Lederen interieur behandelen
Re: Lederen interieur behandelen
Ik doe mijn leer altijd met smartwax werkt ook goed, is een behandeling en klaar. niet zo intensief als colorlock maar werkt netjes.. 
Andere producten zullen zeker ook goed werken.
Colourlock biedt alleen ook de verf op kleur aan, waardoor krassen en slijtageplekken heel mooi te herstellen zijn.
Verder zijn de onderhoudsmiddelen wel redelijk gelijk.
Ik heb ook diverse middelen voor bijv. motorpak, bankstel en lederen jas.
De producten die ik heb komen eigenlijk een beetje op hetzelfde neer.
Het belangrijkste is dat zolang het leer heel netjes is, je dit ook goed blijft voeden.
Dan blijft het veel langer mooi en soepel en heb je veel minder snel last van slijtageplekken.
Is dit enige tijd goed verwaarloosd en het leer dus beschadigd dan is colourlock echt wel een aanrader.
Als je dan toch bezig bent is het wel verstandig om het hele pakket te nemen omdat er bij het verfen
net iets meer bij komt dan alleen bij invetten.
Alles valt en staat dus echt bij goed onderhoud en daar zullen andere producten ook echt wel hun werk goed doen.
Colourlock biedt alleen ook de verf op kleur aan, waardoor krassen en slijtageplekken heel mooi te herstellen zijn.
Verder zijn de onderhoudsmiddelen wel redelijk gelijk.
Ik heb ook diverse middelen voor bijv. motorpak, bankstel en lederen jas.
De producten die ik heb komen eigenlijk een beetje op hetzelfde neer.
Het belangrijkste is dat zolang het leer heel netjes is, je dit ook goed blijft voeden.
Dan blijft het veel langer mooi en soepel en heb je veel minder snel last van slijtageplekken.
Is dit enige tijd goed verwaarloosd en het leer dus beschadigd dan is colourlock echt wel een aanrader.
Als je dan toch bezig bent is het wel verstandig om het hele pakket te nemen omdat er bij het verfen
net iets meer bij komt dan alleen bij invetten.
Alles valt en staat dus echt bij goed onderhoud en daar zullen andere producten ook echt wel hun werk goed doen.
Ik heb het volgende binnen gekregen
..

En duidelijke uitleg plus handleidingen! Top service!Begin met het leder intensief te reinigen; mbv Reiniger Mild -14-
en een Borstel -3,25-
de delen die gerepareerd of gekleurd moeten worden even ontvetten met Reinigingsbenzine -8, -
en schuren met Softpad -3,25
het gat aan de achterkant met stof verstevigen, lijm + stof 10,-
en vullen met Leerplamuur Gel -16,50-
de kleur herstellen met Fresh -35,40
de anti-slijt herstellen met Verzegeling -14, -
het leder regelmatig voeden met Protector -14, -
eventueel het leer-luchtje herstellen met Essence -30, -
En ik ben begonnen!
Net alles gereinigd, en moet nu 2 uur wachten voordat ik verder kan
..
Zal dan ook een foto maken, en hopelijk een na foto met duidelijk verschil
..
Net alles gereinigd, en moet nu 2 uur wachten voordat ik verder kan
Zal dan ook een foto maken, en hopelijk een na foto met duidelijk verschil
Kreeg trouwens ook Elephant Leather Preserver erbij ..
Soort van leer onderhoud spul? Of... Geen idee nl. wat het is!
Soort van leer onderhoud spul? Of... Geen idee nl. wat het is!
Kijk aan! Succes ermee! Ben benieuwd naar het resultaat.

Heb je olifantenleer in je wagen zitten?Elephant Leather Preserver
Denk´t :p..
"The Professional´s Leather Care" .. Ik zet hem in de kast! Gebruik mijn BMW kitje wel
..
Dat 2 uur wachten is wel mooi zuur zeg!
"The Professional´s Leather Care" .. Ik zet hem in de kast! Gebruik mijn BMW kitje wel
Dat 2 uur wachten is wel mooi zuur zeg!
- Edit:
- Toch niet!
Cabrio’s moeten aansluitend nog met Elephant Ledervet behandeld worden. Dit synthetisch vet heeft een sterk impregnerende werking en voorkomt het ontstaan van schimmels.
Hmm ... Wat diepe breuken opgevuld met plamuur, maar dat is nu goed zichtbaar zwart ;(..
Hopelijk trekt dat na de rest van behandeling nog weg?
Trouwens .. Gehele stoel met Fresh behandeld, echt een verbetering met de rijders stoel!
Weer veel dieper/mooier zwart lijkt het! Weet niet of het wel mag, de hele stoel? Of enkel wat slijtage had?
Hopelijk trekt dat na de rest van behandeling nog weg?
Trouwens .. Gehele stoel met Fresh behandeld, echt een verbetering met de rijders stoel!
Weer veel dieper/mooier zwart lijkt het! Weet niet of het wel mag, de hele stoel? Of enkel wat slijtage had?
- DJLeonardo
Tuurlijk. Je moet het juist helemaal doen anders krijg je kleurverschil. Heb je ook de topcoat of alleen de leerverzegeling? Als de reparatie te duidelijk is moet je meerdere lagen aanbrengen. De Leer fresh heeft maar 25% pigment (vandaar dat het makkelijk verwerkt) dus als je goed wil laten dekken kan het wel een paar lagen nodig hebben.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Prima aktie zo te zien, ik denk dat ik ook maar eens zo'n setje aan ga schaffen 
Ben al weer wat stapjes verder
..
Wattenstaafje en een föhn doen wonderen
..
Nu weer een dag drogen (voordeel: het is lekker/warm weer! Dus dak open = sneller opdrogen)
Wattenstaafje en een föhn doen wonderen
Nu weer een dag drogen (voordeel: het is lekker/warm weer! Dus dak open = sneller opdrogen)
Ziet er al goed uit! Ik vraag me alleen af of je daar wel had moeten plamuren? zaten er echt scheurtjes in?
Had opzich niet gehoeven (achteraf), maar ze waren wel goed voelbaar .. En durfde de gok niet te nemen om het zo te laten, zeker niet met een vriendin die vaak van die leuke broeken aanheeft
..
Het is nu haast niet meer zichtbaar dat ik daar heb geplamuurd .. Echt een voordeel dat het dak er af kan met zulk weer!
Het is nu haast niet meer zichtbaar dat ik daar heb geplamuurd .. Echt een voordeel dat het dak er af kan met zulk weer!
Daniël wanneer krijgen we het complete eindresultaat te zien?