Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | goodies onderweg
Er komt iemand in de buurt 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Nope! Haha
Toch maar besloten om het blok erin te lsten en de voorwielophanging lekker te laten zitten.
Vandaag de 328i automaat diff vast gebakken en rood gemaakt met rode hamerite.
Bestuurders stoelhoogte aangepast (iets omlaag), en uitgerekend hoeveel meter buis er nodig is voor de rolkooi.
Toch maar besloten om het blok erin te lsten en de voorwielophanging lekker te laten zitten.
Vandaag de 328i automaat diff vast gebakken en rood gemaakt met rode hamerite.
Bestuurders stoelhoogte aangepast (iets omlaag), en uitgerekend hoeveel meter buis er nodig is voor de rolkooi.
De GoPro weer is uit de tas getrokken om wat fototjes te maken 
Blok blijft dus toch erin, maar zou er nog uit kunnen als.. onee wacht.. was nog een verrassing

Interieur zo goed als leeg

What a mess

328i automaat diff vast en mooi gemaakt, diff is nog net als nieuw! beter dan dat brok roest van een 330 diff wat er nu onder hangt..

Achterbumpert ook bijna klaar.

Blok blijft dus toch erin, maar zou er nog uit kunnen als.. onee wacht.. was nog een verrassing

Interieur zo goed als leeg

What a mess

328i automaat diff vast en mooi gemaakt, diff is nog net als nieuw! beter dan dat brok roest van een 330 diff wat er nu onder hangt..

Achterbumpert ook bijna klaar.

Wellicht wil ik niet alleen je airco paneel maar ook 't hele 3L blok. 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Haha nee die gaat er niet uit 

Ik zou echt een gevoel hebben van 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen'
Ik ben echt heel erg benieuwd!

Ik ben echt heel erg benieuwd!

Haha dat denk ik iedere keer als ik het interieur weer zie 

Goed bezig! Maar ga je de kooi zelf lassen? Dat is echt heel professioneel werk... Waarom geen schroefkooi van Wiechers oid? Dan heb je gelijk een Tüv keurmerk en heb je top laswerk. En die kooien zijn echt niet heel duur. Heb zelf de maximale erin gehad van Wiechers was echt een topding. Een beunkooi is misschien nog wel gevaarlijker dan geen kooi.
Schroefkooi is niet FIA goedkeur en ook lang niet zo sterk als een vaste kooi.
Als je kan lassen dan kun je ook een kooi bouwen. Dit is weer zoiets wat je leert door te doen, en gaat het niet goed, jammer dan. Dan kan er altijd wat geregeld worden.
Het is niet zo dat er met 0,0 las ervaring een kooitje in elkaar gebakken wordt
Als je kan lassen dan kun je ook een kooi bouwen. Dit is weer zoiets wat je leert door te doen, en gaat het niet goed, jammer dan. Dan kan er altijd wat geregeld worden.
Het is niet zo dat er met 0,0 las ervaring een kooitje in elkaar gebakken wordt

met 0.01 las ervaring 
maare netjes man gaat goedkomen zo te zien

maare netjes man gaat goedkomen zo te zien

Het is inderdaad leuk om te proberen, maar zo'n kooi zit er natuurlijk niet in voor de leuk. Je moet toch wel serieus rekenwerk doen aangaande de krachten van de impact van een crash/rol op de auto als het misgaat.
Je hebt dan inderdaad geen FIA keurmerk met een schroefkooi, maar voor driften is dat ook niet noodzakelijk en voor trackdays ook niet. In Duitsland is het zelfs verboden om met een niet Tüv kooi te rijden, maar je rijd niet op de openbare weg toch?
Succes iig en veel
plezier! Daar gaat het om.
Je hebt dan inderdaad geen FIA keurmerk met een schroefkooi, maar voor driften is dat ook niet noodzakelijk en voor trackdays ook niet. In Duitsland is het zelfs verboden om met een niet Tüv kooi te rijden, maar je rijd niet op de openbare weg toch?
Succes iig en veel

8/10 drifters die kunnen lassen maken zelf hun kooi, en waar nodig heb ik de mogelijkheid om hulp te krijgen dus moet goed komen 
In de meeste drift regelementen worden schroefkooien niet toegestaan.
Hij is geschorst en zal inderdaad niet de openbare weg over gaan

In de meeste drift regelementen worden schroefkooien niet toegestaan.
Hij is geschorst en zal inderdaad niet de openbare weg over gaan

-
Beetje rare uitspraak met het zelf lassen van je rolkooi, gaat het niet goed, jammer dan....
Bedoel je dan als de pijp niet blijft zitten na het lassen? Of dat de auto om je heen vouwt mocht het fout gaan?
Ik veroordeel niks omdat je het zelf doet, maar ik zou er toch wel een cursusje lassen voor gaan volgen. Zeker gezien je eigen veiligheid.
Overigens heb je wel hele fijne ouders, ik zou afgemaakt zijn als ik zoveel ruimte in beslag zou nemen van garage en terras

Bedoel je dan als de pijp niet blijft zitten na het lassen? Of dat de auto om je heen vouwt mocht het fout gaan?

Ik veroordeel niks omdat je het zelf doet, maar ik zou er toch wel een cursusje lassen voor gaan volgen. Zeker gezien je eigen veiligheid.
Overigens heb je wel hele fijne ouders, ik zou afgemaakt zijn als ik zoveel ruimte in beslag zou nemen van garage en terras

Nou het scheelt dat we alle 3 drift gekken zijn haha, en dat ik de auto samen met pap opbouw en dat hij zelf zo nu en dan er ook mee gaat rijden.
Met de kooi bedoelde ik dat als het niet goed gaat, de kooi eruit gaat en dat ik het dan laat uitbesteden haha. Bedoelde niet dat ik dan met die kooi ga rijden.
M'n pa is ook degene die het in elkaar last en last al vanaf zn 16e aan autos, buizen, kooien (zelfgebouwde buizenframe kevers e.d.) alles doet ie zelf. Het tiggen is ie aan het oefenen, maar CO2 lassen heeft hij onder de knie.
Met de kooi bedoelde ik dat als het niet goed gaat, de kooi eruit gaat en dat ik het dan laat uitbesteden haha. Bedoelde niet dat ik dan met die kooi ga rijden.
M'n pa is ook degene die het in elkaar last en last al vanaf zn 16e aan autos, buizen, kooien (zelfgebouwde buizenframe kevers e.d.) alles doet ie zelf. Het tiggen is ie aan het oefenen, maar CO2 lassen heeft hij onder de knie.