Pagina 4 van 5

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 16 okt 2010, 12:33
door bjornc
Mario TT schreef:Het grootste probleem met het merendeel op dit forum en daar buiten misschien ook is dat men al heel snel roept dat iets een kwaal is.
Volgens mij maak je jezelf net zo schuldig aan bovenstaande....
Spoiler: Laat zien
Mario TT schreef:De banden zijn nu 2x gebalanceerd, het zijn nieuwe banden omdat ik met de oude banden dit ook al had. Maar dan erger.

In de garage waar mijn auto gecontroleerd is zijn ze herbalanceerd en moest er 10 gram bij. Nu schijnt de enige oplossing nog te zijn het dynamisch balanceren op de auto?

Is dat echt zoveel beter en is een E39 daar echt zo gevoelig voor?

Ik word er een beetje bang van dat een E39 zo gevoelig is voor trillingen om eerlijk te zijn.

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 16 okt 2010, 13:28
door Mario TT
Nou ik denk dat ik nu wel genoeg gezegd heb. Misschien dat mensen mijn bericht die hier oorspronkelijk stond hebben gelezen. Ik heb hem verwijdert.

Ik zeg niet dat kwalen niet bestaan, ik zeg alleen dat men te snel zegt dat iets een kwaal is terwijl ik dat onterecht vind. Ook daar is het een forum voor. Bovendien vind ik het echt niet leuk dat mensen dingen erbij gaan trekken die niet op dit onderwerp van toepassing zijn. Ook zijn BMW`s niet goddelijk, dat weet ik dondersgoed.

Ik raar ondertussen het vertrouwen kwijt ik BMW specialisten, zie mijn topic. En ook een beetje in de mensen hier op het forum. Zie mijn onderschrift ook. Ik probeer altijd iedereen te helpen en ook een andere kijk te geven over problemen maar als ik zie wat voor feedback ik krijg op mijn problemen. Dan zijn er maar weinig mensen die je echt proberen te helpen.

En we leven in een vrij land en ik heb dus ook mijn mening of het terecht is of niet, en bovendien maakt het toch niet uit want als ik vorige berichten lees dan maakt het jullie ook niet uit of je iets terecht vindt of niet. En Judaz ondanks mijn mening over het subframe en jouw mening en alle felle reacties die ik over me heen heb gehad heb ik wel voor jou en alle andere mensen met het probleem, geprobeerd echt iets te doen. Dat het niet hielp is een maar ik doe het wel voor jullie. Zo goddelijk vind ik nou BMW.

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 16 okt 2010, 14:12
door bjornc
Mario TT schreef:Nou ik denk dat ik nu wel genoeg gezegd heb
Dat zou dan voor 't eerst zijn :+

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 16 okt 2010, 16:08
door Beemerke2000
Het is zoals judaz zegt.
bmw's zijn niet onfeilbaar,dit heb ik al mogen meemaken.
En mijn wagen heb ik gekocht van een man van 42 jaar, wagen was toen ik hem kocht echt als nieuw.
Nadat ik de wagen had gekocht heb ik naar de officiële garage gebeld van waar de wagen kwam.
De vrouw herkende direct de naam van de vorige eigenaar toen ik belde, en zij verzekerde mij er ook van dat deze wagen
altijd zeer goed onderhouden was.Het minste wat de vorige eigenaar er aan hoorde stond hij in de garage.
Alsook elk jaar grondige poetsbeurt na de winter en interieurreiniging.En bijwerken van steenslag en dergelijke liet de man
ook altijd uitvoeren.
Toch heeft het niet kunnen verhinderen dat mijn achterste deuren onderaan hard roesten.
Mijn moeder heeft een peugeot van 11 jaar oud,deze staat winter en zomer buiten op een grasplein.
Hier kan ik met de beste wil van de wereld geen enkel roestplekje aan vinden.
@ Mario TT : ik wil jou zeker niet aanvallen. En als jij nog geen dergelijke en dure kosten gehad hebt aan je bmw
zoveel te beter. Hopenlijk blijft dit zo.

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 17 okt 2010, 11:45
door Niels
Het mooie van een E46 is dat ie vreselijk solide aanvoelt maar dat maakt het nog geen Toyota Starlet :+ Mijn PF 320D heeft nu iets van 315.000km op de klok en het ding rijdt gewoon nog verschrikkelijk goed. Er staat ook nog een V70 D5 met 145.000km op de oprit en de E46 voelt gewoon meer solide aan! Zonder meer erg knap van BMW :amen: Het olieverbruik is 0 dus ook daarover niets meer dan lof. Het grappige is dat ondanks dat de BMW meer solide aanvoelt dan de V70 een E46 wel meer "bekende" zwakke punten heeft (ik "voel" dat kwaaltjes nogal gevoelig ligt :+ ) en dus kom je bij de vraag wat is kwaliteit :?

Levensduur van een auto hangt niet meer zo zeer af van motorslijtage zoals dat vroeger werd veronderstelt maar is meer een economisch verhaal. Want gaat een turbo kapot bij een dieseltje met 3 ton op de klok wil je dan wel 1500,- investeren in een auto die misschien 4500,- waard is. Besluit je te investeren dan kan bij 3,5 ton de brandstofpomp het wel eens begeven. Kortom, wat is wijsheid? Besluit je om de reparaties te doen dan pak je er zo weer 3 ton bij waarschijnlijk.

Zwakke punten vind ik zaken die je meer dan incidenteel tegenkomt. Bij de V70 ben ik een verhaal of vier tegenkomen op het www dat men een D5 motor in de soep draaide vanwege het vastlopen van de distributie door een defecte rol of multi riem die er tussen kwam. Je kunt dan pagina's vol kletsen over de definitie van dit probleem maar het is gewoon niet onverstandig om gewoon alle riemen en rollen uit voorzorg te laten vervangen i.p.v. alleen de delen die voorgeschreven worden voor de interval. Dit was iig het eerste wat ik heb laten doen aangezien . Noem het overbezorgd maar voor die 200,- extra loop ik liever geen risico's :)

Van een PF 320D gaat de brandstofpomp best wel eens stuk om en nabij de 2 ton dan vind ik dat een zwak punt en zoek ik dus eentje waarvan de pomp al eens is vervangen (en die vond ik ook). Zo ook voor de FL 320D's die tot de 10e maand 2003 een "mindere" turbo hebben al zullen die inmiddels allemaal wel eens vervangen zijn ;) Verder zijn bij mijn 320D van 2000 alle zwakke punten al wel eens voorbij gekomen:

Brandstofpomp bij 220.000km
LMM bij 220.000km
CV unit bij 250.000km
Kachelweerstand bij 250.000km
Draagarmen voor bij 270.000km

Regulier onderhoud:
Remmerij rondom bij 250.000km
Banden rondom bij 280.000km
Cardanas speling bij 300.000km (vind ik acceptabel)

O en een beetje roest heeft ie ook wel op de achterklep wat ik heb bijgewerkt voor de winter. Ze zijn verzinkt maar de lak is gewoon slecht en na 10 jaar zie je gewoon dat de lak loskomt van het plaatwerk en dan blijft het helaas echt niet mooi zink grijs.

De 318D uit 2004 van mijn pa heeft nu 220.000km gedraaid en het enige "extra" wat die heeft gehad is het knappen van beide achterveren. Het ding gaat nog mee tot zijn pensioen over 3 jaar a ca. 120.000km dus wel gaan het meemaken :)

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 17 okt 2010, 11:58
door bjornc
Duidelijk verhaal. :duim:

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 20 okt 2010, 18:10
door bmwpeter
Ik plaats nog even een kanttekening bij het dealeronderhoud.

Ook al krijgt de BMW mooi netjes zijn beurten bij de dealer en wordt alles volgens de onderhoudsschema's uitgevoerd dan geeft dit nog steeds geen garantie dat de auto daadwerkelijk in perfecte conditie verkeerd.

Alles kan kapot of versleten geraken en vaak merkt dit de BMW-monteur niet op want die voert gewoon zijn opgedragen beurtje uit, niets meer en niets minder.

Je kent je eigen auto het best en vaak merk jezelf al zaken op die de monteur tijdens het geven van de beurt en een kort proefritje niet op zal merken.

Mijn devies is dan ook om mocht je zaken aan je auto niet vertrouwen dit met de werkplaatschef zelf grondig te bespreken en niet alleen met de servicebaliemedewerker(ster). Pas dan wordt er echt aandacht aan besteed.

Anders is de kans groot dat het tijdens de servicebeurt niet wordt opgemerkt en je nodeloos met een niet "perfecte" Bimmer onderweg bent.

Kortom zelf kun je eigelijk het beste aangeven wat er mankeert aan je auto (mits je wel een beetje gevoel voor autogedrag/-techniek hebt).

Mijn vrouw kan dat dus absoluut niet want die merkt nog geen eens als ze met een lekke achterband rijd (waar gebeurd). x|

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 21 okt 2010, 08:50
door Griffendahl
En toch is mijn ervaring dat een dealer meer puntjes langsloopt tijdens je beurten als een gemiddelde specialist of bovag garage.

Overigens is het bij elke vorm van onderhoud aan te raden zelf de dingen die je ervaart van tevoren aan te geven imho :)

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 21 okt 2010, 10:17
door 3Bimmers
353.000 km in m'n 330D (uit 2000) en nog geen druppel olieverbruik, de eerste koppeling, de eerste uitlaat, de derde set remblokken, nu dan toch de remschijven maar eens vervangen, de eerste schokdempers. De aircopomp begint nu op te spelen, en ik heb de voorste draagarmrubbers moeten vervangen. Maar verder rijdt hij gewoon. En hij rijdt. en rijdt. en rijdt...

(en ik rij bepaald niet rustig ermee. Het BLIJFT een BMW natuurlijk he? 8) )

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 26 okt 2010, 02:37
door Beemerke2000
@niels: Blijkbaar bij jou ook de brandstofpomp defect rond de 220.000km :roll:
vindt het toch raar dat het bij velen juist rond die km is. Zeker omdat niet de pomp maar het elektrisch systeem
van de pomp defect gaat.Je zou gaan denken dat dit geprogrammeerd is :P
@3 bimmers: Leuk 353000 km en dan maar eerst nieuwe remschijven moeten steken. Ik heb mijn remschijven al laten vernieuwen op 170.000km.
Maar ik doe wel bijna nooit autostrade,altijd op gewone wegen rijden is wel iets slijtiger.

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 22 nov 2010, 22:27
door broem broem
tja mannen, alles wat moet werken slijt. Gaat ie kapot, gewoon naar garage, laten maken en vrolijk verderrijden. (niet vergeten lachend te betalen terwijl je de andere kant op kijkt.) O-ja, op z'n tijd je vehicel inruilen voor een frisser apperaat helpt ook :///m: :P

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 27 nov 2010, 17:20
door Niels
Beemerke2000 schreef:@niels: Blijkbaar bij jou ook de brandstofpomp defect rond de 220.000km :roll:
vindt het toch raar dat het bij velen juist rond die km is. Zeker omdat niet de pomp maar het elektrisch systeem
van de pomp defect gaat.Je zou gaan denken dat dit geprogrammeerd is :P
Je kunt er idd bijna de klok op gelijk zetten bij de PFL -_- Overigens heb ik nooit uitgezocht waar het probleem precies zit maar had wel eens gelezen dat het elektrisch zou zijn...

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 27 nov 2010, 18:58
door willem-57
Lees hier heren die meer dan 300.000 km gereden hebben met hun bimmer en dat die auto's nog steeds goed presteren.
BMW is dus kwaliteit.
Zelf rij ik sedert 1981 BMW 3 serie.
Roest was toen heel normaal, al binnen 3 of 4 jaar kon je gaan schuren/plamuren.
Mijn E21 uit 1978 moest ik bijna elk jaar bijwerken/lakken.
Er werden grappen over gemaakt: 'niet te hard door de bocht anders vliegt het plamuur eraf '.
Motorisch begonnen de problemen al na zo'n 130.000 a 160.000 km, afhankelijk van de rijstijl en onderhoud.
Nu waren merken als BMW, mercedes en volkswagen nog goed in verhouding met merken uit frankrijk en italie.
Ik had een kennis die zijn alfa GTV na ongeveer 1 jaar wilde voorzien van een schuifdak.
Hij schrok zich een ongeluk toen hij de hemel los gemaakt had, een bonk roest !
De BMW E/30 die daarna kwam was iets beter, maar de grote verbetering kwam in het begin van de jaren 90.
Verzinkte carrosserie werd een begrip, audi was naar ik me kan herinneren de eerste die lang garantie gaf tegen roesten.
En met de steeds betere productie, computer gestuurde apparatuur met kleine toleranties gaan onze auto's steeds langer mee.
We praten nu al over km standen die zo'n 20 a 25 jaar geleden ondenkbaar waren.
Natuurlijk heeft ook BMW zijn problemen, zo vind ik het subframe probleem niet horen bij een merk als BMW.
Dit moet gewoon soepel worden opgelost.
Maar dit schijnt alleen te gebeuren als de weledele Hr Snob langskomt.
Die 'kauwe kak mentaliteit' bij sommige dealers vind ik echt vreselijk |(
Maar daar kan de auto op zich niets aan doen.
BMW is gewoon een hele fijne en goede auto.
Rij er zelf niet voor niets bijna 30 jaar in rond. :driving:

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 28 nov 2010, 09:58
door bofkont
:stupid: niks meer aan toe te voegen lijkt me :)

Re: Levensduur bmw

Geplaatst: 28 nov 2010, 16:02
door Niels
Ach 25 jaar geleden werd de Mercedes W124 gebouwd en op dat type heb ik kilometerstanden gezien x| 700.000+km waren geen uitzondering. Maar ook een 86-er 520i op LPG met 600.000km zonder revisie herinner ik me nog goed. Of auto's dus beter zijn geworden en langer mee gaan betwijfel ik wel een beetje. Betere roest preventie is een feit maar daar houdt het imho wel op. Ooit van een Saab monteur gehoord dat de enige "verbetering" die men doorvoerde economische waren, oftewel men schaafde aan de marges van het blok om de kosten te drukken. Ik heb nog twee oliegekoelde Suzuki GSXR 750's staan, bekend als onverwoestbaar en navraag aan een ex Suzuki monteur werd bevestigd met "zo'n blok heb ik in mijn hele carriere nog niet open hoeven draaien". Dat kon die van de moderne machines niet zeggen :roll:

Kortom, bedrijfskunde heeft een veel meer prominentere rol gekregen en no-way dat dit de kwaliteit ten goede komt. Mijn E46 doet het prima en voelt na 3 ton nog goed aan maar niet zonder goed onderhoud gepleegd te hebben wat het nodige heeft gekost. Waarom auto's nu langer mee gaan is imho met name omdat de aanschaf zo hoog was dat ze na 10 - 15 jaar nog steeds niet volledig zijn afgeschreven en dat was 20 jaar terug wel anders ;) Evenals de roest, ook niet onbelangrijk -_-