Pagina 4 van 8

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 18:33
door tom_il
Vorige week dynamo van mijn vrouw hare Focus binnen gedaan, regelaar was ook stuk.
Koste 110 Euro. Wel zelf gedemonteerd en monteerd.

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 19:16
door gk5
M.arco schreef:Weet iemand het keuzemenu waar je de accu geschiedenis in kan zien?
E60-->>engine(kies uw dde/dme)-->F5-->F6 of F7 PM-IBS daar heb je accu menu.
Regelaar is gewoon bij bmw dealer verkrijgbaar.Volgens mij ca.120€,maar weet ik de prijs niet zeker.

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 20:40
door craen
ik heb mijn regelaar ook stuk gehad nog geen maand geleden,
ik heb deze gewoon bij een revisie bedrijf besteld en die koste me maar 78 euro inplaats van 120 euro das altijd handig om te weten

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 20:42
door M.arco
Waar was dat Craen?

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 20:42
door M.arco
gk5 schreef:
M.arco schreef:Weet iemand het keuzemenu waar je de accu geschiedenis in kan zien?
E60-->>engine(kies uw dde/dme)-->F5-->F6 of F7 PM-IBS daar heb je accu menu.
Regelaar is gewoon bij bmw dealer verkrijgbaar.Volgens mij ca.120€,maar weet ik de prijs niet zeker.
Dank u, gaan we morgen ff checken!!

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 20:46
door craen
M.arco schreef:Waar was dat Craen?
ik weet niet of ik hier zomaar een link mag zetten?
maar het was hier
http://www.aes-beek.nl/nl/1/home.aspx

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 20:50
door M.arco
Wie zou trouwens willen checken of z'n stekker ook zoals de mijne is? Ik zie bij eentje maar een koperen pennetje.
Dit is de zwarte stekker die achter op de dynamo komt voor de regelaar..

Afbeelding

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 21:24
door Vintiem
craen schreef:
M.arco schreef:Waar was dat Craen?
ik weet niet of ik hier zomaar een link mag zetten?
maar het was hier
http://www.aes-beek.nl/nl/1/home.aspx
Krijg je dan een OEM Valeo exemplaar?

Mvg,
Vincent

Re: Accu 530D

Geplaatst: 07 jan 2015, 21:56
door craen
ja het was gewoon een OEM Valeo exemplaar

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 00:08
door M.arco
Daar ga ik dan ook nog even een belletje aan wagen. Heb je de dynamo gedemonteerd? En was het netjes te doen?

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 08:55
door M.arco
AES Beek kan hem leveren voor 91 euro, meteen maar besteld dus. Levertijd is 4 dagen, dus ff wachten. Hierna kijken of dit wellicht ook effect heeft op het snelle leeg lopen van de accu. Echter denk ik dat de accu overleden is, morgen ff kijken als ik op tijd naar huis kan om de accu te laten checken.

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 14:08
door Source
Je gaat nu iets vervangen waarvan je niet zeker weet of dat wel het probleem is. Misschien vanuit het oogpunt dat het sneller is en dat je de auto niet hoeft te missen (tenzij je het zelf doet) maar als dat niet het probleem is dan is het zonde van het geld.

Ik ben benieuwd of het inderdaad de regelaar is.

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 14:37
door M.arco
Of de regelaar de oorzaak is van de leeg lopende accu? Geen idee... Dat hij kapot is, ja dat zeker, dus zonde van het geld is het zeker niet. 15,5V langdurig kan niet goed zijn. Ik vervang hem zelf, zo moeilijk zal het niet zijn..

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 16:42
door gk5
Op 99,9% is regelaar kapot.

Re: Accu 530D

Geplaatst: 08 jan 2015, 18:05
door craen
M.arco schreef:Of de regelaar de oorzaak is van de leeg lopende accu? Geen idee... Dat hij kapot is, ja dat zeker, dus zonde van het geld is het zeker niet. 15,5V langdurig kan niet goed zijn. Ik vervang hem zelf, zo moeilijk zal het niet zijn..
90 euro serieus? is dit met verzendkosten?
en het echt heel simpel.
de kap achter op de dynamo eraf wippen 3 boutjes van ik meen kop 6 of 8 los stekker eraf en hij is eruit,
maar als je de nieuwe krijgt duw dan zeker het kapje over de koolborstels niet helemaal erop als je hem uit de doos haalt want dit is zo die moet je er pas helemaal op duwen wanneer hij op de dynamo zit die zit zo voor de borsteltjes tegen te houden voor hem te monteren.


ik had ook problemen met laden wanneer het buiten aan het vriezen was. laad de batterij niet en als hij laden was dat rond de 15.4 volt 15.5 volt, na de nieuwe regelaar alles opgelost van problemen geen lege accu meer.