Pagina 45 van 55

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 15:53
door Dutchie
Zo, zondag is weer klusdag :)

Laatst eindelijk het probleem verholpen wat de motorstoring veroorzaakte, het slangetje van de uitlaat klep die naar de inlaatslang loopt was tijdens het verwijderen van het motorblok in mei niet terug geduwd, het slangetje nu afgedopt en foutcode is niet meer terug gekomen na 2 weken :) inlaat traject fluit nog steeds dus die moet ook nog afgedopt worden.

verder voor zondag:
- Definitief de wielkasten rollen en extra bumpstop toevoegen.
- inlaat traject
- voorste coilovers eronderuit, uit elkaar halen en schoonmaken.
- stuurinrichting nalopen ivm piepen en kraken tijdens het sturen
- rubbers van de draagarmen vervangen voor powerflex rubbers ivm wazig stuurgedrag.
- remmen ontluchten
- olie sensor nachecken.

binnenkort nog:
- wielen opnieuw spuiten.
- nieuwe emblemen
- neus spuiten
- misschien nieuw setje banden achter
- opzoek naar setje winterwielen met winterbanden (iemand die goedkoop iets 16" of 17" heeft liggen? liefst 17), en die in een leuk fel kleurtje spuiten

eind oktober gaat ie mee naar de nurburgring, weekendje Nurburgring Drift Cup, daarna gaan de Schmiedmann stickers eraf voordat je ze na het verwijderen nog ziet. dan misschien een kleinere op de achterruit monteren :)

Dan lekker wintertje rijden voordat we met de volgende fase van het project verder gaan :)

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 16:27
door GreyCooperS
Lekker lijstje...goed bezig...nog steeds 8)

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 16:43
door Mr._T-Rex
Uhm ik kan het verkeerd hebben maar 16" past niet om de remmen van een 330 toch?

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 17:09
door matheeuwissen
16 past idd niet. minimaal 17

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 18:03
door blitzyj
Ik zou niet overgaan op powerflex. Ik heb laatst de draagarm rubber van achterkant(RTAB) vervangen voor powerflex, kraakt nu als de ziekte ondanks ik ze goed had ingesmeerd. Ik ga in ieder geval weer terug op OEM en geen powerflex meer.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 20 sep 2013, 19:03
door KevinK
17 inch heb je nodig ivm de remmen inderdaad.

Heb nog een set styling 73 met zomerbanden liggen hier. Zijn overbodig geworden. Mocht je er wat mee willen doe een goed bod via PM. Eventueel ook nog een set stalen 17 inch wielen met winterbanden. Goede Conti's. Al hou ik die even liever apart voor de opvolger.

Maar voor de set styling 73 hoef ik niet de hoofdprijs.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 21 sep 2013, 11:56
door Dutchie
Wel 17? Dacht dat 16 minimaal was. Dan ben ik dus op zoek naar 17" :)

Heb de powerflex bussen al een tijdje liggen. Ik ga ze gewoon proberen!

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |

Geplaatst: 22 sep 2013, 16:43
door Dutchie
Vandaag weer ff geklust, achterwiel ophanging had vandaag prioriteit en dat bleek nodig te zijn..

Na het oprikken van de achterkant en de wielen eraf gehaald te hebben was de schokbreker rechtsachter helemaal vochting, schokbreker eronderuit gehaald en die was zo lek als een zeef, en dat na 8000km.. nu begrijp je dus ook waarom die Diederichs set zo goedkoop is :gek: .

Maargoed, gelukkig had ik de oude schokbrekers nog liggen, en blijken maar 1cm langer te zijn dan die van de schroefset. Mijn vraag is dus nog steeds, zijn dit originele E46 M3 schokbrekers? ze zijn van Sachs, ze zijn korter dan originele 330i schokbrekers lijkt me, en ze zijn zo stug als de t*ring.. De code die op de schokbrekers stonden heb ik ook nog opgezocht, en kom alleen "original M3" meerdere keren tegen.

Hier de Diederichs schokbreker, het induwen van de schokbreker was vergelijkbaar met het induwen van een fietspomp, duidelijk lek dus..

Afbeelding


De vorige schokbrekers:

Afbeelding


Ff geschuurd, geprimerd en opnieuw zwart gespoten:

Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast de achterkant ook weer 8mm omhoog gezet, hij bleek dus meer aan te lopen dan we dachten.. :whistle:

Afbeelding


Toen ff een stukje gaan rijden, en wat een verschil maakt dat zeg! waar de auto eerst echt op zijn kont bleef hangen gebeurt er achter nu vrij weinig, geen body roll, bijna niet inveren, en zo stug als een kart! zo moet het gewoon met een schroefset, en niet van die slappe fietspompjes..

Ook de koppeling ff getest, aangezien deze vaak bij stoplicht sprintjes bleef slippen.. oorzaak? DSC :gay:
samen met de 265's achter zorgde dat ervoor dat hij achter teveel grip heeft, en daardoor blijft ie op de koppeling slippen.

Nu zonder DSC getest, en werkt het zoals het moet :gekdoen: 3000 toeren houden, clutch dump en vol gas! Filmpje!

EDIT: Filmpje dan maar als link: http://www.youtube.com/watch?v=egm7KRZGf5I

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 16:53
door streamline
Heb jij nog wel wielkasten over met al dat gerol? :+

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 17:04
door Dutchie
Jahoor haha. het aanlopen is nu EINDELIJK verdwenen :)

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 18:34
door Florish
DSC heeft niks met een slippende koppeling te maken lijkt me ?

Als jij volgas weg rijd en dsc grijpt in, dan gooit ie het motor vermogen er gewoon af als de wielen gaan spinnen. lijkt me niet dat je koppeling daar wat mee van doen heeft.

En zoveel grip hebben je banden niet want je auto slipt gewoon weg met wegrijden op het filmpje, slipt je koppeling omdat ze te veel grip zouden hebben, dan zou dat niet gebeuren lijkt me :)

wel beter dat het aanlopen nu over is ! :duim:

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 18:41
door matheeuwissen
Ik snap het ook niet helemaal wat je daar zegt.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:02
door Dutchie
Geen idee, enige wat ik kan vertellen is dat als ik een clutch dump doe met te DSC aan, dat dan deDSCmetfen igrijpt waardoor de koppeling nie direct an kan grijpen en dus meteen gaat slippen.

Volgens mij werkt de DSC ook dmv de wielen afzonderlijk af te remmen met de remmen zelf.

Enige wat ik kan vertelle is dat met de dsc aan de koppeling blijft slippen, en met de dsc uit he probleem verholpen isomdat ik dan wél wielspin heb, en met DSC aan niet.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:11
door Dutchie
Nog ff gecheckt, en DSC werkt inderdaad ook doormiddel van de remmen, wat het probleem dus veklaard:

"Using sensors and other electronics it can apply the brakes as needed, cut engine power and with Active Steering it can make small steering corrections to better keep the car under control."

Als de DSC bij het wegrijden het slippen van de banden tegen houdt, dan gaat hij dus op de koppeling slippen omdat deze dan niet meteen aan kan grijpen, en als een kevlar koppeling eenmaal slipt, blijft ie slippen, en datis dus precies wat er altijd gebeurde.

Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?

Geplaatst: 22 sep 2013, 20:18
door bob de bouwer
op de foto ziet het er goed uit de binnen kant wielbak