Pagina 232 van 313

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 02 sep 2014, 19:49
door BM-DUB
Pirre schreef:Wat zijn de motorische update's na de FL? Is wel interessant om dit te weten
verbeterde drijfstanglagers en verbeterde oliepomp.[/quote]

Thanks, deze heb ik laten veranderen toen de donormotor(2001) in mijn E46M3 2004 ging.[/quote]
:duim: . is de originele motor stukgelopen destijds dan in je 2004 M3?

drijfstanglagers is overigens een probleem waar iedere ///M motor last van heeft sinds de 3.2 E36 M3. die slijten altijd, of je nou een kapotte of een goede oliepomp hebt :P

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 02 sep 2014, 22:27
door Danishbmw
BM-DUB schreef:]
drijfstanglagers is overigens een probleem waar iedere M3 motor last van heeft sinds de 3.2 E36 M3. die slijten altijd, of je nou een kapotte of een goede oliepomp hebt :P
+1! Alle M' s trouwens.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 02 sep 2014, 23:13
door BM-DUB
Danishbmw schreef:
BM-DUB schreef:]
drijfstanglagers is overigens een probleem waar iedere M3 motor last van heeft sinds de 3.2 E36 M3. die slijten altijd, of je nou een kapotte of een goede oliepomp hebt :P
+1! Alle M' s trouwens.
Hi Danish,

Klopt, alle M's. Dat bedoelde ik ook, maar door een typefout heb ik er M3 van gemaakt. Moet inderdaad alle M motoren zijn.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 03 sep 2014, 18:29
door Ovanjole
Wat zijn eigenlijk de kosten van de volgende dingen;
Nieuwe lagers (vervangen dus)
Nieuwe oliepomp
Smg pomp
Kleppen stellen
Dit zomaar uit interesse... Om een buffertje aan te houden mocht er wat stuk gaan
En nee ik ben niet handig dus kan niks zelf. :gek:

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 03 sep 2014, 22:47
door Danishbmw
Ovanjole schreef:Wat zijn eigenlijk de kosten van de volgende dingen;
Nieuwe lagers (vervangen dus)
Nieuwe oliepomp
Smg pomp
Kleppen stellen
Dit zomaar uit interesse... Om een buffertje aan te houden mocht er wat stuk gaan
En nee ik ben niet handig dus kan niks zelf. :gek:
-Lagerschalen operatie all in (olie,pakkingen lagers etc) rond de 900-1000 incl. Btw
-Oliepomp zou ik niet vervangen, maar laten reviseren. Kosten weet ik niet.
-Kleppen stellen was dacht ik rond de 150-200€.
-SMG pomp weet ik niet, maar die gaan niet vaak stuk. Het zijn meestal andere dingen.

Vergeet niet de vanos.. Die kan ook wel eens een revisie gebruiken.
Als we dan toch bezig zijn, de subframe bevestigingen 1000-1300€

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 04 sep 2014, 17:23
door Pirre
-lagerschalen=1200€
-oliepomp=700€
-kleppen stellen=200€
-SMG pomp= 2000€
-subframe + rubbers(power flex)=1000€
-koppakking=2000 - 2500€

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 04 sep 2014, 19:59
door Ovanjole
Thanks dudes!

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 09 sep 2014, 10:08
door Siemi
En de M3 van de domeinen is gegund voor 12.226 euro. Dat maakt met kosten 14059,90 euro voor een M3 waarvan differentieel en hydrolische pomp in de kofferbak liggen.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 09 sep 2014, 11:04
door Roderik_
Ja, weet je dus eigenlijk nog niks. Wie weet zit er nog 4K aan reparaties in voordat hij fatsoenlijk loopt. :gek:

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 09 sep 2014, 12:34
door Mr._T-Rex
even een vraagje voor de kenners hier:
is de M3 competition/ cs in Europa alleen met SMG geleverd? Ik weet dat in de US een ZCP met handbak te krijgen is, maar in Europa zie ik ze alleen met SMG.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 09 sep 2014, 13:39
door Martijn.
Zijn er wel met handbak in Europa, maar dat zijn er maar heel erg weinig dus je zal er inderdaad niet snel een tegenkomen.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 10 sep 2014, 18:15
door Griend
Wat zijn zo ongeveer de maandelijke kosten voor een E46 M3? (kon dit raar genoeg niet vinden via google)

En hoe groot is het verschil maandelijk tussen bijvoorbeeld een 325ci en een M3?

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 10 sep 2014, 19:51
door Martijn.
Aanschaf is uiteraard een stuk duurder maar dat weet je dan vooraf. Verder zal de verzekering wel een stukje duurder zijn maar ook dit kan je heel makkelijk checken vooraf bij je verzekeringsmaatschappij.

Verder wat betreft rijden. Benzine verbruik valt op zich best mee maar zal wel meer zijn als een 325i.
Als je niet al te korte stukken maakt en niet altijd volgas rijdt moet 1:9 er wel in zitten met een M3.

Verder onderhoud heeft er veel mee te maken in welke staat je M3 verkeerd uiteraard. Zitten er zaken aan te komen en wat is er verder aan onderhoud uitgevoerd door de vorige eigenaar. Feit is dat onderdelen duurder zijn als voor een normale 3-serie (denk aan koppeling, remschijven+blokken, olie enz.) Zeker als je naar een dealer gaat voor onderhoud ga je de hoofdprijs betalen.

Ikzelf ga naar een reguliere garage die wel op BMW gespecialiseerd is en betaal eigenlijk niets meer als voor bijvoorbeeld mijn 5-serie wat betreft onderhoud. Ik rij er dan wel heel weinig mee en de auto is perfect onderhouden en heeft heel weinig kilometers dus bij mij zullen de kosten niet snel oplopen.
Heb je "pech" en koop je een "slechte" of slecht onderhouden M3 kun je echt voor nare verrassingen komen te staan financieel gezien. Als er een nieuwe smg-pomp in moet, en je diff kapot gaat en een rondje remmen moet doen loop je echt helemaal leeg.
Maar ook hier weer kun je als je een beetje technisch bent en zaken goed uitzoekt best al een hoop te weten komen voordat je zo'n auto aanschaft. Beetje geluk heb je ook nodig natuurlijk. Het zijn toch alweer oude auto's.

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 10 sep 2014, 21:19
door Angelo-V
Mijn zoektocht staat een beetje stil momenteel. Staat weinig moois te koop helaas :bang:

Re: E46 M3 Occasions

Geplaatst: 10 sep 2014, 21:51
door Roderik_
Angelo-V schreef:Mijn zoektocht staat een beetje stil momenteel. Staat weinig moois te koop helaas :bang:
Staat een hele mooie te koop, maar niet voor de juiste prijs... :nee:

Ik wil aankomende week toch even gaan kijken. Misschien heeft hij wel door dat een 2003 E46 M3 nooit 32K op gaat leveren. ;)

Voor de rest wordt er weinig/niks fatsoenlijks aangeboden momenteel idd.