hier de fotos van afgelopen weekend:
eerst de voorkant van de auto demonteren
de voorkant eraf gehaald:
me auto op een stapel pallets gezet, misschien niet de meest professionele manier maar het werkt prima!
heftruck ervoor gezet om het oude blok eruit te halen
blok helemaal los halen en dan eruit tillen
ik naast me oude motorblok, staat te koop trouwens dus voor iemand die intresse heeft laat het maar weten!
lege motorruimte, beetje schoonmaken en kijken of alles nog heel is., die booster zie je rechts die moet je gewoon laten zitten, die kan je rechtstreeks aansluiten op je m50 motor,
me nieuwe en oude motor naast elkaar
motor in de lucht hangen, was een draadeindje afgebroken in me uitlaatspruitstuk, dus eventjes uitboren en opnieuw tappen
nog even controleren of de andere draadeindjes ook goed waren
een nieuwe einddemper gekocht
en de nieuwe motor hangt op z'n plek
fototje van bovenaf genomen
middendemper + cat
en hij is helemaal klaar!!
er zijn wel wat kleine probleempjes geweest, zoals dat draadeindje, een toen ik hem ging starten toen ging dat eigenlijk vrij goed maar hij liep heel erg beroerd en onregelmatig, dus we dachten dat het blok maar op 4 of 5 cilinders liep, wij verder zoeken, eerst alle bobines omwisselen en kijken of dat het was, en ineens viel mijn oog op de injectorrail, die zat niet vast geschroeft dus de injectoren van de laatste 2 cilinders zaten er niet in, vast gedraaid en het blok loopt als een trein!
verder nu nog wachten tot mijn bestelling bij de dealer binnen is, een paar nieuwe koelslangen want toen we bezig waren met ontluchten bleek er een miniscuul gaatje in de slang te zitten dus kwam er koelvloeistof uit...
als het goed is krijg ik het morgen binnen en dan me auto helemaal afronden
groetjes
