Mijn E46 M3CS helaas niet alleen total, ook nog verkocht

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
E36 racer

Re: Mijn E46 M3CS Totall Loss?

Bericht door E36 racer » 05 mar 2013, 17:51

Nee helaas niet, de vader van de jongen die hem wou kopen zij alleen met een volledig werkende motor willen we hem hebben..... juist ja daarom bied je op een niet werkende auto, raar maar waar.

Ondertussen zijn er wel al vorderingen geboekt! Ondertussen te horen gekregen dat 1 van de jongens die ik een beetje ken van het racen daar. Zijn blok uit zijn M3 gaat halen incl de bak en de complete uitlaat lijn omdat hij hem gaat ombouwen naar een 2JZ blok met 900 pk ook..

Hij vraagt 3200 euro voor alle 3 bij elkaar. Even wat specs:
S54B32
Evosport pulleys
ECU Remap
K&N Cold air intake

Supersprint Spaghetti Spruitstuk
En voor de rest tubi style naar achteren

Allemaal leuk en aardig maar wat is de catch? nou hij heeft ondertussen 4x zoveel gelopen als de mijne had, namelijk 210,000 km! Die moet dus eerst opengetrokken worden en een rivisie krijgen maar dan lopen de kosten waarschijnlijk alweer uit de hand...
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 06 mar 2013, 19:18

210dkm kan een S54 best hebben hoor, mits niet gek behandeld en (redelijk) goed onderhouden.
Even compressie meten en preventief drijfstanglagers vervangen.
www. M3 register .nl

yltkdy

Bericht door yltkdy » 06 mar 2013, 21:30

Het is lullig wat je overkomen is, maar ligt het misschien niet gewoon aan je rijstijl??? Ik hoor je al zeggen dat je een toerenbruller wilt en een M3 is nou niet bepaald van Lada kwaliteit maar alles kan kapot. Iemand zei het hier al netjes; "Goed gebruikt".

Waar BMW erg gevoelig op is, is goed warm rijden. Ook in warme landen waar jij zit maar heeft uiteraard minder tijd nodig als hier in ons koude kikkerlandje. Bij een M3 is de olie ook erg belangrijk zoals hier al aangegeven.

Het is geen kritiek, maar voordat je weer geld uit ga geven zou ik eerst de reden willen weten waarom dit gebeurd is. Aangezien je zegt dat je bijna zit te janken terwijl je dit topic opende neem ik aan dat je niet wilt dat dit nog een keer gebeurt.

Just my 2 cents.

willem-57

Bericht door willem-57 » 07 mar 2013, 19:42

Ja, warmrijden is zeer, zeer belangrijk voor de M3. Met een koude motor wegscheuren en hoge toeren draaien dan vraagt je om problemen. De eigenaar van http://www.velgen.nl/ heeft vroeger geraced met M3's. Hij vertelde mij dat een M3 zeer degelijk gebouwd is maar dat je nooit prestaties moet vragen aan de motor als ie nog koud is. Ook de oliekeuze is essentieel! Alleen de voorgeschreven olie gebruiken, anders slijt de boel wel erg snel, vreet gewoon weg als het ware.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 08 mar 2013, 08:35

Klopt, ik liet hem ook altijd eerst 5min van te voren warm draaien voor de deur om daarna rustig de eerste 10 km ofzo niet boven de 3000RPM te komen. Warmgereden/draaien deed ik dus altijd juist omdat ik weet hoe gevoelig die blokken er voor zijn!

De olie werd overigens elke maand vervangen voor verse 10W60 was Castrol met een lekker nieuw filtertje erbij
For Speed Add Lightness

McShine

Bericht door McShine » 08 mar 2013, 10:42

Warm laten draaien zonder belasting is juist slecht voor een wagen. Beter meteen wegrijden en dan pas beginnen met warmrijden.. Na 10 km zijn de lampjes bij mij wel allemaal uit maar de olietemp geeft dan pas 50c aan. Dus ook dan is de wagen nog niet warm genoeg voor zware belasting.

JzAero

Bericht door JzAero » 08 mar 2013, 11:44

Elke maand 10W60 vervangen? Waarom elke maand nieuwe olie?

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 08 mar 2013, 12:22

klopt.

ik start hem, rij hem de oprit af en kom dan niet hoger als 2500 toeren.
zodra me olietemperatuur begint op te lopen ga ik rustig naar de 3000

olie zal daar per liter wel goedkoper zijn als hier bij de dealers? haha.
ik wil hem elke 10.000 km ongeveer, verwisseld hebben :)
///M-power

Florish

Bericht door Florish » 08 mar 2013, 15:28

dan nog , je gaat toch niet elke maand je olie verversen , dat slaat nergens op :s
Before: E46 330i sedan individual
Current: E83 X3 3.0si M-Sport

yltkdy

Bericht door yltkdy » 09 mar 2013, 22:07

E36 racer schreef:Klopt, ik liet hem ook altijd eerst 5min van te voren warm draaien voor de deur om daarna rustig de eerste 10 km ofzo niet boven de 3000RPM te komen. Warmgereden/draaien deed ik dus altijd juist omdat ik weet hoe gevoelig die blokken er voor zijn!

De olie werd overigens elke maand vervangen voor verse 10W60 was Castrol met een lekker nieuw filtertje erbij
AUto warm laten draaien is zoals eerder al aangegeven zeer slecht. altijd direct wegrijden en als je echt altijd netjes onder de 3000 toeren blijft moet dit geen probleem zijn. of 10 kilometer genoeg is weet ik niet maar een M5 heeft als het goed is een olietempmeter dus kan je gauw genoeg zien of je wel of niet kan blazen.

Ik vind het ook wat overdreven iedere maand nieuwe olie erin te doen, maar kwaad kan het in ieder geval niet, tenzij alles niet goed dichtgemaakt wordt.

Blijft nog steeds de vraag waarom het gebeurt is, want met zo'n machine mag dat natuurlijk niet "zomaar" kunnen.

yltkdy

Bericht door yltkdy » 10 mar 2013, 01:08

Ben toch eens wat gaan speuren na jouw verhaal. Ik ben namelijk een BMW liefhebber en was echt geschokt dat dit "zomaar" gebeurt bij een BMW. Allereerst schijn je gelijk te hebben dat het een bekend euvel is. Dit gezegd hebbende en er van uitgaande dat het probleem bij jou hetzelfde is heb je helaas een heel kostbare les gehad en moet je hoognodig leren luisteren naar je motor. Op diverse forums wordt er namelijk gesproken dat de drijfstanglagers (bearing rods) een zwak punt zijn van jouw type M3. Dat kan natuurlijk, maar zo'n lager gaat nooit zomaar kapot zonder dit luid en duidelijk kenbaar te maken. Mooi voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=4HrpvNXd0j8 Waarschuwing vooraf: deze video kan zwaar schokkend zijn voor de echte BMW liefhebber die weet waar hij naar moet luisteren. Voor diegenen die het niet weten, het "Ratelende/Scheurende" geluid wat je hoort bij het optrekken is dus een kapotte lager.

Ik denk dat het je wel bekend in de oren klinkt. en als zo'n lager eenmaal beslist om te stoppen, maakt het niet meer uit of je 3000 toeren maakt of 6000, stoppen is stoppen en zeg maar dag met je handje.

Heel veel mensen denken en vinden dat de m serie van BMW ervoor gemaakt is om lekker over zijn toeren te jagen en af te raggen. Maar zoals bij elke auto staat zelfs bij de M series die rode zone niet voor niets op de toerenteller, en als je je auto bewust toch over zijn toeren jaagt, kan dit dus het gevolg zijn.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 10 mar 2013, 01:30

tsjah het blijft techniek, en het kan dus altijd falen! of het nu een degelijke M is, of bij wijze van een koekblik!

Maar ff nog een vraagje over dat hele toerenverhaal..

In Jeroens geval, hij heeft een SMG bak, zijn deze uit zichzelf al niet beveiligd tegen het toerenbonken?
Mij lijkt dat dit alleen over de handbakken gaat? Of kun je de SMG ook zo instellen dat hij zo extreem schakelt?

E36 racer

Bericht door E36 racer » 10 mar 2013, 14:05

JzAero schreef:Elke maand 10W60 vervangen? Waarom elke maand nieuwe olie?
Waarom? als je ooit in het continent bent geweest snap je waarom, met al dat stof daar en al die hitte wil ik gewoon dat ie altijd goed doet en doe ik het voor de zekerheid elke maand verwisselen je weet maar nooit.. En nee de 10W60 olie is daar ook gewoon 15 euro per liter ofzo dus het is niet perse veel goedkoper dan in nl..

Daarbij kwam de auto net van de garage vandaan en die zeiden al zelf er was geen raar geluid te vinden (heb er 2 dagen mee gereden sinds die van de garage kwam en boem zij)
For Speed Add Lightness

yltkdy

Bericht door yltkdy » 10 mar 2013, 15:16

Tsja, dan maar afwachten wat er gezegd wordt wat het was. Toch is het wel treffend dat dit soort dingen alleen maar gebeuren bij mensen die van toerenbrullen houden. Ik trek ook best wel eens door, als ik bijvoorbeeld moet inhalen, maar voorbij de 5500 kom ik zelden of nooit. (heb wel maar een E36 318I en geen M3). Het is ook helemaal niet nodig voor snel optrekken want je wordt er eerder langzamer door. Let maar eens goed op toerentellers bij professionele racers. die zal je zelden of nooit zien redlinen en altijd in de hoogst mogelijke versnelling zien rijden.

Wat ik van SMg weet laat mij besluiten er absoluut niet aan te willen beginnen. Kijk, in de racerij waar alles op afstand in de gaten gehouden kan worden en er meteen een team van techneuten klaar staan, en honderdste van secondes al belangrijk zijn, kan ik er het voordeel wel van inzien, maar zo op de weg...

BMW had altijd de naam praktisch onverwoestbaar te zijn, mits je met een paar punten rekening hield zoals goed warm Rijden, juiste olie etc. maar sinds de computer, sensors en electra een zeer belangrijke rol zijn gaan spelen is die betrouwbaarheid een behoorlijk stuk naar beneden gegaan.

Laatst wilde ik mijn auto starten, niks. WTF??? had ik de bestuurdersdeur niet goed dichtgedaan. sorry hoor maar dergelijke flauwekul kan alleen maar kapot gaan en is absoluut onnodig. Volgens mij moet het eerste nieuwsbericht dat iemand uit zijn auto gevallen is omdat hij zijn deur niet goed dichtgedaan heeft nog komen.
Laatst gewijzigd door yltkdy op 10 mar 2013, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 10 mar 2013, 15:24

Gewoon een blok uit de UK halen. Blokken kosten daar een natte krentenbol en een zak knikkers.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”