Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 16 mar 2018, 09:42
door frazz
Deze keer goed met remreiniger schoon gemaakt.
Maar leverde niets op. Heb een goedkope LMM besteld om te testen.
Ik heb de slang losgehaald van de EGR klep, dit zorgde ervoor dat de auto als een stofzuiger leek.
Wat ik wel heb is een 'woosh' geluid bij het optrekken, is dit normaal?
Anyway, blanking plates, LMM en een set filters zijn onderweg.
Volgende week zaterdag eens goed schoonmaken, swirl flaps verwijderen en dan bekijken wat het gaat doen.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 16 mar 2018, 12:03
door tom_il
Slang lostrekken van de EGR mag geen verschil geven, tenzij een emissie foutmelding.
Je moet wel de losgetrokken vacuumslang afdoppen.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 17 mar 2018, 13:29
door frazz
Ik hoop dat na het monteren van de nieuwe LMM het probleem is opgelost.
Blanking plates zijn binnen:
Ik ga het zelf doen en filmen, het filmen is meer zodat ik weet dat ik alles weer netjes op zijn plek terug kan zetten
Maar zal het filmpje ook posten.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 08:15
door frazz
Ik heb zitten nadenken over het zuigende geluid die de auto maakt bij optrekken.
Het geluid is een soort 'woossssh' aslof er wind door een brede trechter word gezogen.
Zal dit dan een kenmerk zijn van een vacuum lek?
Dat zou acceleratie probleem goed verklaren.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 08:24
door tom_il
Ik volg niet meer, daar je geen bij komende info geeft.
Heb je de vacuumslang die de EGR aanstuurt afgedopt ?
Is dat geluid er steeds of alleen met afgekoppelde EGR ?
Geluid dat jij beschrijft lijkt me een lek te zijn in het inlaat trajekt.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 13:22
door Vintiem
Als je inlaat demonteert haal je ook alle onderdelen van de inlaat/aanzuigleidingen los. Check alles goed op kleine scheurtjes en zorg bij het terugplaatsen dat alles god gemonteerd zit. Kan je het inlaattraject uitsluiten als boosdoener
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 14:58
door frazz
tom_il schreef:Ik volg niet meer, daar je geen bij komende info geeft.
Heb je de vacuumslang die de EGR aanstuurt afgedopt ?
Is dat geluid er steeds of alleen met afgekoppelde EGR ?
Geluid dat jij beschrijft lijkt me een lek te zijn in het inlaat trajekt.
De vacuum slang die de EGR aanstuurt had ik niet afgedopt.
Ik kreeg dit een tijdje terug als tip om de EGR slang eraf te halen en te kijken of de vertraging in acceleratie er nog steeds was.
Helaas was de vertraging er nog steeds, ik had dat gedaan zonder de EGR vacuum slangetje af te doppen.
Het geluid is er steeds, dus met niets afgekoppeld.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 15:00
door frazz
Vintiem schreef:Als je inlaat demonteert haal je ook alle onderdelen van de inlaat/aanzuigleidingen los. Check alles goed op kleine scheurtjes en zorg bij het terugplaatsen dat alles god gemonteerd zit. Kan je het inlaattraject uitsluiten als boosdoener
Ok. Ik ga over een week of twee weken de swirl flaps verwijderen.
Weet niet of ik het volgende week red. Maar over twee weken hebben we een lekker lang weekend.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 15:09
door tom_il
Dank U. Door het vacuüm slang af te koppelen valt het gehele vacuüm systeem plat daar er lucht in komt. Afhankelijk hoeveel vacuüm er nog overblijft gaan alle vacuüm gestuurde systemen in storing en krijg je een motor die dus niet meer correct draait.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 15:24
door frazz
Ok.
Ik denk dat ik een hele stomme aanname heb gemaakt.
Nu heb ik dus de gasklep voor EGR klep aangezien (voel me stom nu, ik weet het), en de slang losgehaald dat aan de gasklephuis zat.
Volgens mij werd er met EGR slang de vacuum slang bedoel, en dan snap ik waarom het afdoppen van 'die' EGR slang van belang is.
Heb geduld met mijn onervaren situatie
Excuus.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 16:39
door Vintiem
Wat voor slang zit er aan je gashuisklep dan?? ik weet alleen dat daar een elektrokabel aan zit. Geen vacuumslang oid
Slang zat aan nr 3, is een grote slang, aan de gasklep met een clip vast.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geplaatst: 19 mar 2018, 17:56
door Vintiem
Kan je misschien een foto ervan maken want ik heb nog nooit een vacuumslang gezien die aangesloten zit op je gasklep. En ik heb meerdere e61 6 cilinder diesels gereden
Of bedoel je een slang die met een klem vast zat op de gasklep en verder geen functie heeft met de gasklep. Niet dat ik het dan wel weet maar dan gaat het in ieder geval niet om een eigen veroorzaakt vacuumlek
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va