Bericht
door Griffendahl » 24 mar 2011, 12:07
Het maakt mij niet uit, maar als een bedrijf mijn auto gebruikt om hun product te verkopen zonder dat ze daarvoor aan mij toestemming hebben gevraagd heb ik het per direct geschoten. Goed behandeld of niet, dan gaat er een beleefd berichtje richting verkoper of die foto weg mag en dan kom ik er niet meer. Dan willen ze namelijk gratis profiteren van mijn auto waar ik behoorlijk veel geld en tijd in heb geinvesteerd,
Als ze vooraf netjes toestemming vragen en mij eventueel compenseren komen is dat een heel ander verhaal. Als ik er erg goed behandeld ben of een mooie prijs gekregen heb ben ik ook snel geneigd toestemming te geven, maar dan moeten ze het wel vragen.
Ik maak kosten aan zo'n auto om hem zo te krijgen en elke particulier zonder winstbejag moet vooral mijn foto's en auto gebruiken, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar zodra mijn werk (auto en foto's) gebruikt gaan worden door een commercieel bedrijf om daar winst mee te maken, heb ik naar mijn mening recht op een deel van die winst. Willen ze dat niet doen, dan mogen ze mijn foto niet gebruiken.