BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
AlbertM3
Contacteer:

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door AlbertM3 » 20 jul 2014, 17:43

Wat een onzin over die achterlichten zeg..ik heb ook led achterlichten op m'n M3 uit 2001.
Véél mooier en helderder licht dan die antieke bolletjes.
En ben ik een sjonnie, incl. petje? Dacht het niet met mijn 57 jaar en al 23 jaar diverse M3 's rijdend.
Sterker: ik heb alle antieke lampjes uit het interieur/kofferbak/motorruimte vervangen door led's. Wát een licht geeft dat, wát een verschil met de oude. :amen:
Niet origineel nee. Nou en??? :s
En als ik hem verkoop, dan zet de nieuwe eigenaar de oude achterlichten er maar weer op. Krijgt-ie zo mee.

Martijn.

Bericht door Martijn. » 20 jul 2014, 18:31

Ik denk niet dat dit gaat over de led lampen maar over het feit dat er aftermarket rood met zwarte achterlicht units inzitten.
Ik vind het ook spuuglelijk.

Led facelift achterlicht units op een pre-facelift vind ik persoonlijk helemaal geen probleem.
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 20 jul 2014, 18:58

Ik vind persoonlijk op een pre-facelift M3 de originele achterlichten gewoon veel mooier!
Dat kan toch? Dat heeft toch niks met 'onzin' te maken? :s
En daarbij zaten er in de desbetreffende M3 ook nog de smoke versie! :bah:

Nee, zou mooi zijn als iedereen dezelfde smaak zou hebben. Reed iedereen in dezelfde auto :bang:

Als jij het mooi vind om een pre-facelift M3 vol te hangen met ledjes dan moet je dat gewoon doen. Maar je kunt niet van mensen verwachten dat ze het net zo mooi vinden als jij.
Daarbij heeft smaak niks te maken met leeftijd imo. ;)

Marco M

Bericht door Marco M » 20 jul 2014, 21:22

Nee maar misschien bedoeld hij wat anders. Als er een foto of link hier wordt geplaatst, wordt er al snel gezegd dat er wel iets niet mooi is aan een desbetreffende m3. En dat is prima want je mag je mening uiteraard delen.
Wat ik mij vaak wel afvraag is dat ik het idee heb dat als er bijvoorbeeld andere achterlichten op zitten de gehele auto gelijk wordt afgekeurd .
Toen ik mijn vorige M3 kocht heb ik zelf dat ook ervaren. Ik had er zelf 2 maanden naar zitten kijken op internet.
Hij stond te koop bij een particulier. De auto was verlaagd doormiddel van een schroef set. Zo laag dat de wielkasten over de wielen heen viel. De auto was voorzien van een Hartge einddemper. Dit vond ik er echt niet uitzien. Helaas had hij geen navi en ook geen vol lederen bekleding maar half. Dat er geen navi in zat vond ik jammer half leder vindt ik lekkerder zitten zeker in de zomer en winter.
Maar goed ik had hier ook gevraagd of iemand bekent was met de auto. De meeste vielen over de einddemper en de verlaging.

De M3 had 51000 km gelopen en is van 2001. Ik dacht ik ga toch kijken stond inmiddels al bijna 2 jaar te koop .
Zo gezegd zo gedaan ik daarheen . Er deed een man open van tegen de 60 jaar auto was door een ringetje te halen auto stond altijd in een verwarmde garage . De man was al 6 jaar eigenaar van de auto en waste hem met de hand elke week. Reed er alleen in het weekend mee als hij al tijd voor had. Na het proefrijden een bakie koffie gehad en de auto gekocht.
Ik vroeg hem waarom die zo verlaagt was etc. Hij zei dat hij hem zo gekocht had en hij vond hem gewoon mooi zo.
Ik vroeg ook hoeveel mensen hem gemaild hadden of waren komen kijken. Zijn vrouw zei je bent de eerste in bijna 2 jaar.
Ik had dit alles niet verwacht kortom soms lijkt iets anders dan dat het werkelijk is.
Ik heb er in 2 jaar tijd 60000 km in gereden. Het enigste wat er aan kosten en of kapot is gegaan is het verstellen van de schroef set ,andere einddemper, en mijn thermostaat ging kapot. Uiteindelijk heb ik mijn m3 verkocht 2 jaar later voor 3000 euro minder dan dat ik hem gekocht hebt.

De m3 die te koop staat bij Ruud van der Beld voor die prijs is gewoon niet duur. En als je dan alleen de achterlichten veranderd dan ben je klaar mits hij er zo uit ziet zoals hij lijkt op de foto,s.
Je kan natuurlijk ook een aankoop keuring doen. Maar 16900 euro met 100000 km op de teller, vol leder en smg ga je hier in Nederland niet veel meer tegen komen. En volgens mij zijn er hier een paar forum leden die op zoek zijn naar een m3. Dus ga zelf kijken en ga niet altijd af op foto,s of wat anderen roepen zonder onderbouwing.

Als ik dan een posten lees met antwoorden als: kilometer stand komt uit de toto, hij is goedkoop maar zal wel wat mee zijn, 17 eigenaren enz enz. Nogmaals je mag je mening delen maar als je zulk soort dingen roept bewijs het dan!!!!!
Want bijvoorbeeld als de km stand niet klopt is dat een serieuze zaak en wat anders dan een setje smoke achterlichten.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 20 jul 2014, 21:45

Nou, dat verhaal over 17 eigenaren... Dat waren er 11.
En na een beetje speurwerk heeft de desbetreffende M3 te koop gestaan in 2009 als zijnde 2de eigenaar.
Dat wil zeggen dat de auto in 4,5 jaar tijd 9 eigenaren heeft gehad. Natuurlijk zitten daar een paar bedrijven tussen, maar elk half jaar een nieuwe eigenaar lijkt me nou niet echt lekker.
Ik ben niet eens gaan kijken!

Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of hij gaat kijken bij een auto ja of nee.
Sommige mensen doen consessies, sommige totaal niet.
Als ik tussen de 20 en 30K uit ga geven voor een auto van 10 jaar oud, moet hij wel gewoon 100% naar mijn zin zijn en wil ik er niet voor 1500 aan moeten verbouwen om daar te komen. Dat is mijn persoonlijke mening en handelswijze.
Dat wil niet zeggen dat je het daarmee eens moet zijn. Helemaal niet zelfs.
Feit dat jij een lot uit de loterij had met de M3 die je toen kocht wil niet automatisch zeggen dat dat altijd zo is.
De M3 markt is gewoon een hele linke markt aan het worden en er worden steeds minder fatsoenlijke auto's aangeboden. Als je denkt dat dat niet zo is dan heb je je kop in het zand zitten imo.
Voorzichtigheid is gewoon geboden als je op zoek bent naar een M3. Koop je namelijk een 'verkeerde', dan kun je er aardig op leeglopen.

Verder moet iedereen gewoon gaan kijken bij de auto waar ze interesse in hebben, maar als ze in dit topic naar een bepaalde auto vragen dan zal ik altijd mijn mening geven. :ja:
Wat dat betreft is het echt heel jammer te noemen dat Bertus hier niet meer zit. Met zijn register zijn er al veel ex-schadehokken door de mand gevallen en veel mensen behoed voor een miskoop :bang:

Marco M

Bericht door Marco M » 20 jul 2014, 22:22

Ja precies 3 particuliere eigenaren in 5 jaar voor de een veel voor de ander weinig.
Ik denk dat ik zelf aardig op de hoogte ben van de markt en die is niet link aan het worden maar dat is al een aantal jaren zo niet iets van het laatste jaar.....
^Bij aankoop ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan heb zelf 3x een andere M3 mogen rijden
Nee dat klopt mijn verhaal van mijn laatste M3 gaat zeker niet altijd op. Maar op voorhand roepen dat de kilometerstand niet klopt of iets dergelijks zonder bewijs is ook iets zonder waarde waar niemand iets aan hebt!
Je mening geven is prima je handelswijze ook helemaal goed het wordt jouw auto. Makkelijk wordt het niet in jouw geval maar goed geef nooit op voor je het weet heb jij je lot uit de loterij misschien ook :duim:
Toen je je m3 had verkocht zou je toch voor een M1 of M3 csl gaan?

Inderdaad jammer dat Bertus niet meer op het forum is die had altijd informatie met bewijs!
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 20 jul 2014, 22:31

CSL heb ik opgegeven en 1M is te kort in productie geweest om echt interessant te worden qua prijs.
1M moet je toch richting de 50K denken en CSL vanaf 60K en meer. (echt goede)

Dus helaas moet je dan verder kijken naar wat leuks.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik spijt heb gehad van de verkoop van mijn 2005.
Dat is ook meteen de reden dat ik weer op zoek ben naar een knappe coupe/cabrio.
Tijdloos model en "best bang for buck" als je het mij vraagt. :ja:

Maar ik heb geen haast. Ik wacht geduldig tot er een knappe langskomt ;)

BMW-Ron

Bericht door BMW-Ron » 20 jul 2014, 22:38

Ik denk dat Marco ook een beetje doelt op het feit dat je door sommige aanpassingen een beetje " heen moet kijken" de M3 E46 is inmiddels een auto van +9 jaar oud. Dan heeft her en der de eigenaar er wat van zijn/haar persoonlijke smaak op losgelaten. De staat van de techniek, koets en interieur is in mijn ogen belangrijker dan achterlichten en te laag staande schroefsets. Sommigen gaan zonder met hun ogen te knipperen voor 3000€ een set CSL velgen met Michelins halen bij Wheels Online....... Ik zou liever een goede M3 met "foute" achterlichten willen. Dat soort aanpassingen is goed te doen. Als je in staat bent het eindplaatje goed te kunnen inschatten kan je soms leuke vondsten doen.

De M3 E46 klimt langzaam uit de fase waarin iemand van zijn laatste centen een M3 koopt die gilt om achterstallig onderhoud en waar bij de eerste beurt de pinpas wordt geblokkeerd. Het wordt steeds meer een liefhebbersauto die maar een klein publiek aantrekt. Als je een compleet originele met weinig kilometers zoekt is de spoeling steeds dunner.

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 21 jul 2014, 00:56

Iedereen die opzoek is naar een M3 wil graag een nette wagen kopen. Alleen is ''netjes'' voor iedereen anders. Ik ken genoeg mensen die niet terugdeinzen voor een M3 met 2 ton + op de teller, een exemplaar met een deukje in de aftermarket bumper of één met 11 eigenaren. In hun ogen is het een dikke BMW, en dat is het ook zeker. Alleen zou ik zelf nooit zo'n auto kopen, dat komt door de eisen die ik stel. Ik ben opzoek naar een ''Garage Queen'', een M3 in onberispelijke staat die max 30k mag kosten. Daarnaast moet de auto volledig origineel zijn en wil ik graag alle boekjes erbij hebben, ook moet de kilometerstand niet te hoog zijn. Dat is ook zo leuk, een niet te hoge kilometerstand! Voor mij is dat max 100K, voor een ander misschien 65, 165 of 280k? Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is.

Nou weet ik van mijzelf dat ik een heel hoop M3's op de foto al afkeur vanwege aftermarket upgrades of andere ongein. Ik bedoel daar verder niks mee, echter vind ik het gewoon niet mooi en dat is mijn mening. Het bedrag wat ik ga uitgeven is voor mij een heel hoop geld en dan wil ik niet iets moeten verbouwen aan de auto. Dat past simpel weg niet in mijn totaalplaatje..

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 21 jul 2014, 11:11

Angelo-V schreef:Iedereen die opzoek is naar een M3 wil graag een nette wagen kopen. Alleen is ''netjes'' voor iedereen anders. Ik ken genoeg mensen die niet terugdeinzen voor een M3 met 2 ton + op de teller, een exemplaar met een deukje in de aftermarket bumper of één met 11 eigenaren. In hun ogen is het een dikke BMW, en dat is het ook zeker. Alleen zou ik zelf nooit zo'n auto kopen, dat komt door de eisen die ik stel. Ik ben opzoek naar een ''Garage Queen'', een M3 in onberispelijke staat die max 30k mag kosten. Daarnaast moet de auto volledig origineel zijn en wil ik graag alle boekjes erbij hebben, ook moet de kilometerstand niet te hoog zijn. Dat is ook zo leuk, een niet te hoge kilometerstand! Voor mij is dat max 100K, voor een ander misschien 65, 165 of 280k? Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is.

Nou weet ik van mijzelf dat ik een heel hoop M3's op de foto al afkeur vanwege aftermarket upgrades of andere ongein. Ik bedoel daar verder niks mee, echter vind ik het gewoon niet mooi en dat is mijn mening. Het bedrag wat ik ga uitgeven is voor mij een heel hoop geld en dan wil ik niet iets moeten verbouwen aan de auto. Dat past simpel weg niet in mijn totaalplaatje..

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! :ja: :duim:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 21 jul 2014, 17:35

Neem bijvoorbeeld deze M3: http://link.marktplaats.nl/m829561611

Zaterdag avond een mailtje gestuurd met wat vragen. Fahrzeugbrief aanwezig, staat en merk van de banden, Hardtop ja dan nee, Algehele staat van de auto etc etc.
Nu blijkt dat er "interstate" banden opliggen op de vooras. :bang:
Als je niet bereid bent om fatsoenlijke banden op je M3 te monteren dan ben ik al bang voor de rest van het onderhoud.
Het is helemaal geen zekerheid dat er bezuinigd is op het onderhoud, maar als je voor het goedkoopste van het goedkoopste kiest qua banden, dan is de kans groot dat je dat ook doet voor de rest van het onderhoud :bang:

Fahrzeugbrief niet aanwezig, BPM bedrag was niet bekend (staat op je kentekenbewijs), etc etc.
Voor mij voldoende redenen om niet te gaan kijken. Klinkt misschien dom, maar je moet ook een beetje je best doen hoor als je je auto wilt verkopen! :ja:

BMW-Ron

Bericht door BMW-Ron » 21 jul 2014, 18:02

Roderik_ schreef:Neem bijvoorbeeld deze M3: http://link.marktplaats.nl/m829561611

Zaterdag avond een mailtje gestuurd met wat vragen. Fahrzeugbrief aanwezig, staat en merk van de banden, Hardtop ja dan nee, Algehele staat van de auto etc etc.
Nu blijkt dat er "interstate" banden opliggen op de vooras. :bang:
Als je niet bereid bent om fatsoenlijke banden op je M3 te monteren dan ben ik al bang voor de rest van het onderhoud.
Het is helemaal geen zekerheid dat er bezuinigd is op het onderhoud, maar als je voor het goedkoopste van het goedkoopste kiest qua banden, dan is de kans groot dat je dat ook doet voor de rest van het onderhoud :bang:

Fahrzeugbrief niet aanwezig, BPM bedrag was niet bekend (staat op je kentekenbewijs), etc etc.
Voor mij voldoende redenen om niet te gaan kijken. Klinkt misschien dom, maar je moet ook een beetje je best doen hoor als je je auto wilt verkopen! :ja:
Of het blijkt dat de eigenaar zich twee voorbanden heeft laten aansmeren door de lokale bandenboer onder het motto prima banden voor deze M3. Niet iedereen is zo'n, laat ik voor mijzelf spreken, petrolhead dat ze zo'n beetje alles mbt hun auto lezen en willen weten. Volgens mij zie ik in het boekje een stempel van Maaral staan. Heb geen ervaring met BMW dealers, misschien is deze idd helemaal nagelopen door de dealer en heeft de huidige eigenaar, omdat ie zich daar niet in verdiept, wel giga veel onderhoud betaald. Geen idee. Op de foto's ziet de auto er mooi uit. Ik heb me nooit verdiept in een cabrio, maar als het onderhoud goed is gedaan, met twee serieuze voorbanden voor pak hem beet 20k is dat (te)veel voor deze auto ?

Ik heb verder geen probleem met de manier hoe jij een auto selecteerd ieder op zijn/haar manier.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 21 jul 2014, 18:15

Nou, het feit dat je wel een M3 rijd maar geen 'petrolhead' bent gaat er bij mij al niet helemaal in.
Zeker aangezien het best een dure auto is voor zijn bouwjaar. Voor dat geld koop je ook een 325/330 coupe van 2008/2009.

Daarbij koop ik liever een M3 bij een liefhebber/petrolhead dan bij iemand die niet weet wat hij heeft.
Onder liefhebber versta ik iemand zoals Martijn. Superzuinig op zijn auto, 1000 % in orde, ding staat altijd droog en onder een dekentje in de garage etc etc. Precies zoals ik mijn M3 ook altijd heb behandeld.
Auto wordt bereden met verstand, niet onnodig trappen en zeker niet met koude motor.

Dan maar wat langer zoeken. ;)

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 21 jul 2014, 18:33

Roderik_ schreef:Nou, het feit dat je wel een M3 rijd maar geen 'petrolhead' bent gaat er bij mij al niet helemaal in.
Zeker aangezien het best een dure auto is voor zijn bouwjaar. Voor dat geld koop je ook een 325/330 coupe van 2008/2009.

Daarbij koop ik liever een M3 bij een liefhebber/petrolhead dan bij iemand die niet weet wat hij heeft.
Onder liefhebber versta ik iemand zoals Martijn. Superzuinig op zijn auto, 1000 % in orde, ding staat altijd droog en onder een dekentje in de garage etc etc. Precies zoals ik mijn M3 ook altijd heb behandeld.
Auto wordt bereden met verstand, niet onnodig trappen en zeker niet met koude motor.

Dan maar wat langer zoeken. ;)
Het bovenstaande sluit ik mij volledig bij aan :amen:

Daarnaast had ik ook gereageerd op de desbetreffende M3, zelfde verhaal zo'n beetje. ik zeg NEXT!!

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 21 jul 2014, 18:41

http://link.marktplaats.nl/m829987565

Deze ziet er dan weer wel prima uit!
Compleet incl hardtop + trolley, onderhoudshistorie en goed in de opties!
En hier zitten ook geen michelins onder maar hankooks. Ook niet de beste band die er te koop is, maar in ieder geval geen chinese rommel!

Het is dat ik per se geen zilvergrijs wil, anders was ik al gaan kijken :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”