Pagina 4 van 5
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 20 apr 2014, 13:09
door tom_il
Ik zou niet weten waarom er 2 verschillende grotes gebruikt zijn in dezelfde type motor.
Bij zijn weten heeft de 6 cilinder de grote en de 4 cilinder de kleine.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 20 apr 2014, 14:24
door craen
ik heb voor ik mijn besteld heb contact gehad met verschillende bedrijven.
waaronder ook pwm in de UK en die kondern geen enkele zeggen welke er precies in moesten.
dit om dat volgens hun bmw ze door elkaar gebruikt heeft.
weet jij nog welke maar je in de jouwe hebt tom?
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 20 apr 2014, 20:07
door tom_il
Ik heb de grote.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 20 apr 2014, 20:59
door malle pietje
In mijn 530d bleken de grote te zitten, dus heb nu een setje kleine over...
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 20 apr 2014, 21:24
door Kuupertie
Blijkbaar heb ik de grote nodig ?!
Wie heeft er een 525d met kleine ?
Wie heeft er grote over ?
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 04 mei 2014, 11:55
door bellatorfortis
voor de gene die kleine nodig hebben..
heb plastic 22mm blanko plaatjes liggen hier !!!!
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 05 mei 2014, 14:10
door jvbosma
Gister ook mijn swirlflaps verwijderd, leken mij redelijk sterk, volledig metaal waren op war aanslag/olie na ook niet echt vies. Maar goed toch maar eruit gehaald, auto lijkt wat soepeler te rijden.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 05 mei 2014, 16:17
door vato55
jvbosma schreef:Gister ook mijn swirlflaps verwijderd, leken mij redelijk sterk, volledig metaal waren op war aanslag/olie na ook niet echt vies. Maar goed toch maar eruit gehaald, auto lijkt wat soepeler te rijden.
Hoeveel heeft de auto gelopen?

Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 06 mei 2014, 08:40
door jvbosma
170k, egr was helemaal schoon dus die is vast nieuw, misschien hebben ze het inlaatsysteem toen ook gereinigd, hoewel ik dan eenzelfde vervuiling op de egr en inlaatspruitstuk had verwacht.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 12 mei 2014, 19:10
door Kuupertie
Check...plates in de bus
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 19 mei 2014, 12:42
door jvbosma
Verbruik is trouwens van 1:11,3 naar 1:11,7 gegaan. Daarbij heb ik over het algemeen harder gereden, flaps eruit of harder rijden doet het verbruik dus goed.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 19 mei 2014, 14:06
door fuseekogel
Ik rij gemiddeld 1 op 12.3 met een "vlotte" rijstijl, met de flaps er nog in. Vorige week het inlaatspruitstuk nog in mijn handen gehad, ik heb ze gewoon laten zitten. Die van mij is 2006, dus zogenaamd de betere versie. Ik kon trouwens niet zien wat het probleem zou moeten zijn, zitten goed vast, lekken geen olie, dus gewoon maar laten zitten.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 19 mei 2014, 16:49
door tom_il
Wel dan maar hopen dat ze nooit afbreken, wat trouwens ook gebeurt met de verbeterde versie.
Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 19 mei 2014, 17:10
door DennieV
Ik wil het niet dom noemen,maar de boel open hebben liggen en dan hét gevreesde spul laten zitten is nou ook weer niet slim.
De klepjes zelf is 10 minuten werk en dan ben je safe,breekt er eentje af heb je duizenden euros onkosten en BMW legt €0,- bij.

Re: Swirl Flaps
Geplaatst: 19 mei 2014, 17:30
door fuseekogel
Je wil het niet dom noemen, maar je doet dat wel. Ieder zijn mening, toch? De auto stond in de garage, een drietal monteurs daar zijn werkzaam geweest bij BMW. Enige kennis van zaken was dus aanwezig. Ook Beatrix (niet de koningin)die ik gebeld heb voor een advies zei exact hetzelfde. Indien ze geen olie zweten en niet zwaar vervuild zijn gewoon laten zitten. Zeker waren er problemen met de eerste versies, de latere zijn verbeterd. Ik ga dan maar van hun advies uit en heb ze laten zitten. Ik ga er van uit dat ook BMW geen defeckte inlaat spruitstuk ken monteerd 8 jaar lang.