Swirl Flaps
Re: Swirl Flaps
Tja er zijn genoeg gevallen bekend waar de verbeterde versie zijn afgebroken.
En BMW, wel zij ontkennen. Net zoals bij het kettingrobleem van de N43 dat jaren heeft aangesleept.
Aan jou de keuze, ik heb die van mij, ook de verbeterde versie, eruit gehaald.En reken maar niet op enige tussenkomst van BMW als ze dan toch afbreken.
En BMW, wel zij ontkennen. Net zoals bij het kettingrobleem van de N43 dat jaren heeft aangesleept.
Aan jou de keuze, ik heb die van mij, ook de verbeterde versie, eruit gehaald.En reken maar niet op enige tussenkomst van BMW als ze dan toch afbreken.
525d E61 2007 pre-LCI
DennieV schrijft niet dat het dom is maar dat het niet slim is, althans, dat lees ik. Ik lees alleen maar problemen over die dingen en als het mijn wagen was dan gingen ze er meteen uit, zeker in dit geval, maar ik rijd geen diesel en ieder zijn eigen ding natuurlijk. Nu heb ik wel meer vertrouwen in de ervaringen die hier staan als tien BMW dealers bij elkaar maar goed, zoals ik schreef, ieder moet doen wat hij wil. Ik vind het alleen niet slim om een risico te nemen als ze er uit kunnen zonder dat dit risico's met zich mee brengt, ik schrijf nu dus niet dat het dom is maar ik zou ze er direct uitjassen.
-
De keuze heb ik al gemaakt, spul zit er nog in. Of of het 'dom' is zullen wij vanzelf zien
Ik heb er een hoop over gelezen en was er eerlijk gezegd een beetje bang voor, misschien zelfs nog steeds. Voor beide versies is wat te zeggen, maar ja, de keuze is gemaakt. Het is en blijft een oudere auto dus alles is mogelijk/ turbo, dieselpomp enz, de garage schatte de kans daarop groter dan een afgebroken klep. Het hele klep probleem schijnt veroorzaakt te worden dat het vastkoekt en dan breekt als je zwaar gaat belasten, mijn inlaattraject was erg schoon zelfs EGR zat vrijwel geen koolaanslag in. Wellicht heeft de lage km stand en dealer onderhouden daar mee te maken.
Ach, steek wel een kaarsje extra aan zondag

Ach, steek wel een kaarsje extra aan zondag

Ik hoop het ook voor je dat ze heel blijven,ik gun iedereen hier namelijk een probleemloze auto 

F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
-
Maar is er hier echt iemand geweest die het gehad heeft? En echt zelf, niet gehoord op een verjaardag of foto gezien op het internet, maar echt zelf. Ik sta zeker open voor jullie mening, maar hoop ook dat jullie begrijpen dat als mij echt zo op het hart gedrukt wordt dat het allemaal wel meevalt door de garage ik op zijn minst enorm aan het twijfelen ben. Desnoods ga ik terug en laat ik ze alsnog verwijderen, of elders, want denk niet dat ik nog terug ga als ik echt ben voorgelogen.Bart70 schreef:Nu heb ik wel meer vertrouwen in de ervaringen die hier staan als tien BMW dealers bij elkaar maar goed
Volgens mij zijn er hier wel mensen die het zelf meegemaakt hebben. Als je bij de BMW komt voor het inbouwen van een CIC staan ze al met hele grote ogen te kijken want ze weten niet eens dat het kan, en dit geld voor een hele hoop zaken, of ze weten het niet of ze willen het niet, vandaar mijn tekst dat ik geen vertrouwen heb in tien BMW dealers bij elkaar.Het is waarschijnlijk ook geen kwestie voorliegen maar meer onwetendheid.fuseekogel schreef:Maar is er hier echt iemand geweest die het gehad heeft? En echt zelf, niet gehoord op een verjaardag of foto gezien op het internet, maar echt zelf. Ik sta zeker open voor jullie mening, maar hoop ook dat jullie begrijpen dat als mij echt zo op het hart gedrukt wordt dat het allemaal wel meevalt door de garage ik op zijn minst enorm aan het twijfelen ben. Desnoods ga ik terug en laat ik ze alsnog verwijderen, of elders, want denk niet dat ik nog terug ga als ik echt ben voorgelogen.Bart70 schreef:Nu heb ik wel meer vertrouwen in de ervaringen die hier staan als tien BMW dealers bij elkaar maar goed
fredjuhhh schreef:eruit halen !!!!
mijn 530d liep dus wel kapot.
6e cilinder totaaal naar de hel .
reparatie van enkele duizenden euro"s voor mijn kiezen gehad ..... dus twijfel NIET !!!!
greetz Fred
Zie hier iemand die het zelf meegemaakt heeft, staat in dit topic notabene
Ik heb de 32mm variant besteld maar heb nog een vraagje. De Swirlflaps worden aangedreven door een servo. Kan ik de servo gewoon vrij verwijderen en elektronisch afkoppelen zonder problemen?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
-
Bart70 schreef:Is een 530D uit 2003, die hadden inderdaad dat probleem, geeft BMW ook gewoon toefredjuhhh schreef:eruit halen !!!!
mijn 530d liep dus wel kapot.
6e cilinder totaaal naar de hel .
reparatie van enkele duizenden euro"s voor mijn kiezen gehad ..... dus twijfel NIET !!!!
greetz Fred
Zie hier iemand die het zelf meegemaakt heeft, staat in dit topic notabene
Was maar even een klein voorbeeldje wat ik meteen tegen kwam.
Ik zou zeggen, spit maar eens in het forum, mijn pakkie an niet verder, heb ze niet.
Ik zou zeggen, spit maar eens in het forum, mijn pakkie an niet verder, heb ze niet.
Vandaag de mijne er ook uitgehaald 
Iets fijner gevoel nu... waren trouwens oranje kunstof klepjes.
Ga nog wel van die proppen bestellen om het helemaal goed af te
werken.. afdichting is niet helemaal super dus maar even likje
blauwe loctite bleu silicone aangedaan.

Iets fijner gevoel nu... waren trouwens oranje kunstof klepjes.
Ga nog wel van die proppen bestellen om het helemaal goed af te
werken.. afdichting is niet helemaal super dus maar even likje
blauwe loctite bleu silicone aangedaan.
BMW 530d E60 2005
Ik heb vandaag mijne vervangen door kunststof blinding plates. Bij mij waren de klepjes van de asjes geslepen. De asjes hadden speling, de schroefjes zaten nog in de asjes en staken er half uit. Ook waren de rubbers zo lek als een mandje. Ik geloof dat mezelf voor een catastrofe behoed heb. Daarnaast ga ik er vanuit dat het zweten voorbij is nu.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Hoeveel km heeft auto gelopen KuupertjeKuupertie schreef:Ik heb vandaag mijne vervangen door kunststof blinding plates. Bij mij waren de klepjes van de asjes geslepen. De asjes hadden speling, de schroefjes zaten nog in de asjes en staken er half uit. Ook waren de rubbers zo lek als een mandje. Ik geloof dat mezelf voor een catastrofe behoed heb. Daarnaast ga ik er vanuit dat het zweten voorbij is nu.

BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport
BMW 520D G30 Msport
275
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700