Belang kiliometerstand
Re: Belang kiliometerstand
Zoals velen al zeggen: staat van onderhoud is belangrijker dan lage tellerstand.
Sterker nog: ik heb een diesel met lage tellerstand (140k) uit Duitsland geplukt een paar jaar terug en kreeg alsnog binnen 30k de draagarmen, thermostaten (2x), motorsteunen en gloeibougies te vervangen. Dus het zegt niet alles.
En hou er rekening mee dat je importvoordeel wel fors moet zijn. Voor 500 euro hoef je het niet te doen, want die ben je bij eventuele inruil in NL weer kwijt: importauto's leveren over het algemeen 750-1000 euro minder op in de handel. Althans, dat is wat ik recent heb gemerkt. En dan is de waardedaling zo groot, dat het voor mij alweer rendabel is om toch door te rijden (en de wens van de 330d dus nog even te parkeren...).
Sterker nog: ik heb een diesel met lage tellerstand (140k) uit Duitsland geplukt een paar jaar terug en kreeg alsnog binnen 30k de draagarmen, thermostaten (2x), motorsteunen en gloeibougies te vervangen. Dus het zegt niet alles.
En hou er rekening mee dat je importvoordeel wel fors moet zijn. Voor 500 euro hoef je het niet te doen, want die ben je bij eventuele inruil in NL weer kwijt: importauto's leveren over het algemeen 750-1000 euro minder op in de handel. Althans, dat is wat ik recent heb gemerkt. En dan is de waardedaling zo groot, dat het voor mij alweer rendabel is om toch door te rijden (en de wens van de 330d dus nog even te parkeren...).
Re: Belang kiliometerstand
Ja ik vind hem ook heel erg duur en voor die prijs wil ik hem ook zeker niet meenemen. Maar ik schat dat de verkoper dat zelf ook wel snapt en anders is het bekijken snel afgelopen. Ik kijk niet meer teveel naar de prijs, want de meeste verkopers snappen wel een vraagprijs toch altijd omlaag moet.
Ik wil hem vooral eens bekijken om een beeld te vormen. Als de nieuwe BPM regels kloppen (en dus geen 980, maar 550 euro zijn) dan is het voor mij eigenlijk wel zeker dat ik de grens over ga. Daar zijn de auto's veel completer en blijkbaar heb ik een overwegend Duitse smaak.
Dan zou ik voor tussen de 7.000 en 7.500 euro een model met de juiste opties en de juiste kilometerstanden op naam hebben staan, dat ga ik in Nederland niet vinden.
Ik wil hem vooral eens bekijken om een beeld te vormen. Als de nieuwe BPM regels kloppen (en dus geen 980, maar 550 euro zijn) dan is het voor mij eigenlijk wel zeker dat ik de grens over ga. Daar zijn de auto's veel completer en blijkbaar heb ik een overwegend Duitse smaak.
Dan zou ik voor tussen de 7.000 en 7.500 euro een model met de juiste opties en de juiste kilometerstanden op naam hebben staan, dat ga ik in Nederland niet vinden.
Re: Belang kiliometerstand
Belachelijk duur? Hij is van 2005 he! Dat is wel drie jaar nieuwer dan de meeste E46's...Joostb schreef:ten eerste, hij is echt belachelijk duur met deze km stand.Deze staat vrij dichtbij, vind ik een mooie auto om te zien. Er zijn wel wat dingetjes aan, rare versnellingspook, er lijkt lakschade te zijn bij de wielkas rechtsachter. Het interieur is nou niet bepaald super netjes/schoon. Het voordeel dat hij zo dichtbij staat is dat ik hem zonder problemen op een brug kan zetten en na kan laten kijken. Iets wat met een auto over de grens toch een stuk moeilijker is. Afwegingen, afwegingen.
verder, hij heeft hem misschien nat op de foto gezet, dat hoeft natuurlijk niet iets te betekenen. Mijn vader had hem waarschijnlijk ook zo 'schoon en net uit de wasbox op de foto gezet zonder er bij na te denken met het idee, dan is hij mooi schoon.
En als hij in de buurt staat; kijken kost niet en geeft een veel beter beeld en gevoel bij de auto!
Stoelen zijn gewoon origineel, is half leer, en dan heb je stoffen deurpanelen. pook is volgens mij ook origineel, maar hoort denk ik niet bij deze auto af fabriek maar is er later in gezet. Verder zie ik zo op de slechte foto's geen gekke dingen.
Re: Belang kiliometerstand
Voor 900 euro meer koop je een E90 uit 2005.
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Is natuurlijk wel minder mooi dan een E46 ;-)
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Is natuurlijk wel minder mooi dan een E46 ;-)
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: Belang kiliometerstand
Als ik kijk naar een 325i van 2004 dan ben ik in NL toch al gauw 7.000 euro kwijt en dan moet ik het zonder de M onderdelen stellen en dan heb ik ook geen uitvoering met 165.000 kilometer. M-pakket is toch al gauw 1.000 euro.
Haal ik hem voor 6.500 euro uit Duitsland, dan is het als volgt:
Op basis van afschrijving (92%) ben ik dan nog zo'n 1.800 euro kwijt aan BPM.
Wanneer het op basis van CO2 gaat kom je in de hoogste groep en dat is 550 euro.
550 (bpm) + 250 (keuring en platen) + 200 (transportkosten) = 7.500 euro.
Zie ik een stevige kostenpost over het hoofd?
Haal ik hem voor 6.500 euro uit Duitsland, dan is het als volgt:
Op basis van afschrijving (92%) ben ik dan nog zo'n 1.800 euro kwijt aan BPM.
Wanneer het op basis van CO2 gaat kom je in de hoogste groep en dat is 550 euro.
550 (bpm) + 250 (keuring en platen) + 200 (transportkosten) = 7.500 euro.
Zie ik een stevige kostenpost over het hoofd?
Re: Belang kiliometerstand
Een E90 is niets voor mijTurmalin schreef:Voor 900 euro meer koop je een E90 uit 2005.
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Is natuurlijk wel minder mooi dan een E46 ;-)

Maar inderdaad, dan heb je wel een compleet nieuwere auto. Voor 7.000 ben ik ook al een High Executive E91 320i tegengekomen met 170.000 km tegengekomen. Het was bijna interessant, ware het niet dat ik een E46 gewoon echt mooier vind.
Re: Belang kiliometerstand
Inderdaad, afschrijvingstabel is doorgaans goedkoper bij wat oudere auto's, zeker 6 cilinders zoals ik een half jaar geleden had berekend. Ik kwam toen met berekeningen uit op 1200 BPM + 100 euro keuringskosten
Trekauto heb ik ook maar dan autotransportaanhanger huren á 80 euro per dag incl shorbanden etc. En nog APK á 50 euro, en 2 kentekenplaten luxe voor 50 euro
Allemaal globale prijzen, ging ik van ongeveer 1400 euro extra, en tijdens mijn zoektocht loonde dat vrijwel niet, maar zoals eerder gezegd, de keuze is wel aanzienlijk meer! Veel mooie exemplaren die wat beter in de opties zitten
Trekauto heb ik ook maar dan autotransportaanhanger huren á 80 euro per dag incl shorbanden etc. En nog APK á 50 euro, en 2 kentekenplaten luxe voor 50 euro
Allemaal globale prijzen, ging ik van ongeveer 1400 euro extra, en tijdens mijn zoektocht loonde dat vrijwel niet, maar zoals eerder gezegd, de keuze is wel aanzienlijk meer! Veel mooie exemplaren die wat beter in de opties zitten
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: Belang kiliometerstand
Die BPM berekeningssites zijn toch wel onduidelijk hoor. Ik zie inderdaad dat het gaat om elke gram er overheen en dan wordt het op basis van de CO2 toch wel flink aan de prijs.Joostb schreef:Inderdaad, afschrijvingstabel is doorgaans goedkoper bij wat oudere auto's, zeker 6 cilinders zoals ik een half jaar geleden had berekend. Ik kwam toen met berekeningen uit op 1200 BPM + 100 euro keuringskosten
Trekauto heb ik ook maar dan autotransportaanhanger huren á 80 euro per dag incl shorbanden etc. En nog APK á 50 euro, en 2 kentekenplaten luxe voor 50 euro
Allemaal globale prijzen, ging ik van ongeveer 1400 euro extra, en tijdens mijn zoektocht loonde dat vrijwel niet, maar zoals eerder gezegd, de keuze is wel aanzienlijk meer! Veel mooie exemplaren die wat beter in de opties zitten
Re: Belang kiliometerstand
Nog even over BPM berekenen, Autoweek gaat uit van een 'standaard' executive of 'standaard' edition.
Maar BMP word ook berekend over alle fabrieksopties. En dat telt flink aan, op mijn auto zit bijvoorbeeld al voor bijna 13.000 euro aan opties! En dan heb ik nog geeneens een kleuren navigatie of M pakket.
Even mijn auto als voorbeeldje, bedragen gekregen ahv VIN nummer van BMW
Code Omschrijving Netto CatPrijs BTW BPM Cons.Prijs
EN31 325i Touring 27697 5262 10590 43549
Totaal bedragen 35862 6802 14270 56948
Autoweek BPM rekent met een veel lagere prijs, maar je moet dus met 14720 aan BPM rekenen in het gevalvan mijn auto. Maar dat is geheel afhankelijk van de opties.
Gewoon even voor jou info, niet dat je bij de RDW ineens voor onaangename verassingen komt te staan
Maar BMP word ook berekend over alle fabrieksopties. En dat telt flink aan, op mijn auto zit bijvoorbeeld al voor bijna 13.000 euro aan opties! En dan heb ik nog geeneens een kleuren navigatie of M pakket.
Even mijn auto als voorbeeldje, bedragen gekregen ahv VIN nummer van BMW
Code Omschrijving Netto CatPrijs BTW BPM Cons.Prijs
EN31 325i Touring 27697 5262 10590 43549
Totaal bedragen 35862 6802 14270 56948
Autoweek BPM rekent met een veel lagere prijs, maar je moet dus met 14720 aan BPM rekenen in het gevalvan mijn auto. Maar dat is geheel afhankelijk van de opties.
Gewoon even voor jou info, niet dat je bij de RDW ineens voor onaangename verassingen komt te staan

BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: Belang kiliometerstand
Ja die koop je ook voor 13000Turmalin schreef:Voor 900 euro meer koop je een E90 uit 2005.
http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Is natuurlijk wel minder mooi dan een E46 ;-)
Zegt natuurlijk niet zoveel je weet wat je aantreft
Re: Belang kiliometerstand
Apk hoeft trouwens niet als de duitse auto nog tuv heeft. Die wordt overgenomen als het goed is.
Hoe kom je trouwens op 550,- voor de co2 methode? Voor mijn 330i lijkt dat op 1170 uit te komen?
Hoe kom je trouwens op 550,- voor de co2 methode? Voor mijn 330i lijkt dat op 1170 uit te komen?
Re: Belang kiliometerstand
Ik zat op twee sites te kijken die het minieme, maar kritieke "per gram" vergaten te noemenMr._T-Rex schreef:Apk hoeft trouwens niet als de duitse auto nog tuv heeft. Die wordt overgenomen als het goed is.
Hoe kom je trouwens op 550,- voor de co2 methode? Voor mijn 330i lijkt dat op 1170 uit te komen?

Re: Belang kiliometerstand
Mijn e46 komt ook uit duitsland, maar let goed op de opties die je auto heeft. Veel opties kunnen de bpm stiekem flink omhoog tillen. Je kunt ervoor kiezen om ze niet op te geven (en dus minder betalen) maar als de belastingdienst gaat controleren ben je wel de pineut.Mr._T-Rex schreef:Ik kan je over een week of twee meer vertellen als ik mijn 330i uit 2002 heb ingevoerd, maar ik verwacht dat het zo'n 900 euro gaat worden
Maargoed, als je geen auto uit het buitenland wilt halen is deze bpmdiscussie vrij nutteloos

Re: Belang kiliometerstand
Al even een paar keer gemaild en zojuist ook even gebeld met de eigenaar van de 325i die in Nederland staat. Hij gaf eigenlijk alle goede antwoorden op alle vragen die ik kon bedenken en het was ook gewoon een goed gesprek. Als ik ook maar een mini-beetje argwaan had gehad, dan had ik het waarschijnlijk afgekapt, maar nu klopte alles gewoon.
Ik heb dus afgesproken dat ik zondag langs ga om de auto eens te bekijken en even kennis te maken. Op basis daarvan gevraagd of ik hem mocht laten keuren. Geen probleem allemaal, dus ik ben benieuwd. Ik verschuil me achter een vriend die al een E46 Sedan heeft, die mag objectief kijken. Vervolgens mag de monteur er naar kijken en dan pas doet mijn mening er toe
Ik heb dus afgesproken dat ik zondag langs ga om de auto eens te bekijken en even kennis te maken. Op basis daarvan gevraagd of ik hem mocht laten keuren. Geen probleem allemaal, dus ik ben benieuwd. Ik verschuil me achter een vriend die al een E46 Sedan heeft, die mag objectief kijken. Vervolgens mag de monteur er naar kijken en dan pas doet mijn mening er toe
