Aanlopend / tikkend geluid

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
B46
Contacteer:

Re: BMW E46 M3 Tuning probleem

Bericht door B46 » 10 jun 2011, 20:58

Die airbox is iig niet de originele ;)
www. M3 register .nl

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 12 jun 2011, 12:10

Lijkt me logisch :)

Airbox is inmiddels verkocht.

Uitlaat systeem mag vanaf € 600 euro weg. Dit is het huidige bod. Reserveren doe ik liever niet aan, ik wil er gewoon snel vanaf. Lager dan € 600 euro gaat het niet worden.

Oja, en de carbon achterlip ligt er nog ;-)

Marco M

Bericht door Marco M » 12 jun 2011, 14:03

Ja zo kan het natuurlijk ook!!!
Eerst via pb zeggen dat ik hem voor € 550 kan overnemen om dan vervolgens niet meer te reageren op mijn pb.
En hem dan hier voor niet minder dan € 600 weg te doen.
Lekker geloofwaardig zo!!!! :nee:
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 14 jun 2011, 09:23

Beste Marco,

Rustigggggg maar! :-) mijn hemel ! We hebben het over 50 euro !

Ik heb aardig wat PB's gehad, waardoor ik jouwe dus over het hoofd heb gezien. Het systeem stond gereserveerd voor iemand die 'm achteraf heeft gecanceled door omstandigheden. Aangezien ik daarna biedingen kreeg van 600 heb ik het verhoogd.. zo gek is dat niet, toch ?

Ik heb iedereen gemeld dat de eerste die 'm komt ophalen het systeem mee kan nemen. Reserveren doe ik niet meer aan, want dan ben ik er over een jaar nog niet vanaf.

Als jij 550 euro geboden hebt mag je het systeem afhalen voor dat bedrag hoor.. Ik zie je PB wel verschijnen dan !

Groet Tim

Marco M

Bericht door Marco M » 14 jun 2011, 18:15

Hee Tim
Ben super rustig hoor!!!
Het gaat mij niet om die 50 euro.
Als je 600 euro had gezegt was het ook goed.
Je zet hem te koop op 7 juni.
Wij hebben dezelfde dag 2 keer contact jij zegt voor 550 euro mag je hem hebben( dus ik heb niks geboden)!!!
Ik stuur je een pb terug ter bevestiging ok is goed jij reageert daarop nog en vervolgens laat je 1 week niks meer horen totdat je hem weer aanbiedt.
Ben benieuwd welke pb je gemist heb dan.
Maar goed bedankt voor het aanbod ben al voorzien zoals je zult begrijpen.

Gr marco
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 19 jun 2011, 12:34

Wastie weer !

Uitlaat is afgelopen vrijdag opgehaald. De airbox heb ik gereserveerd, ondanks dat er meerdere geïnteresseerden waren. Aangezien het reserveren niet echt een succes was staat de airbox ook weer te koop.

Foto's staan in deze thread. Te koop vanaf € 700.

groet Tim

bofkont

Bericht door bofkont » 19 jun 2011, 16:09

Loopt de M nu weer goed met het orginele spul??
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 20 jun 2011, 12:56

Jep, loopt super !

Ben een tijdje met een bedrijf ( lees persoon) in de weer geweest om het softwareprobleem op te lossen, maar m'n geduld was op. Ik had er niet zo veel zin meer in.. Begrijp me niet verkeerd, de spullen zijn perfect in orde.. Maar ik heb die tijd van tunen wel een beetje gehad onderhand :)

Alles is nu standaard, op de sportcats na. deze heeft de dealer laten zitten.. komt volgende keer wel weer !

Het enige dat nu nog speelt is het gezeur met het aanlopende getik.. wss de tuimelaars.. al heeft de dealer me daar nog steeds geen uitsluitsel over gegeven.. De ene monteur geeft de vanos de schuld, de ander zegt dat er niets aan de hand is, en de leidinggevende daar zegt dat reparatie het geld niet waard is.. Vind het anders wel verdomde irritant ;-)

Albert..M3

Bericht door Albert..M3 » 20 jun 2011, 16:21

maar op geven moment gaan de tuimelaars zo ver in slijten . dat de nokkenas ook slijt sporen vertoont . 1 nokkenas kost ongeveer 600 euro.

Die van mij had 1 tuimelaar er bij die was bijna vlak .terwijl ze mooi half rond moeten zijn. en van die ene chilinder waar die versleten tuinelaar in zat had ook geen goede verbranding meer .want de klep gaat niet ver genoeg open . dus als je er niks aan doet krijg je later veel meer onkosten.

ik weet niet hoe slim dat getikker van jou is .die van mij was heel slim. moest gewoon de radio standje hoger zetten. terwijl dat er andere bedrijf was die zij ook ach het kan geen kwaad. oke het klink niet mooi maar je kan er wel jaren mee rijden.

Nou dacht het niet he.

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 28 jun 2011, 13:22

Ik ga vandaag wederom met de dealer bellen om de opties te bespreken. Bij de vorige 'ingreep' zouden ze bij het stellen van de kleppen direct kijken of ze konden zien wat het probleem was.. Dus niet gebeurd..

To be continued .. :)

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 29 jun 2011, 13:00

Oh, en de airbox is nog steeds te koop. Voor € 700 euro mag de box weg, en krijg je er een gratis cold air intake bij ( buis + filter ). Alleen het filter is een beetje gedeukt, maar deze krijg je er gratis bij, anders gaat-ie weg :)

Hoor 't wel ! Bij interesse kun je een PM sturen.

Gr Tim

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 07 jul 2011, 09:56

Zo, daar ben ik weer :)

Onderdelen zijn verkocht, dus daar zijn we vanaf.

Nu weer een nieuw verhaal omtrent het 'aanlopende getik' wat ik waarneem.

Heb de auto afgelopen Maandag bij de BMW dealer achter gelaten, en het probleem uitgelegd. Monteurs hebben bij de vorige reparatie ( stellen van de kleppen ) al uitgesloten dat het de tuimelaars zijn. Deze zagen er gewoon netjes uit.

Volgens de werkchef / hoofd monteur was het zo goed als zeker de vanos. Reparatie zou een aardig centje gaan kosten, maar het getik zou dan wel weg gaan. Afijn.. de afweging gemaakt, en besloten de reparatie te laten doorgaan.

Gister de auto weer opgehaald. Aan de balie werd mij ( door het overigens keurig nette en vriendelijke personeel ) verteld dat het probleem volgens de monteurs opgelost is. Er is diverse keren mee gereden, en de motor klinkt als een zonnetje.

Ik de auto in naar huis.. Op open stukken hoor je het inderdaad niet zo, maar dit was vóór de reparatie al. Ik hoor het getik nu echter nog steeds als ik op stukken kom waar geluid kan weerkaatsen, en ben er dus weinig opgeschoten.

De rekening ligt nog wel voor m'n neus, en vind het zeer pijnlijk om deze te moeten gaan betalen, wetende dat het probleem dus niet is opgelost..

Ik heb zojuist een paar filmpjes laten schieten, waarop het getik te horen is. Wellicht dat jullie hier wat mee kunnen ? Je moet eigenlijk tussen de motorgeluiden heen horen, dan hoor je dus een soort van aanlopende flinter geluid.. erg lastig om precies te benoemen hoe het klinkt..

Tevens hoop ik op advies wat betreft hoe ik dit moet oplossen met de garage.. De rekening is erg hoog, er is mij verteld dat dit hét probleem veroorzaakte...

Afijn, ik hoor het wel !

Alvast bedankt.

Filmpje ! http://www.hardcoregamer.nl/m3.MOV

willem-57

Re: Aanlopend / tikkend geluid

Bericht door willem-57 » 07 jul 2011, 15:09

Ben toevallig zo'n 4 weken geleden bij BMW dealer geweest omdat ook ik vond dat mijn motor wat ging tikken als deze warm was.
Bij koude motor hoor je niets. De monteur heeft aandachtig geluisterd en vertelde dat de motor goed loopt. Eventuele getik kon inderdaad van de vanos komen, maar was volgens hem niet alarmerend. De kleppen maakte volgens hem geen overdreven geluid, je schijnt ze wel iets te moeten horen, helemaal stil is ook niet goed. Kan wel kloppen, bij mijn oude BMW's ,E21 en E30 waarvan de kleppen elke 10000 handmatig gesteld diende te worden, hoorde je de kleppen altijd iets tikken. Klopt ook dat je het beter hoord als je langs een muur rijdt, of langs geparkeerde auto's. En ja een vanosreparatie is niet goedkoop. Vraag altijd v.t.v. wat een bepaalde reparatie gaat kosten, dat voorkomt misverstanden..

Albert..M3

Bericht door Albert..M3 » 07 jul 2011, 17:19

Ik weet het dat het niet voor iedereen is weg gelegt. maar in duitsland bij de Bmw Garage vertellen ze voor de tijd wat de kosten zijn. de kosten van mijn reparatie klopte op de euro nauwkeurig. Volgens mij zijn ze dat verplicht om te doen.

timvdr
Contacteer:

Bericht door timvdr » 07 jul 2011, 17:20

Hi Willem,

Thanks.

Ik heb vantevoren ook een schatting gehoord van de kosten, echter zou het tikken dan wel weg zijn, en dat is het nu dus niet.. Dat is dus een beetje het probleem.. Ik had echt geen moeite gehad om 2700 euro te betalen als dat het probleem op zou lossen. Maar er is dus niks opgelost.

Als de monteur / medewerkers me hadden gezegd dat ze niet weten waar het vandaan komt, maar hebben gegokt dat het de vanos is dan hadden ze me niet horen klagen.. vandaar dat ik me afvraag wat nu te doen..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”