90°???En hoeveel is die van mij dan op de foto waar hij het warmst is? Kun je toch niet zien he..Eaz schreef:Misschien toch eens je koelvloeistof temp checken via OBC menu. Mogelijk dat een van (of beide) thermostaten niet goed functioneren. Overigens schijnt je temperatuur zo´n 90 graden moeten zijn heb ik hier en daar gelezen.
Verwarming geeft niet genoeg warm lucht..
-
Re: Verwarming geeft niet genoeg warm lucht..
Die van jou is +/- 70°C zoals ik al een paar maal gezegd heb.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 15 feb 2012, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd...zie forumregels mbt citeren
525d E61 2007 pre-LCI
-
Je liegt man!!!! Heb juist gekeken je hebt nergens gezegd dat de mijne 70 was..
Mooi niveau van jou.
Als je een beetje gevolgd had dan zie je dat ik reeds verschillende maken vermeld heb dat de temp +/- 70°C is als de eerste streepje op 4500 t/min. En rara hoe staat hij op jouw foto ???
Als je een beetje gevolgd had dan zie je dat ik reeds verschillende maken vermeld heb dat de temp +/- 70°C is als de eerste streepje op 4500 t/min. En rara hoe staat hij op jouw foto ???
Laatst gewijzigd door Anonymous op 15 feb 2012, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
En nu weer
We willen het wel gezellig houden hier!!

We willen het wel gezellig houden hier!!
Moderatoropmerking Aron
-
Jongens laten we als volwassenen praten hier want we zijn hier allemaal om mekaar te helpen en gedachten/info uit te wisselen!
Mekaar helpen is de boodschap!
@tom il: ik bied je mijn excuses aan als ik wat ruw overkwam maar was wat "pissed" op iets anders en die reactie kwam op die moment.
Negeer het gewoon!
Ontopic: ik maak me geen zorgen ivm met de motortemp van men auto of de binnenste verwarming want eerlijk is eerlijk ik moet meestal men verwarming op laag zetten bij deze weren en de motor warmt ook goed/genoeg op dus ja.. waarom moet ik weer onnodig geld uit gaan geven voor onze lieve garagisten?
Ik geef wel toe bij extreme temp. gelijk onlangs zou de verwarming wat warmer mogen geven maar eerlijk???Hoeveel van die dagen hebben wij???
Mekaar helpen is de boodschap!
@tom il: ik bied je mijn excuses aan als ik wat ruw overkwam maar was wat "pissed" op iets anders en die reactie kwam op die moment.
Negeer het gewoon!
Ontopic: ik maak me geen zorgen ivm met de motortemp van men auto of de binnenste verwarming want eerlijk is eerlijk ik moet meestal men verwarming op laag zetten bij deze weren en de motor warmt ook goed/genoeg op dus ja.. waarom moet ik weer onnodig geld uit gaan geven voor onze lieve garagisten?
Ik geef wel toe bij extreme temp. gelijk onlangs zou de verwarming wat warmer mogen geven maar eerlijk???Hoeveel van die dagen hebben wij???
Dank U 525 Berline, sry was ook een beetje kortaf.
Die motortemp is nochtans belangrijk als dit bepaald de slijtage van de motor, koude motor heeft hogere slijtage, ook het verbruik ligt hoger.
ook de roetfilter gaat vroeger problemen geven daar de regeneratie maar gebeurt vanaf 70°C .
Die motortemp is nochtans belangrijk als dit bepaald de slijtage van de motor, koude motor heeft hogere slijtage, ook het verbruik ligt hoger.
ook de roetfilter gaat vroeger problemen geven daar de regeneratie maar gebeurt vanaf 70°C .
525d E61 2007 pre-LCI
-
Ok excuses aanvaard man! 
Weet je wat?Ik zal nog eens een foto trekken wanneer ik echt een lange afstand gedaan heb en dan eens kijken op hoeveel strepen hij zit.
Maar gelijk op die "warm" foto zeg jij dat die nog 2 strepen minder moet hebben ofwa?

Weet je wat?Ik zal nog eens een foto trekken wanneer ik echt een lange afstand gedaan heb en dan eens kijken op hoeveel strepen hij zit.
Maar gelijk op die "warm" foto zeg jij dat die nog 2 strepen minder moet hebben ofwa?
Ja dan heeft hij ongeveer 80°C minmum. Ideaal is 90°C als de grote thermostaat open gaat op 90°C.
70°C is echt toch een minimum dat hij moet halen of je krijgt gegarandeerd problemen met de roetfilter.
EGR thermostaat kost maar rond de 50Euro en is gemakkelijk te vervangen. Hij zal dan een stuk sneller opwarmen en meestal rond de 80°C halen.
70°C is echt toch een minimum dat hij moet halen of je krijgt gegarandeerd problemen met de roetfilter.
EGR thermostaat kost maar rond de 50Euro en is gemakkelijk te vervangen. Hij zal dan een stuk sneller opwarmen en meestal rond de 80°C halen.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb net even getest maar mijn verwarming wordt lekker warm, ook bij de voeten. Na een stukje te hebben gereden draai ik de kachel omhoog en al snel wordt het dan sambalwarm in de auto zeg maar. Thermostaten lijken hun werk dus nog goed te doen 

-
Nou, met maximaal 62 graden (en 40!! op binnenweg) moet ik echt problemen krijgen met de roetfilter.
Vandaag de hoofdthermostaat opgehaald en de EGR besteld via webshop, die konden ze niet leveren.
Valt wel op, ik kon geen webshop vinden die ze allebei heeft.
Dan nog even tijd vinden, zal wel in de loop van volgende week worden.
Frans
Vandaag de hoofdthermostaat opgehaald en de EGR besteld via webshop, die konden ze niet leveren.
Valt wel op, ik kon geen webshop vinden die ze allebei heeft.
Dan nog even tijd vinden, zal wel in de loop van volgende week worden.
Frans
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!
Net even een check gedaan op de EGR Thermostaat en ja hoor, je blaast er zo door heen. Die is dus goed kapot. Ben benieuwd als die vervangen is of de temperatuur weer op het normale niveau uitkomt of dan ook de hoofd thermostaat vervangen moet gaan worden.
@BURP, mijn kachel is ook lekker warm al heb ik het niet gecheckt bij de voeten en mijn EGR thermostaat is ook kapot. Kijk eens via je hidden menu wat je koelwater temperatuur is
@BURP, mijn kachel is ook lekker warm al heb ik het niet gecheckt bij de voeten en mijn EGR thermostaat is ook kapot. Kijk eens via je hidden menu wat je koelwater temperatuur is
-
Sneller?Hij warmt nu ook al redelijk snel op zeh.... heb echt niet te klagen!tom_il schreef:Ja dan heeft hij ongeveer 80°C minmum. Ideaal is 90°C als de grote thermostaat open gaat op 90°C.
Vraag me af hoe sneller en warmer het nog kan.. verwarming wordt ook redelijk snel warm!
Well snelheid hangt van hoe je de gas gebruikt
, zware voet en je hij warmt sneller op 
Verwarming is geen maat voor de opwarming van de motor daar er een elektrische bijverwarming is op de dieselmodelen.

Verwarming is geen maat voor de opwarming van de motor daar er een elektrische bijverwarming is op de dieselmodelen.
525d E61 2007 pre-LCI
Mijn probleem is opgelost door de dealer (van Laarhoven, Eindhoven). Bleek een verstopte kachelradiator te zijn in het dashboard. Deze is nu vervangen en de temperatuur kan nu ingesteld worden op 19 graden en het wordt heerlijk snel warm nu.h3b schreef:ik heb op dit moment exact hetzelfde bij mijn E90 (320i, N46 motor). Binnenin niet echt warm te krijgen, en er komt een lauwe warme lucht door het rooster. In ieder geval veel te weining om de auto comfortabel warm te krijgen. Koelwater loopt echter volgens de boardcomputer naar 105~110 graden celcius.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)