Jackson's 318CI
Re: Jackson's 318CI: Nieuwe velgen
Mooie platen! Velgen zien er echt top uit 
-
Griffendahl
Wie neemt er nou CSL velgen (| 
Zonder gekheid, ziet er prima uit... Blijf er een beetje onnatuurlijk tegenaan kijken als het geen breedset is, maar staat prima
Zonder gekheid, ziet er prima uit... Blijf er een beetje onnatuurlijk tegenaan kijken als het geen breedset is, maar staat prima
Die vraagt om een verlaging!
Ziet er ondanks het geen breedte set is toch erg mooi uit!
Ziet er ondanks het geen breedte set is toch erg mooi uit!
-
Jackson
Ik zie het niet als een "nadeel" dat het geen breedset is. Blijkbaar denken sommige mensen hier toch anders over :p
Ik "vind" een breedset er juist overdreven uit zien. Dit is mijn smaak en daar valt niet over te twisten.
Maargoed, verdere plannen:
Kleppendeksel pakking vervangen incl. afdichtrubbers (hij lekt hier wat olie langs).
Sparco veerpootbrug voor/boven.
Maybe Eibach Pro-Kit veren.
Ruitersproeiervloeistof reservoir lek oplossen (mn 5l was in 4 dagen :?, hij lekt langs het pompje, iemand een suggestie?).
Ik "vind" een breedset er juist overdreven uit zien. Dit is mijn smaak en daar valt niet over te twisten.
Kleppendeksel pakking vervangen incl. afdichtrubbers (hij lekt hier wat olie langs).
Ruitersproeiervloeistof reservoir lek oplossen (mn 5l was in 4 dagen :?, hij lekt langs het pompje, iemand een suggestie?).
Ik vind het hele mooie velgen en ze staan top 
-
Griffendahl
Het origineel is ook een breedset, zo heb ik de set leren kennen... Als ik dan een standaardset zie zoals dit dan klopt dat gewoon niet zeg maar... Kortom ik ben blij dat ik wel een breedset heb, dat maakt voor mij de set net ff af. Ik vind de CSL breedset er onder mijn auto ook helemaal niet overdreven uit zien.Jackson schreef: Ik "vind" een breedset er juist overdreven uit zien. Dit is mijn smaak en daar valt niet over te twisten.
Maar over smaak valt niet te twisten, jij moet onder je auto zetten wat jij het mooist vindt
mooie velg maar moet me aansluiten bij griff , vind het persoonlijk ook het mooiste met een breedte set zoals onder die van hem dat is echt :~ . maar zoals je zelf al zei ieder zijn eigen smaak je kan niet iedereen plezieren ermee
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
Jackson schreef:Ik zie het niet als een "nadeel" dat het geen breedset is. Blijkbaar denken sommige mensen hier toch anders over :p
nieuw pompje
als het alleen de aansluiting is wil een stukje teflontape ook wel eens werken.
Erg netjes..! ikzelf laat vanavond een set 19inch monteren..
Hij vraagt nu wel om een verlaging hoor!
Hij vraagt nu wel om een verlaging hoor!
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK
-
Jackson
Inmiddels is de leuk van mn RSV verholpen dmv een simpel nieuw rubbertje 
Echter zit ik helaas wel met een paar probleempjes.
Er zit sinds een paar weekjes een trilling in de auto. Het lijkt wel links voor te zijn maar weet het niet helemaal zeker.
In de eerst instantie dacht ik, het komt omdat mn nieuwe velgen+banden niet goed gebalanceerd waren.
Dus ik ben terug gegaan naar de bandenboer en ze hebben hem gratis opnieuw gebalanceerd. Dit bleek goed te zijn maar toch voor de zekerheid zijn ze allemaal opnieuw gedaan.
Helaas is de trilling nog niet verholpen. Ook is de auto gelijk met de nieuwe banden en velgen uitgelijnd.
Mijn vraag is nu: waar komt die irritant trilling vandaan! Het lijkt ook wel met iedere snelheid te zijn. Hoe harder ik rij hoe hoger de regelmaat is van de trilling.
Misschien kromme remschijven?? Als ik rem trilit de auto ook met het afremmen. Ik voel dit niet in mn rempendaal of stuur maar meer in het afremmen van de auto.
Met het ontkoppelen bij bijv op of neer schakelen voel ik ook een trilling. Soms hoor ik hier een doffe klap bij achterin ergens vandaan komen. Heeft dit misschien met elkaar te maken??
Mn tweede probleem heeft te maken met de verlichting. Sinds een paar uurt geleden geeft hij storing aan bij de rechter koplamp. Dus ik dacht nou een lampie stuk ofzo hea. Nou mooi niet dus! Alles werkt gewoon. Stadslichten, dimlichten, grootlicht, mistlichten en knipperlichten. De hoogte verstelling van de koplampen werkt ook prima. Ik had de auto even uit gezet, uitgestapt, opslot gedaan, open gemaakt en gestart met de lichten aan. En plop.. daar is de foutmelding weer.
Echter zit ik helaas wel met een paar probleempjes.
Er zit sinds een paar weekjes een trilling in de auto. Het lijkt wel links voor te zijn maar weet het niet helemaal zeker.
In de eerst instantie dacht ik, het komt omdat mn nieuwe velgen+banden niet goed gebalanceerd waren.
Dus ik ben terug gegaan naar de bandenboer en ze hebben hem gratis opnieuw gebalanceerd. Dit bleek goed te zijn maar toch voor de zekerheid zijn ze allemaal opnieuw gedaan.
Helaas is de trilling nog niet verholpen. Ook is de auto gelijk met de nieuwe banden en velgen uitgelijnd.
Mijn vraag is nu: waar komt die irritant trilling vandaan! Het lijkt ook wel met iedere snelheid te zijn. Hoe harder ik rij hoe hoger de regelmaat is van de trilling.
Misschien kromme remschijven?? Als ik rem trilit de auto ook met het afremmen. Ik voel dit niet in mn rempendaal of stuur maar meer in het afremmen van de auto.
Met het ontkoppelen bij bijv op of neer schakelen voel ik ook een trilling. Soms hoor ik hier een doffe klap bij achterin ergens vandaan komen. Heeft dit misschien met elkaar te maken??
Mn tweede probleem heeft te maken met de verlichting. Sinds een paar uurt geleden geeft hij storing aan bij de rechter koplamp. Dus ik dacht nou een lampie stuk ofzo hea. Nou mooi niet dus! Alles werkt gewoon. Stadslichten, dimlichten, grootlicht, mistlichten en knipperlichten. De hoogte verstelling van de koplampen werkt ook prima. Ik had de auto even uit gezet, uitgestapt, opslot gedaan, open gemaakt en gestart met de lichten aan. En plop.. daar is de foutmelding weer.
Re: Jackson's 318CI: Trilling en verlichting probleempjes
draagarm rubber eruit?
je nieuwe velgen zullen wel plattere banden hebben dus er komt wat meer kracht op de draagarmrubbers...
je nieuwe velgen zullen wel plattere banden hebben dus er komt wat meer kracht op de draagarmrubbers...
-
Jackson
De gehele linker draagarm is 5-6 weken geleden vervangen incl de linker en rechter draagarmrubber
Dat lijkt me dus niet het geval.
-
Jackson
De foutmelding van mn verlichting is plotseling verdwenen. Ik starte vanmorgen de auto en de melding kwam niet meer. Maar het kan natuurlijk zijn dat de auto eerst in rust moest komen om te resetten. Dikke kans dat er een lampie aan zn einde aan het komen is 
Maar wat de trilling betreft, deze zit er helaas nog wel in. Het lijkt ook wel te zijn hoe langzamer ik rij hoe meer ik de trilling voel. Op snelweg voel ik hem ook nog wel maar veel minder en sneller.
Iemand een idee??
Maar wat de trilling betreft, deze zit er helaas nog wel in. Het lijkt ook wel te zijn hoe langzamer ik rij hoe meer ik de trilling voel. Op snelweg voel ik hem ook nog wel maar veel minder en sneller.
Iemand een idee??