Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Lowkey » 09 jan 2013, 16:32

He stom ik las 525d i.p.v. 520d!!! Er was namelijk ook 525d met 177 en 400 Nm. Heb jij facelift model?
heeh.. wel bizar zeg een 520d met nog meer pk's dan mijn 530d :gek: !!!!
F10 N57N

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Schmiedmann530 » 09 jan 2013, 17:33

Alles hangt af van je portelmonee. Als je geld hebt kunnen ze veel.
Vroeger op de Volkswagen forum was er een golfje met standaard 150pk. Deze was helemaal getuned en had ongeveer 270 pk. :gek:

superalio

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door superalio » 09 jan 2013, 19:43

Volgens mij redelijk normaal / standaard / gangbaar dat ze uit een 520d 220pk pompen dmv chiptuning, facelift of niet.

335Rick
Berichten: 332
Lid geworden op: 22 sep 2012, 17:51
Locatie: Ypenburg

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door 335Rick » 09 jan 2013, 21:34

Mijn 335i E92 heeft 460pk en 640 nm.... :duimen:

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Lowkey » 10 jan 2013, 02:40

Gelukkig heeft 530 nog altijd betere sound en souplesse :-D
F10 N57N

Gebruikersavatar
Davud
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 mar 2012, 12:33

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Davud » 10 jan 2013, 20:40

@lowkey,

Ja, heb idd. De facelift model.
En idd. tegen een 6 cilinder kan deze niet op als je moet denken aan
sound, souplesse, koppel in lage toeren e.d.

De enige reden waarom ik geen spijt heb van mijn keuze voor een 4 cilinder is, het verbruik.
Daarom heb ik ook bewust de nieuwere model genomen met 177pk, deze zijn nl. zuiniger dan de pre facelift modellen.

Mvg
Davud

Kronos
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:18

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Kronos » 11 jan 2013, 20:02

525d Touring 163pk standaard en na tuning 222,8pk met 483,4NM
BWM F11 520d Touring
Lotus Elise S2

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Schmiedmann530 » 13 jan 2013, 02:26

Vandaag lekker toeren met een kameraad motor lekker warm en lekker rustig gereden hele tijd, alleen een kort stukje op het snelweg lekker snelheid gemaakt.
Komt er een x5 E53 4.4i tje naast me bij de stoplichten welke ik eigenlijk met gemak uittrek.
Tot mijn verbazing :o werd het groen en gaf ik volle gas en zag de x5 uitlopen dus ik denk heeeeehhhh?? hoe ken da nou :whistle: merkte ook dat ik totaal niet tegen mijn stoel gedrukt werd.
Dus ik denk f*ck turbo kappot, kijk meteen in mijn spiegel maar geen rook.
Kameraad raam open kop na buiten en zij 'ik hoor een harde sis geluid onder je kap', dacht dit gaat weer een dure geintje worden. Ik naar de tango rijden (goeie verlichting daar) motorkap open gemaakt en zag dat de intercooler slang alweer gescheurd was -_- . Dit is nu voor de 3e x, had het 2x met originele gehad en nu dacht ik koop alles van chargertech silicone slangen welke volgens hem tot 700 pk aankon. Nou nee dus!.

Afbeelding

Is er nog iets sterkers buiten silicone slang?, de mijne is 4 lagen dik.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door tom_il » 13 jan 2013, 09:20

Inox :) , snap niet hoe je een vermogen bij een slang kunt noemen. Tis druk/temp waar het hierom gaat.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door tom_il » 13 jan 2013, 10:10

Vermoed dat jij een probleem met druk hebt, dit namelijk na de intercooler, hier gaat siliconen niet helpen dat is vooral voor hoge temp. De versterking (wapening) van de darm is hier belangrijker dan het materiaal waar hij uit bestaat.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Schmiedmann530 » 13 jan 2013, 17:21

Officieel kan je de pk's er niet bij noemen idd. Maar ik zij mijn auto is getuned dus kan hij dit wel hebben?, vervolgens zij hij er zijn auto's met ong 700 pk die op 1.5 bar rijden met een enorme turbo (T4) dus ik weet wel 100% zeker dat jou turbotje dit niet kan scheuren, daar zal je echt een sterkere turbo voor moeten hebben.

Mijn turbo druk is verhoogd zoals ik al eerder vermeld had, weet niet wat zijn druk nu is. Maar wat is nu het oplossing denken jullie? want heb geen zin om elke maand nieuwe slangen te kopen.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door tom_il » 13 jan 2013, 18:00

Die druk zal toch de bepalende factor zijn voor de slang vermits die slangen gemaakt zijn voor een bepaalde druk. Vermogen zegt helemaal niets daar dit samenhangt met de cilinderinhoud. Lijkt mij logisch dat de originele dit niet aankan hij is er niet voor ontworpen. Waarom ga je niet terug waar je de slang gekocht hebt ? Kan altijd een productie fout zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Schmiedmann530 » 13 jan 2013, 19:39

Het is gisteren in de avond gebeurd, en vandaag zijn ze gesloten dus wordt morgen pas. Neem aan dat dit onder garantie valt?, want dit is geen schade wat veroorzaakt is door sleutelen.

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Lowkey » 13 jan 2013, 20:04

Die slang die jij had was al vezelversterkt zo te zien? Dit is echt onacceptabel! Standaard 530d levert toch al zo'n 2,5 bar absoluut (1,5 bar overdruk) verbeter me al ik er naast zit. Die van jou zo wel een bar extra lijkt me of nog meer (tegen de 4 bar) Maar goed zoals boven al vermeld het enige wat bij zo'n slang belangrijk is de maximaal toelaatbare nominale werkdruk. Met INPA kun je trouwens ook je laaddruk meten. Wel leuk voor je tuning-resultaat gegevens!
F10 N57N

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?

Bericht door Schmiedmann530 » 13 jan 2013, 21:39

2.5 bar ja?, wow dat is wel veel. ik moet eerlijk zeggen nu de slang gescheurd is bij stationair toerental blaast hij wel veel lucht uit ja. En als ik gas geef zie ik dat de slang dikker wordt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”