Vervolgens een lekker middagje gereden, auto gewassen, beetje gegumd, wat dingetjes getest, koppeling goed getest, en alles was prima! heerlijk om er mee te rijden.

Na het gummen nog ff terug gereden om een foto te maken, dus bij deze:
MAAR...
een uurtje later toch nog ff een klein stukje gaan rijden met een maat van me, voordat ik moest gaan werken.
Beetje gassen hier en daar en een klein stukje gegumd. vervolgens rij ik rustig terug, en vlak voor ik de straat in rij... ting ting ting... rood olie lampje. De motor begint direct een zacht getik te vertonen (klepstoters kregen dus duidelijk te weinig olie). motor direct uitgezet en de auto de laatste 100 meter maar terug geduwd (viel reuze mee, totdat ik een bocht door moest.. daar had ik 2 man extra voor nodig

Beetje zitten googlen en kwam ik uit op een bekend M54 euvel, namelijk: de moer die het tandwiel, dat de oliepomp aandrijft, vasthoudt, schijnt los te trillen bij meermalig gebruik boven de 6000 toeren. boven de 6000 toeren schijnt de M54 bepaalde vibraties te tonen waardoor dit moertje dus los kan draaien, met als gevolg dat de oliepomp minder druk of helemaal geen druk meer heeft. laat ik gisteren nou toevallig vaak boven de 6000 toeren hebben gezeten..
Dus er zit één ding op. Het plan was om in Januari nog een dagje Weeze te pakken, om daarna de motor eruit te halen. Maar zojuist begonnen met het demonteren zodat de motor er volgende week uit kan.

Nu maar hopen dat er geen interne schade veroorzaakt is.