Pagina 4 van 7

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 10 dec 2013, 23:00
door kotje
MR-tin schreef:Vandaag bij de BMW geweest, auto geeft een melding: oliedruk vd vanos niet in orde.
Volgende week wordt er een precieze test uitgevoerd.
Kan een kapotte leiding binnenin de motor zijn of de vanospomp, hoe dan ook een dure grap :bah:
Iemand dit eerder gehad in een M5 of M6??
ik zou niet gelijk een afspraak gaan maken bij de dealer. ik vindt persoonlijk het belangrijkste dat je eerst een goed vanos test uitvoert voordat je onderdelen gaat vervangen. als het misschien mogelijk is dat je hem even uitleest en dan de fouten gaat wissen en na tijdje weer uitleest. zo kun je beter er achter komen wat er aan de hand is.

bmw dealer vindt het natuurlijk heerlijk dat er zo iemand met een v10 voor de deur staat. dit zijn lekkere centjes voor die gasten.

misschien ook even op de www.m5board.com kijken. misschien kom je het zelfde probleem tegen en hoe het opgelost is.

gr

kotje

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 15 dec 2013, 16:42
door beemere87 - e61
Knappe wagen, knappe kleur. Velgen doe hem wel niet alle eer aan.

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 17 dec 2013, 22:34
door BM-DUB
MR-tin schreef:Vandaag bij de BMW geweest, auto geeft een melding: oliedruk vd vanos niet in orde.
Volgende week wordt er een precieze test uitgevoerd.
Kan een kapotte leiding binnenin de motor zijn of de vanospomp, hoe dan ook een dure grap :bah:
Iemand dit eerder gehad in een M5 of M6??
het kan de Vanos hogedruk pomp zijn, of de Vanos hogedruk leiding. maar als ik mij niet vergis zit er in jouw M5 toch een nieuwe motor? heb je geen fabrieksgarantie? welk lampje ging er branden?
delanom5 schreef:
MR-tin schreef:
kotje schreef:ben je wel is in delft geweest? ik heb hem een keertje bij de Jan Koster gezien in delft.
Ik niet nee maar misschien de vorige eigenaar, die woonde in den haag en heeft m ruim 5 jaar gehad

klopt deze gozer heet radjesh en had deze op mp staan met vanosproblemen toen.
dat is niet deze M5, die andere die jij bedoelt is dezelfde kleur en had serieuze Vanos problemen. de motor van die M5 liep voor geen meter meer.

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 18 dec 2013, 13:22
door MR-tin
Er is 2 jaar geleden een gebruikte motor uit een M6 in geswapt, denk dus dat ik niet in aanmerking kom voor enige vorm van garantie.
Het lampje wat ik had was oranje motorstoringslampje deze:
Afbeelding
Morgen wordt een vanostest uitgevoerd en komt er hopelijk meer duidelijkheid, hoogstewaarschijnlijk idd de drukleiding in de motor of de vanospomp.
De leiding is een goedkoop onderdeel maar een ramp om te vervangen, de pomp is makkelijk bereikbaar maar kost als onderdeel ruim 2 ruggen... :X

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 18 dec 2013, 19:27
door BM-DUB
dat is jammer. weet je de km-stand van de ruilmotor? ik zou in de tussentijd rustig aan doen, als het goed is beschermt de motor zich tegen hogere toerentallen met storingen als deze. houd ons op de hoogte!

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 19 dec 2013, 12:13
door BM-DUB
is trouwens de terugroepactie uitgevoerd op de Vanos hogedrukleiding?

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 01:11
door ErwinE60
Dit word moeilijk te achterhalen denk ik.
Dit gaat op VIN nummer, en als het blok al gewisseld is geweest, dan moet dat toevallig bij de M6 waar het blok in zat toevallig ook gedaan zijn.

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 12:04
door bellatorfortis
ik snap eigenlijk een ding niet zo goed...

waarom koop je zoon dikke wagen als er een motor swap is gedaan..
nu zal een m6 wel dik zijn maar tja m5 is al duur rijden en dan met een motor swap weet je zeker dat het geld gaat kosten....
maar niet te min het is wel een knappe wagen !!

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 13:08
door matheeuwissen
Als de swap toch gewoon goed is uitgevoerd... (m5 ligt dezelfde motor in als in de m6)

Waarom zou je verzekerd zijn van ellende :roll:

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 13:12
door MR-tin
Mijn auto heeft die terugroepactie ooit wel gehad ja, maar is dus niet meer interessant omdat andere motor in is gekomen, die waarschijnlijk niet die aanpassing heeft gehad wordt nu vermoed.
Dit blok zou ongeveer 30.000 moeten hebben gelopen toen ie erin ging, nu totaal dan bijna 50.000 erop.
Een motorswap hoeft niet meteen ellende te betekenen in mijn ogen.
Mijn vorige auto (honda s2000) heeft tijdens mijn bezit ook een swap gehad (misshift op circuit, 1 cilinder om zeep) maar liep daarna beter dan ooit tevoren.
Even terug naar t vanosprobleem: gister is de druk gemeten bij bmw en die zat op 48 bar.
Dat is te laag maar niet direct fataal voor de vanos.
De motor loopt en trekt verder prima en heeft geen rare geluidjes.
Aangezien niet kan worden vastgesteld waar t probleem precies zit, is t even piekeren nu hoe verder te handelen :X

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 16:43
door kotje
maar heb je wel een vanos test uitgevoerd met DIS? wat was het resultaat?
is je vanos Solenoids nog goed?? ooit een andere foutcode gehad die met de vanos?


kijk anders even hier:

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... noids.html

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 16:47
door mike1998
Ik ga even heel off-topic, heb je misschien ook foto's van die S2000? :D
Dikke M ook, die witte velgen staan hem echt heel erg goed. :kwijl:
Succes met de problemen.

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 19:13
door MR-tin
De foutmelding wijst puur naar een te lage druk vd vanos, ik hoor zelf de solenoids niet ratelen ze zijn relatief stil.
Hoe er precies gemeten is durf ik niet te zeggen, kon er helaas niet bij zijn zelf.
Ik kan dat wel ff navragen nog evt?

Hier wat plaatjes van de s2000:
Afbeelding
Afbeelding

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 20 dec 2013, 19:41
door mike1998
Damn , die is netjes. :amen:

Re: MR-tin komt er in (E60 M5)

Geplaatst: 22 dec 2013, 02:25
door BM-DUB
uhmm...Vanos hoort op 70 bar te zitten als ik me niet vergis. wat voor advies gaf de dealer je? het kan ook de filter zijn van de Vanos pomp, die wordt er vies gedurende de jaren/kilometers en dat kan ook de reden zijn voor te weinig druk.