van de auto, top :duimen:





p.s. kromme schijven kan niet, fysisch gezien :whistle: . Zie dit artikel: http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 10 okt 2013, 11:13
door streamline
Heb je wel fatsoenlijke schijven eropzitten?

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 10 okt 2013, 11:21
door Dcreator
Netjes man!

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug

Geplaatst: 10 okt 2013, 12:25
door Dutchie
Kromme remschijf komt door een beschadiging op de remcup, waardoor de remblok aan de binnenzijde van de klauw niet volledig terug geduwd wordt, en blijft de schijf dus lichtelijk raken. Hierdoor wordt de schijf aan de binnenzijde warmer dan aan de buitenzijde, waardoor de schijf krom trekt. Je merkt het ook dat als de schijven warmer worden, dat het trillen bij het remmen steeds erger wordt. Daarnaast als je het wiel eraf hebt, en je draait de schijf dan zie je dat ie krom is.

Heb gelukkig nog 3 reserve schijven liggen (die ook al krom zijn) dus die laat ik mooi afdraaien.