Oud en nieuw E61/Sold
-
fuseekogel
Re: Oud en nieuw E61
Mooi stuur Bart!
jammer dat het zo allemaal moet lopen, maar de buit is binnen moet je maar denken!
jammer dat het zo allemaal moet lopen, maar de buit is binnen moet je maar denken!
Dank je fuseekogel, inderdaad jammer dat het allemaal zo gelopen is maar wat je zegt, de buit is binnen, eindelijk de goede gelukkig, had er niet aan moeten denken dat het weer de verkeerde had geweest 
Zo, afspraak bij Laarman gemaakt, 21 augustus, ben benieuwd. Kan ik eindelijk flipperen 
Wat een stilte...
Werkt alles inmiddels?
Werkt alles inmiddels?
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Hahaha, wat een geduld….
Donderdag aanstaande naar Laarman, net terug van vakantie, Bimmer heeft het prima gedaan met 1700 kg en 8 meter er achter, op een afstand van 850 kilometer langs kust van Frankrijk gemiddeld 1 op 6,3, terug op een of andere vage manier 1 op 6,9
Gemiddeld 95 km/h dus viel me niet helemaal tegen.
Wordt alleen gek van de melding bandenspanningsverlies, drie keer op de terugweg terwijl er volgens mij niets uit was maar is slecht te controleren.
Donderdag aanstaande naar Laarman, net terug van vakantie, Bimmer heeft het prima gedaan met 1700 kg en 8 meter er achter, op een afstand van 850 kilometer langs kust van Frankrijk gemiddeld 1 op 6,3, terug op een of andere vage manier 1 op 6,9
Wordt alleen gek van de melding bandenspanningsverlies, drie keer op de terugweg terwijl er volgens mij niets uit was maar is slecht te controleren.
Valt niet tegen.
Glimt wel weer lekker.
Glimt wel weer lekker.
Waarom heb je dan het systeem niet gereset ?Bart70 schreef: Wordt alleen gek van de melding bandenspanningsverlies, drie keer op de terugweg terwijl er volgens mij niets uit was maar is slecht te controleren.
Misschien en tip, zelf ook voorgehad :zeker bij runflats is het moeilijk te checken of er idd te weinig druk is in de banden. Daarom heb ik een digitaal bandendruk metertje in de wagen liggen. Kost bijna niets maar is wel handig als zo een melding komt.
525d E61 2007 pre-LCI
Hoi Tom, ik heb elke keer ook het systeem gereset, echter op de terugweg uit Frankrijk kreeg ik in totaal drie keer deze melding, ook na reset, paar honderd kilometer rijden en dan kwam de melding weer. Er zitten trouwens geen runflats onder. De digitale meter vind ik een goede tip. Wat ik niet begrijp is dat tijdens de reset, dan krijg je dus de melding activeringsfase, deze melding blijft staan. Auto opnieuw starten en de melding van de bandenspanning is weg maar in de boordcomputer op het navi scherm blijft hij op activeringsfase ???
Verder kan ik op het display ook niet zien om welke band of banden het gaat, maar ik weet niet of dit normaal wel te zien is.
Verder kan ik op het display ook niet zien om welke band of banden het gaat, maar ik weet niet of dit normaal wel te zien is.
Heb je het systeem van de bandendruk wel geïnitialiseerd, na de laatste bandenwissel?Wordt alleen gek van de melding bandenspanningsverlies, drie keer op de terugweg terwijl er volgens mij niets uit was maar is slecht te controleren.
Edit: je was me voor.
Die melding heb ik weleens gekregen: bandendruk linksvoor wijkt af. (O.i.d.)Verder kan ik op het display ook niet zien om welke band of banden het gaat, maar ik weet niet of dit normaal wel te zien is.
Evt een VFL vs LCI verschil?
Bij mij geeft hij dus niet aan welke, kan idd verschil VFL en LCI zijn, systeem komt uit een LCI maar die communiceert misschien niet goed met de VFL ABS sensoren ? Ik heb begrepen dat deze de rolomtrek meten en zodoende de bandendruk ?
Je hebt 2 systemen. Deze met ABS sensoren en deze met druksensoren in de wielen.
Bij deze met de abs sensoren krijg je geen melding over welk wiel. Bij deze met de druksensoren wel.
Vermoed idd dat jou probleem komt door je cic, na een reset mag deze niet terugkomen tenzij er effectief een lekke band is. Informeren bij diegene die je cic geplaatst heeft, de melding activeringsfase moet weg gaan na een tijdje.
Bij deze met de abs sensoren krijg je geen melding over welk wiel. Bij deze met de druksensoren wel.
Vermoed idd dat jou probleem komt door je cic, na een reset mag deze niet terugkomen tenzij er effectief een lekke band is. Informeren bij diegene die je cic geplaatst heeft, de melding activeringsfase moet weg gaan na een tijdje.
525d E61 2007 pre-LCI
1 op 6,7 gemiddeld is netjes zeg ,ik ben nederland niet uitgeweest,eigenlijk ook niet heel lang op de snelweg gezeten een dik uur rijden.
En heb een 530d met ook tegen de 8 meter en 1600kg en wel een airco op het dak erop en heb daarmee 1 op 9,2 gereden.
Heb wel 100/110 gereden,ik weet het het is te hard maar vond het gewoon de fijnste snelheid.
Met de melding lekke band heb ik dat ook pas gehad maar ik was ook echt wat lucht kwijt op een achterband.
Niet te zien of te merken maar wel meetbaar van 2,8 naar 2,0 bar gezakt.
Hij geeft bij mijn met cic ook niet aan welkeband , ook is het resetten het zelfde als bij jou.
En het werkt voor de rest prima.
En heb een 530d met ook tegen de 8 meter en 1600kg en wel een airco op het dak erop en heb daarmee 1 op 9,2 gereden.
Heb wel 100/110 gereden,ik weet het het is te hard maar vond het gewoon de fijnste snelheid.
Met de melding lekke band heb ik dat ook pas gehad maar ik was ook echt wat lucht kwijt op een achterband.
Niet te zien of te merken maar wel meetbaar van 2,8 naar 2,0 bar gezakt.
Hij geeft bij mijn met cic ook niet aan welkeband , ook is het resetten het zelfde als bij jou.
En het werkt voor de rest prima.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d