Juiste motorolie

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
vegito

Re: Juiste motorolie

Bericht door vegito » 01 dec 2010, 20:56

Ik heb sinds een paar weken met kroon olie 5W30 gereden heb veel verhalen gehoord dat een goede olie is. Ik heb dus een 5 liter flacon gekocht en olie vervangen met filter. Ik de auto zat eerst Castrol Edge 5W30 aangezien de prijs nogal hoog is per liter rond 24 euro dacht ik goedkoper uit te zijn met de Kroon. Na 2 weken begon de problemen nu helemaal met de wu inter kreeg ik sludge in mijn motor en peilstok. In de begin dacht ik koppakking maar, dit is niet mogelijk aangezien de temp altijd midde heeft gestaan. Verder rij ik geen korte stukjes maar dan nog gaat ze sludge niet weg. De sludge had ik eerst niet voordat ik kroon gebruikte. Ik heb toen sinds afgelopen week besloten om terug te gaan naar castrol tegelijkertijd ook mijn carterventilatie vervangen die sinds 2002 niet vervangen is geweest. Ik ben nu terug op castrol edge en ik moet zeggen mijn auto rijdt echt super geen sludge meer motor ademt beter trekt beter op en maakt ook minder geluid. Toen ik de olie eruit haalde schrok ik wel even het zag alsof het nooit ververst is geweest en de geur leek op verbrandende olie. De juiste olie voor je motor is gewoon belangrijk men zegt wel ja gooit maar een olie van 5W30 erin en merk maakt niks uit dit is niet waar. Hou bij de vertrouwde merken zoals shell, castrol, elf, mobil etc. De sludge had ook te maken met de carterventilatie maar voor mij geen kroon meer nooit meer.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 01 dec 2010, 21:23

Ik heb originele 5w30 van Bmw op de kop kunnen tikken:P

Dat lijkt me de aller juiste motorolie die er is :P

vegito

Bericht door vegito » 02 dec 2010, 12:58

inderdaad is ook goed.
Verkocht BMW 320D e90